• Midden in de peel zit een klein dorpje. Het dorpje leeft van het turf steken in de peel. Ondanks dat is het dorpje heel erg arm. Het word zwaar onderdruk gezet door de burgemeester. Kinderen kunnen hun school niet afmaken want die moeten op jonge leeftijd al helpen met turfsteken of hun moeder helpen met het verzorgen van enorme gezinnen. Meisjes worden op hun 18e al uitgehuwelijkt waar hun ouders waarschijnlijk ook nog een schijntje voor krijgen Daarnaast kent het hele dorp elkaar wat de druk nog hoger maakt.. Tot de grote opstand komt..
    Deze rpg gaat over een aantal jongeren die in de peel wonen. Een aantal rijken, een aantal arme en een aantal uitgehuwelijkten. Hoe gaan zij met de druk van de armoede en het dorp en de opstand om?


    Regels goed lezen
    -16+ mag zowel sex als geweld
    -Niet buiten sluiten,
    -niemand is perfect
    -minstens 4 regels
    -ik keur de rollen goed, en ik maak de topics, tenzij ik iemand aanwijs wie dat mag doen.
    -max 2 rollen per persoon.
    -ik begin pas als ik vind dat er genoeg Jongens en meisjes zijn.
    -Als je aangegeven hebt of je bent uitgehuwelijkt (zowel jongens als meisjes) deel ik in wie met wie, zodat er niemand alleen achter blijft.
    -beschrijving van het dorp goed lezen
    -OOC met [](){}

    het dorp
    Het is een klein dorpje met in het midden een groot plein. Daar staat het dorpshuis waar de mannen die turf steken aan het eind van de week betaald krijgen. Om het plein staat een kerk waar iedereen op zondag heen moet, een schooltje, een kleine bar, een bakkerij en een slagerij en een groentenman, al maken en verbouwen de meeste armen het zelf aangezien ze geen tot weinig geld hebben. Aan de linkerkant van het plein beginnen de rijke en grote huizen tot de grote weg richting de grote dorpen, rechts de arme kleine krotjes tot aan het begin van de peel. ééns per jaar is er een kermis, die is op een groot grasveld aan de linkerkant van het plein


    meisjes
    Shylina dablues/18/arm/uitgehuwelijkt met James Eduward Katcherton Rechazame
    Eden Florence Morales/17/arm/uitgehuwelijkt met Alexander Samuel Johnson Amorphous
    Carmen Mayrose White /17/arm/uitgehuwelijkt met Nathan Drew Hope/HurtedHeart
    Destiny Fivianne Kalvorny/16/rijk/ MyMisery
    Amare Felicia Ramirez/17/arm/uitgehuwelijkt met Aiden Jayson Bright IHeartMusicc
    Doréne Veronique Adams/18/arm/uitgehuwelijkt met Damen Michel Night Aragog
    -uitgehuwelijkte dames vol, niet uitgehuwelijkte kan miss nog, ligt er aan hoeveel jongens nog komen-

    jongens
    James Eduward Katcherton/19/rijk/uitgehuwelijkt met Shylina dablues ShallNotPass
    Aiden Jayson Bright/19/rijk/uitgehuwelijkt met Amare Felicia Ramirez HurtedHeart
    Nathan Drew Hope/Arm/ Uitgehuwelijkt met Carmen Mayrose White MyMisery
    Alexander Samuel Johnson/19/rijk/uitgehuwelijkt met Eden Florence Morales IHeartMusicc
    Damen Michel Night/19/rijk/uitgehuwelijkt met Doréne Veronique Adams ShallNotPass
    Liam Oliver Sanz/18/arm Chaim

    Je kan Altijd nog inspringen

    Rollentopic
    Rollenstory.

    BEGIN:
    Uitgehuwelijkte vrouwen: Je bent de laatste voorbereidingen thuis en voor jezelf aan het treffen, straks ontmoet je voor het eerst de man aan wie je uitgehuwelijkt bent, Je hebt geen idee wie het is of hoe hij eruit ziet. Hij komt langs met zijn ouders en je moet je beste indruk achterlaten. Je bent alleen met je vader en je moeder, je oudere broers/zussen zijn aan het werk en de jongere op school, tenzij je nog jongere heb die nog niet naar school gaan.
    Uitgehuwelijkte mannen: je bent onderweg naar het huis van de vrouw aanwie je uitgehuwelijkt bent of om wiens hand je hebt gevraagd. Je weet al hoe ze eruit ziet, je weet alleen nog niet echt hoe ze is. Na een gesprek met zn alle gehad te hebben ga je met haar naar buiten over het erf ofzo lopen terwijl jullie ouders dingen met elkaar bespreken en afspreken.
    Niet uitgehuwelijkte mannen/vrouwen: Jullie gaan aan het werk, thuis als je thuis moet helpen, of turf steken, misschien huishoudster bij de rijken?

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:35 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Shylina Dablues
    Ik hoorde mijn broers al vroeg vertrekken vanmorgen. "bedankt jongens, ga maar snel naar je werk dan ga ik dat verrekkeling uit bed schoppen ik roep haar al een half uur" hoorde ik mijn moeder nog zeggen, vlak voor ze me ruw uit bed trok. "Dit is een belangrijke dag Shylina, dat weet je en nog doe je zo koppig" zei ze. Ik moest in bad, voor de eerste keer twee keer in de week. Alleen omdat mijn 'verloofde' vandaag langs zou komen. Ondertussen bracht mijn moeder de kleintjes naar school en papa voedde de jongste. Toen mama terug kwam moest ik uit bad en werd ik ruw droog gewreven.
    Ze heeft me net in een hele mooie jurk gehezen en mijn haren mogen voor de eerste keer los blijven hangen. "Wat ben je toch een mooie meid" glimlacht papa. Ik glimlach even terug. "Ga maar koffie zetten ze kunnen hier elk moment zijn. Derk gooi dat badwater even weg wilje?" zegt Mama weer streng tegen Papa.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    [ Abo ]


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Nathan:

    Ik ging op de bank, of het ouwe afgedankte ding dat wij de bank noemde, zitten. "Ik ga niet!" Sisde ik en werd weer overeind getrokken. "Je moet wel, ik laat je geen keus." Schreeude mijn moeder terug. Zo ging het nu al twee weken en vandaag ging ik haar echt leren kennen. "Ik wil trouwen met iemand waarvan ik hou!" Ik deed een poging om door de achter deur te ontsnappen, maar mijn vader blokeerde de weg. "Nu, of doe eerst je haar voor een keer." Zuchtte mijn vader. Beledigt haalde ik mijn hand er door heen en ging weer zitten. Ik wou dit niet, meestal liet ik alles over me heen komen, maar dit was toch wel het toppunt. Ik wou mijn ouders gelukkig maken echt waar, maar hou kon ik gelukkig zijn met iemand die ik niet goed kon, hoe kon ik vrolijk blijven bij iemand die ik liever niet kende. "Kom op, doe het voor je zusje, die ziet ernaar uit." Ik keek even naar haar en sprong op. "Alleen voor haar." Schreeuwde ik en liep naar buiten.

    Destiny:

    Vrolijk huppelde ik door het huis, met een appel in mijn ene hand en een lijstje in mijn andere. "Oke, mensen dirigeren dus." Zei ik blij en liep naar de tuin. Ik ging in een stoel liggen. Mooi niet dat ik iets ging doen, ik had wel nieuwe hakken aan. Ik pakte een krantje en begon te lezen, met een beetje geluk vond ik een baandje.


    We've lived in the shadows for far too long.

    IHeartMusicc schreef:
    [ Abo ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    [et gaat tog niet nu al doodvallen eh xD]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Amare Felicia Ramirez

    Ik kan geen hap door mijn keel krijgen. Ik ben verschrikkelijk nerveus. 'Als je dit niet goed doet, zwaait er wat Amare.' hoor ik mijn moeder aan mijn hoofd zeuren. Ik kan nog steeds geen hap binnen krijgen en ik zucht. 'Ga je maar wassen en omkleden.' zegt mijn vader dan. 'En vergeet niet je beste kant te laten zien, dit is je laatste kans Amare.' Mijn woede stapelt zich op en ik draai me ruw om. 'Maar ik wil helemaal niet trouwen! Wat begrijpen jullie er niet aan!?' roep ik hysterisch. Mijn moeder sta ruw op. 'Doe niet zo egoistisch en koppig!' Ik grom, 'Jullie zijn de gene die egoistisch zijn, jullie geven geen zak om me! Jullie willen alleen maar dat jullie weer rijk zijn, dat we uit dit leventje verlost zijn. Geld is godverdomme niet alles moeder !' Mijn moeder staat boos op en loopt met snelle pas richting me waarna ze me een harde klap verkoopt en naar achter duwt waardoor ik met mijn hoofd tegen de punt van de kast aan kom. Ik val neer en als ik met mijn hand naar mijn haar ga voel ik een natte vloeistof. Mijn vader trekt me weer hardhandig op waardoor ik even dubbel zie. 'Je luistert.' zegt hij streng. Ik probeer me ruw op te trekken waarna ik gelijk maar naar boven ga en me ga wassen. Als ik klaar ben trek ik mijn ondergoed aan, ik doe mijn haar los. Maar je ziet duidelijk dat er een wond zit. Nu moet ik dat gaan camoufleren. Als er op mijn kamer deur wordt geklopt komt mijn moeder binnen. 'Hier.' zegt ze streng. Ik loop naar haar toe waarna ze een korset omdoet, 'Waarom moet dat?!' roep ik dan. Ik vond dat mijn figuur goed genoeg was. 'Je bent aangekomen.' zegt ze. Ik kijk haar vragend aan, 'We hebben minder eten en je vind dat ik aangekomen ben!?' Ik zucht en als we eenmaal klaar zijn loop ik naar beneden waar mijn vader ons al opwacht.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    [ Oh, ik ben uitgehuwelijkt aan Aiden XD ]


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    [sorry moest ff wat aanpassen :p]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    [damm... Ik moet nu gaan.. }


    Don't be like the rest of them, darling

    (Waarom heb je het aangepast? ik vond het wel goed zo.)

    [ bericht aangepast op 10 juni 2012 - 21:17 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    [neeee :(]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Alexander Samuel Johnson

    Ik zuchtte, hier was ik dan. Op weg naar mijn verloofde. Mijn vader kijkt me aan, 'Dit is echt goed voor je.' Begint hij dan. Ik zucht, hier komt het gesprek weer. 'Alexander, je hebt zelf gezien dat het een verschrikkelijk mooie dame is, waarom ben je dan nog niet tevreden?' Ik kijk hem aan, 'Zijn al die keren dat ik tegen je heb gesproken dan altijd waardeloos geweest? Je luistert niet naar me he?' Hij kijkt me fronsend aan. 'Ik wil niet zomaar met iemand trouwen, ik wil zelf opzoek gaan.' Mijn vader begint te lachen, 'Dat zijn dromen Alexander, dromen. In de echte wereld gebeurd dat niet. Denk je dat je moeder en ik elkaar hebben gevonden? Nee. Wij waren al vanaf onze geboorte uitgehuwelijkt.' Ik zucht en kijk uit het raam. 'Het is dat ik haar familie ermee help,' zeg ik nog maals waarna ik even vermoeid over mijn gezicht wrijf. Ik heb de hhele nacht niet geslapen, simpel wel omdat ik niet weet wat ik aan moet treffen. Ik zal niet zeggen dat het meisje niet knap was, dat was ze zeker niet, maar ik denk dat ze er zelf ook niet helemaal blij mee is dat ze uitgehuwelijkt wordt. Ik zucht, voor haar zal het vast nog moeilijker zijn. Toen ik haar zag vond had ze een bepaalde uitstraling, ik weet niet wat er was maar ze had iets dat me wel aansprak. Iets zei me dat ik niet met een verwend egocentrisch kind zou gaan trouwen. Iets wat me aardig blij maakte.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    [ik schrijf zo een stukje, ben nu film aan het kijken a.]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    [ Ik vind het niet erg. Maakt mij echt geen snars uitxd
    Ik vind trouwens dat mijn stukjes echt lang zin ;o erg? xd]

    [ bericht aangepast op 10 juni 2012 - 21:21 ]


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    [dat is juist leuker :P daarom heb ik minstens 4 regels, maar op mijn mobiel geeft dat altijd verkeerd aan en blijk ik veel korter te hebben -.-']


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]