• Ik ga dus waarschijnlijk naar een andere school, wat betekent dat ik mijn profielkeuze opnieuw moet doen (ik ga volgend jaar naar de vierde). Nu ga ik dus gewoon nog steeds NT doen met de vakken:

    - Wiskunde B
    - Natuurkunde
    - Scheikunde
    - Biologie
    - Duits

    Maar nu heb ik daar dus een extra optie; Filosofie. Dit lijkt me wel ontzettend leuk, maar ik wil in mijn vrije deel eigenlijk ook al Geschiedenis. Ik kan Filosofie er bij doen als extra vak, maar dan wil ik wel eerst weten wat het inhoudt. Ik heb namelijk geen inhoudelijke uitleg gehad.

    Dus.. zijn er hier mensen die filosofie doen en die mij willen vertellen wat je dan doet en of het de moeite waard is?
    En hetzelfde geldt voor Geschiedenis eigenlijk, is het te doen? Is het niet téveel wat je moet leren? Aangezien ik ook Filosofie in plaats van Geschiedenis kan doen waardoor ik geen extra vak heb. Maar Geschiedenis lijkt me wel ontzettend interessant..

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 17:37 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Nvm x'D

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:42 ]


    i put the fun in funeral

    Page394 schreef:
    Wat is het verschil tussen filosofie en geschiedenis?:X


    Is dit een grapje?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)
    Is dit een grapje?


    Must be.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik heb ook heel vaak mensen die niet weten wat filosofie is, dan denken ze dat het gewoon een vak is waar je gaat nadenken ofzo >3<


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Ik heb ook heel vaak mensen die niet weten wat filosofie is, dan denken ze dat het gewoon een vak is waar je gaat nadenken ofzo >3<


    Zo beredeneert wikipedia het ook wel zo'n beetje. Ik maakte geen grapje want ik wist niet wat filosofie was. Maar nu wel, en het lijkt me best interessant ^^


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Zou je niet misschien kunnen regelen dat je in de vierde sowieso allebei doet en daarna misschien nog kan beslissen of je allebei wilt houden of 1 wilt laten vallen?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik vind geschiedenis heel leuk, maar dat komt waarschijnlijk omdat we dit jaar voor het eerst een goede lerares hebben. Ik houd vooral van de twintigste eeuw, dus eerste, tweede en koude oorlog. En natuurlijk alle Russische shit en de Grote Depressie.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Reepicheep schreef:
    Zou je niet misschien kunnen regelen dat je in de vierde sowieso allebei doet en daarna misschien nog kan beslissen of je allebei wilt houden of 1 wilt laten vallen?


    Dat kan ik sowieso nog wel even navragen inderdaad. Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet zo'n probleem zou moeten zijn aangezien het dan gewoon een extra vak is..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.