• Witte rozen worden rood
    De 22-jarige […] is nog maar net aangenomen bij het CID (Criminal Investigation Department) in Londen, als er een seriemoordenaar opstaat om in Londen zijn slag te slaan. Verschillende jonge vrouwen worden kort na elkaar vermoord en verkracht gevonden in verschillende uithoeken van de stad, en ze hebben allemaal één ding met elkaar gemeen: ze zijn allemaal naaktmodel. […] wordt onder leiding van een hogere officier op deze zaak gezet, en komt er al gauw achter dat deze moorden niet zonder reden gepleegd zijn. Overal laat de dader een witte roos achter, gedoopt in het bloed van het slachtoffer. Ook laat de dader berichten achter, alsof hij of zij wil dat […] achter hem of haar aankomt… Zal het […] lukken om de dader te vinden, of zal het uiteindelijk haar eigen leven kosten? Misschien brengt de waarheid zelfs wel meer mee dan haar lief is…


    Crappy samenvatting die ik snel gemaakt heb (en nog verander), maar dit is een ideetje dat ik graag in een short story (waarschijnlijk plus minus zeven hoofdstukken) zou willen uitwerken als een detective/thriller-genre met onbekende personen. Ik heb echter een paar vraagjes:

    - Zouden jullie het lezen?
    - Origineel/niet origineel?
    - Titel houden/andere titel? (suggesties?)
    - Namen hoofdpersoon?
    - Ik heb nog nooit eerder detective of thriller geschreven, dus hebben jullie tips om het plot duidelijk uit te werken, want dat moet hierbij natuurlijk wel heel goed in elkaar zitten. Misschien een goede site met een handig stappenplan? Want dat zou ik wel kunnen gebruiken (:

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 20:58 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Nobody? Achja, ik kan het wel begrijpen, maybe it sounds quite creepy or strange :Y)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    -Misschien, ik lees dit soort verhalen eigenlijk nooit maar deze spreekt me wel aan.
    -Heel erg origineel, dit soort verhalen kom ik niet vaak tegen.
    -Ik vind de titel eigenlijk best goed, hoewel ik engelse titels vaak mooier vind.
    -Ik ben heel erg slecht met namen, sorry. :W Ik gebruik wel altijd engelse namen though.
    -Ik denk dat je dat gewoon goed moet uitdenken. De details die gebeuren moet je goed opschrijven en de acties die de hoofdpersoon maakt. Geen dingen links laten liggen/vergeten of overslaan dus. Dat is wel het moeilijke aan detectives denk ik.

    Zouden jullie het lezen? Ik wel.
    Origineel/niet origineel? origineel
    Titel houden/andere titel? Deze houden
    Namen hoofdpersoon? kijk even op familyberry, daar zal je wel iets vinden.

    Ik weet niet of hier iets tussen staat maar misschien moet je gewoon eens kijken. Anders moet je gewoon eens "detectives schrijven stappenplan" ingeven bij google.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik wil het wel lezen! Hou van dat soort verhalen.
    Kan je me waarschuwen als je begint?


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    I would definitely read it.
    Definitely origineel
    Misschien de titel in het Engels? Dat klinkt altijd meer mooier; 'White roses turning red'.
    Ik zou gaan voor een naam die je aanspreekt. Als je op namensite's kijkt, vind je genoeg.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik wil het lezen! Wil je me waarschuwen?


    Your make-up is terrible

    Yulivee schreef:
    Zouden jullie het lezen? Ik wel.
    Origineel/niet origineel? origineel
    Titel houden/andere titel? Deze houden
    Namen hoofdpersoon? kijk even op familyberry, daar zal je wel iets vinden.

    Ik weet niet of hier iets tussen staat maar misschien moet je gewoon eens kijken. Anders moet je gewoon eens "detectives schrijven stappenplan" ingeven bij google.


    Ah, ik zal eens op die site rondkijken. Er staan volgens mij sowieso wel nuttige tips op ook buiten het genre om. Thnx. En de anderen ook bedankt!

    @ Yuliette, Assassin; Ik zal het laten weten, maar ik weet nog niet zeker wanneer ik 'm erop zet. Ik wil het namelijk sowieso eerst helemaal afschrijven, voordat ik 'm online zet, omdat ik bang ben dat er anders toch nog 'gaten' in de verhaallijn zitten. Dus ik ga eerst schrijven en dan nakijken/waar nodig stukjes herschrijven, zodat het wel klopt :') Maar gezien het feit dat het een short-story is, zal het wel minder tijd kosten, I think so (krul)

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 20:49 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Oeh. Het klinkt wel heel interessant, haha. Ik lees het! (:


    Destroy what destroys you.

    gouw = gauw


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ygritte schreef:
    gouw = gauw


    Oh haha, ofc. ja, dat is waar :x. Blijkbaar doet mijn word-spellingscontrole het niet eens, zodat ik dat niet meteen zag oplichten.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Oeh, wil je me alsjeblieft waarschuwen?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Sounds nice, heel orgineel
    Ik vind de titel in het Nederlands ook wel wat hebben trouwens ^^
    Evelyn vind ik zelf wel een mooie naam c:
    Wil je mij ook waarschuwen??
    xx


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Ik vind 't trouwens een origineel idee. En ik zou 't zo gedetailleerd mogelijk beschrijven, zodat je als lezer echt 'n goed beeld krijgt van de 'crime scene'.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 21:01 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ygritte schreef:
    Ik vind 't trouwens een origineel idee. En ik zou 't zo gedetailleerd mogelijk beschrijven, zodat je als lezer echt 'n goed beeld krijgt van de 'crime scene'.


    Ja, zal ik zeker doen! En ik denk dat ik ook maar wat detectives uit de bieb ga halen om eens te lezen en een beetje te zien hoe dat gedaan wordt (:

    @ LaCerise; natuurlijk!


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik heb wel 'n boek voor je. Even denken hoe die heet D: Het is 'n verzameling van meerdere zaken.


    "I shut my eyes in order to see.'