• Ik heb dus een 13 jaar oude labrador die we erg graag zien.
    Voor een labrador is 13 jaar erg oud en mijn vader denkt dat hij volgend jaar niet zal halen.

    Nu vraag ik geen medelijden of sympathie, maar raad zoals je in de titel al kon lezen.

    In Augustus gaan we voor een hele maand naar het uiterste Zuiden van Frankrijk, waar het letterlijk elke dag snikkend heet is.

    Maar mijn hond heeft last van een vallende ziekte (Klik voor meer uitleg).
    En nu vrees ik zo'n beetje als we hem mee nemen naar Frankrijk, dat het wel eens goed kan zijn dat we zonder hond terug naar België komen en dat wil ik absoluut niet.

    Mijn zus stelde me net voor om tot onze terugkomst, bij ons in te trekken samen met haar man en zoontje, zodat zij op de hond kan letten als we weg zijn.
    Zijzelf heeft ook een hond, maar die is een pak jonger en kan best enkele uren alleen zitten per dag.

    De bedoeling is dus dat ze heel de dag bij ons zitten om op onze hond te letten.
    Om de zoveel uur zouden ze dan terug gaan om hun hond uit te laten.

    We kunnen de twee honden niet bij elkaar in 1 huis zetten aangezien onze labrador alles aanvalt wat kan blaffen.

    Maar nu weet ik niet hoe ik mijn ouders kan overtuigen aangezien ik nu al weet dat ze er tegen gaan zijn.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik snap eigenlijk niet dat ze daar tegen kunnen zijn. Als je zus het zelf aanbiedt en je hond er langer van blijft leven, dan is dat toch het beste?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Reepicheep schreef:
    Ik snap eigenlijk niet dat ze daar tegen kunnen zijn. Als je zus het zelf aanbiedt en je hond er langer van blijft leven, dan is dat toch het beste?

    Zoiets wilde ik ook zeggen.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Ik vind het goed van je zus dat ze dat wilt doen.
    Ik snap eigenlijk ook niet waarom je ouders dat niet graag zouden willen hebben?
    Weten je ouders wat je denkt dat er zal gebeuren als je de hond meeneemt?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Reepicheep schreef:
    Ik snap eigenlijk niet dat ze daar tegen kunnen zijn. Als je zus het zelf aanbiedt en je hond er langer van blijft leven, dan is dat toch het beste?

    Exactly. Je zus geeft jullie de mogelijkheid om langer van de hond te mogen genieten, daar kunnen je ouders toch niet nee tegen zeggen? Best apart. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    13 is inderdaad erg oud voor een labrador en je heb ook wel gelijk dat het waarnschijnlijk te warm is voor zo'n oude hond.

    ik snap niet waarom je ouders er tegen voor zullen zijn, je zus bied het imers toch zelf aan?


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Zoals hierboven is gezegd begrijp ik niet waarom je ouders het voorstel van je zus niet goed zouden keuren.
    Maak samen met je zus duidelijk dat je bang bent dat je hond een grote kans loopt om te overlijden als hij meegaat naar Frankrijk. Zorg ervoor dat het niet te langdradig wordt, maar houdt het kort, hard en simpel. Als het dan nog niet aankomt, weet ik het ook niet.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 15:45 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.