• heei mensen,
    een tijd geleden ben ik door een jongen gechanteerd. Ik was smoor op hem, maar in diezelfde tijd was ik ook depressief. Hij had de totale controle over me, en vroeg me om een foto van mijn geslachtsdeel. Anders zou hij mij in de steek laten en zich van alles en iedereen afzonderen. Omdat ik smoor was, en desprate naar zijn steun besloot ik het wel te doen. Ik wilde hem alleen niet via mail sturen, omdat ik dan het risico liep dat de foto op zijn computer bleef staan. Ik zei dat ik m de volgende dag even zou laten zien. Hij zei tegen me: 'Dan is het misschien al te laat.' Natuurlijk wist ik dat het vreemd was maar hij is ook.. Vreemd qua gedrag. Ik kon geen manier vinden om hem via mobiel te sturen. Hij zei dat ik waarschijnlijk niet zo veel om hem gaf als hij dacht. Hij bleef maar pushen en uiteindelijk heb ik hem verzonden via Gmail. Niet veel later heeft hij me laten vallen en nu haat hij me.
    Ik ben alleen bang dat hij de foto nog heeft. Ik weet ook niet wat hij ermee gedaan heeft. Ik durf niet tegen hem te praten, want hij is heel sterk en mysterieus en ik heb totaal geen idee wat ik van hem kan verwachten. Ik wil het niet aan mn ouders of begeleidster vertellen (die begeleidster heb ik immers dankzij hem!). Ik weet niet of het een idee is via school een gesprek te regelen. Ze doen het waarschijnlijk niet omdat het buiten school is gebeurd. En ofcourse wordt het dan doorgelinkt aan mn ouders sinds de IB-er contact heeft met mijn begeleidster.

    Help me!
    (dit verhaal klinkt misschien dom maar ik ben ook nog maar 14 :$)


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    LaJoie schreef:
    Ik vind niet dat het feit dat je veertien bent een goeie reden is om zo'n domme actie te begaan, maar goed.
    Zoals eerder gezegd, zeg dat die foto van op het internet komt. Hij kan nooit weten dat het jouw lichaam is :]


    Precies! Zeg dat je gewoon bang was hem kwijt te raken maar ook geen foto van jezelf wou maken en dat je daarom een foto van internet hebt geplukt, als ie ernaar vraagt. Als ie je gezicht toch niet kan zien op de foto is dat t beste :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    ik ben ook 14, ik zou dat nooit gedaan hebben. Ik had ook wel z'n vriend die vanalles van me vroeg, en ik hield echt van hem en was bang om hem kwijt te raken. Ik heb dat niet gedaan, mar hij liet me niet vallen. Nu zijn we wel niet echt vrienden maar, maar da's goed ook. (in het begin was ik er wel kapot van), en zoals de mensen hierboven zeggen : praten en gewoon liegen, een leugentje om bestwil zeg maar ;D

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 11:24 ]


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    Veel zeggen dat je het uit moet praten met die jongen, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd niet verstandig. Die jongen klinkt gevaarlijk en ik snap dat hij je geholpen heeft, maar sommige jongens weten hoe ze je moeten manipuleren, terwijl ze ondertussen alleen maar seks willen of in dit geval een foto.. Als ik jou was zou ik zo ver mogelijk bij hem uit de buurt blijven, waarschijnlijk kan hij niks beginnen met die foto en laat hij je wel met rust.

    Bel de kindertelefoon of maak inderdaad een afspraak met en school-maatschappelijkwerkster.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 11:35 ]


    You are beautiful, you are love.

    Frodo schreef:
    Ik zou het toch maar tegen iemand zeggen hoor, misschien belandt die foto overal.
    + waarom doe je dat ook? :X


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Weet je dat ik je helemaal begrijp?
    Ik heb ongeveer in dezelfde situatie gezeten als jij en die jongen heeft ook het contact gebroken. Toen we nog contact hadden wel eens camden wou hij iedere keer dat ik me ging uitkleden.. Gelukkig heb ik dat nooit gedaan.

    Maar dit gaat over jou en jouw probleem. Ik las al slimme ideeën, ze wéten niet dat die foto echt is. Je kan gewoon zeggen dat je die op internet ofzo hebt gevonden. Gelukkig dat je geen naaktfoto hebt gestuurd..
    Ik hoop dat je van je fout hebt geleerd, maar straf jezelf nou niet te hard, iedereen maakt wel eens fouten. Probeer ervan te leren.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Citroen schreef:
    Gelukkig dat je geen naaktfoto hebt gestuurd..


    Hij heeft er wel om gevraagd :$
    Dat was echt plotseling toen het contact een week of 2 weg was.
    Dat heb ik dus gelukkig niet gedaan idd...


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Pimpernel schreef:
    Uhm btw ik ben ook 14 en dit is echt nog nooit in me op gekomen.. (krul)


    Ik ben ook 14, maar het betekent nog niet dat wat de een wel doet van 14 jaar, de ander van 14 jaar ook doet. Ik heb het ook nooit gedaan.
    Het heeft geen nut, naar mijn mening, om te zeggen wat je zei, omdat het van de persoon in kwestie afhangt wat ie doet, snap je?

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 16:56 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb echt geen idee wat je zou kunnen doen. Mss toch maar met je ouders gaan praten?

    Op facebook circuleert er nu een foto van iemand uit mijn school. Volledig naakt, met een balpen. Ik bespaar je de details, maar kan wel zeggen dat ze nogal gepest wordt. Of dat is toch wat ik gehoord heb.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb met de IB-er op school gepraat, en die zegt dat ik nooit te weten zal komen of hij die foto nog heeft of niet... Omdat als je erom zou vragen, het infeite hetzelfde is als een slapende hond wakker maken... Iemand tips om van de zorgen af te komen...?


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Kokoro schreef:
    Ik heb met de IB-er op school gepraat, en die zegt dat ik nooit te weten zal komen of hij die foto nog heeft of niet... Omdat als je erom zou vragen, het infeite hetzelfde is als een slapende hond wakker maken... Iemand tips om van de zorgen af te komen...?


    Hoe moeilijk het dan ook is; Zet het van je af en bedenk je dat hij hem niet meer heeft. Benaderd hij je alsnog ooit ermee, houd je dan aan het afwimpelen met bluffen, dat jij het niet bent. Heel veel kun je verder niet doen, want ik geef de IBer wel gelijk.


    Til hug og blod.

    Waarom doe je overigens geen aangifte? Hij hoeft hier niet vanaf te weten, maar dan is de politie wel gealarmeerd alvast en kunnen ze sneller ingrijpen als hij ooit nog eens terug komt. Dan zou het helemaal mooi zijn als hij ouder dan 18 is, want dan komt het officieel neer op pedofilie, lijkt mij. Vooral gezien je 14 bent. Dat hij het je min of meer onder dwang heeft laten doen (door je te beïnvloeden) is dan ook geen mooie aantekening om tegen te hebben. Dat is voor zowel jou als andere meisjes (al is dat hopelijk niet nodig) ook een rustgevend idee.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 17:15 ]


    Til hug og blod.

    Retaliate schreef:
    Waarom doe je overigens geen aangifte? Hij hoeft hier niet vanaf te weten, maar dan is de politie wel gealarmeerd alvast en kunnen ze sneller ingrijpen als hij ooit nog eens terug komt. Dan zou het helemaal mooi zijn als hij ouder dan 18 is, want dan komt het officieel neer op pedofilie, lijkt mij. Vooral gezien je 14 bent. Dat hij het je min of meer onder dwang heeft laten doen (door je te beïnvloeden) is dan ook geen mooie aantekening om tegen te hebben. Dat is voor zowel jou als andere meisjes (al is dat hopelijk niet nodig) ook een rustgevend idee.


    Heb ik aan gedacht, maar ik vind het een beetje een overdreven idee. :$ Om de een of andere reden wil ik hem toch uit de problemen houden...


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Kokoro schreef:
    (...)

    Heb ik aan gedacht, maar ik vind het een beetje een overdreven idee. :$ Om de een of andere reden wil ik hem toch uit de problemen houden...


    Overdreven? Waarom?
    Ze pakken hem zeer waarschijnlijk echt niet bij de eerste melding op. Maar als er al een melding is en er gebeurd weer iets, dan kunnen ze hem wel sneller pakken. Denk dan niet aan jezelf, maar aan andere mogelijke meiden waar hij dit ook mee kan flikken.


    Til hug og blod.