• Ik irriteer me op dit moment DOOD aan mijn zestien jarige zus. Ze eet zooo ongezond. Het is echt niet normaal.
    Ze eet nooit groente en fruit, alleen maar grote hoeveelheden snoepjes/koekjes/ijsjes/etc. Zo neemt ze als ''tussendoortje'' vijf chocolade suikerwafels, een heel pak moorkoppen of een heel pak roze koeken. Dus nu is het moment eindelijk aangebroken dat ze de titel ''te dik'' heeft gekregen. Ze zegt al een halfjaar dat ze op dieet is maar er komt niks van. Als avondeten neemt ze altijd biefstuk en s'ochtends bakt ze slechts eieren. Ze houdt stug vol dat dit alles is wat ze op een dag eet, maar dan vind je bijvoorbeeld weer een lege bak ben & jerry's op haar kamer liggen. Ik zeg niet dat het goed is om alleen eieren en biefstuk te eten, maar ze moet gewoon kappen met al dat ongezonde eten. Ze moet gewoon groeten en fruit eten en SPORTEN. Want ze zit altijd met haar reet op de bank en weigert wat te doen. Heel erg veel mensen hebben er wat over gezegd (Mijn moeder, haar beste vriendin, ik) maar ze wil er gewoon niet naar luisteren.
    Ik zeur er niet alleen over omdat ik me dood voor haar schaam (ja, dat doe ik echt) maar ook omdat het ontzettend slecht is voor haarzelf.
    Ze zeurt altijd alleen maar dat ze niks lust (ze lust echt niks) maar ze zeurt ook dat ze te dik is. Ik heb al meerdere keren voorgesteld samen met haar te gaan sporten maar dat wil ze niet. Ook heb ik geprobeerd haar te helpen met eten maar dan kocht ze in tussenuren op school toch altijd weer eten. Dus ik ben wanhopig. Wat moet ik doen?

    Ik zou zelf het dan ook niet weten. Ik weet dat mijn broer ook niet gezond eet -Hij lust ook niets-, maar hij is een andere geval. Hij eet bijna niets en langzaam, dus dat is een ander geval. Zelf lus ik ook niets :/ Misschien moet je haar laten zien dat fruit ook lekker kan zijn?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik vind het nogal raar dat je je schaamt voor je zus omdat ze dik is? Het is toch haar keuze en haar lichaam en als zij zich goed voelt zo, waarom haar niet gewoon laten doen. Ik denk niet dat je haar echt zal kunnen helpen door de hele tijd te zagen, want ze wil het duidelijk niet. Er zal volgens mij wel een punt komen waar ze begint te twijfelen aan haarzelf en haar eetpatroon. Tot dan denk ik niet dat je veel kunt doen


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Okee, yuk o.o Dat zijn echt hele slechte eetgewoontes.
    Ik vrees dat ik niet zo snel een tip kan bedenken, aangezien je zus zelf nauwelijks motivatie toont...


    i put the fun in funeral

    Doet mijn zusje ook, maar daar erger ik mij niet aan.
    Moet ze toch zelf weten. Maak je druk om je eigen gezondheid.
    Zij komt er later heus wel achter dat ze niet zo door kan blijven gaan. (:


    Tell me about it, stud.

    Dit doet me heel erg denken aan mezelf. Ik vreet ontiegelijk veel slechte dingen op. Ik koop ook vaak roze koeken en dan eet ik er zo 4 op. :W

    Mijn broer is nu op dieet (hij wilde het niet maar hij moest van mijn ouders). Eindelijk. Want hij heeft het hard nodig.
    Straks is hij weer sexy. :Y)

    Misschien moet je haar dit laten lezen, dat ze begrijpt dat jij je zorgen maakt?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dat klinkt als mij. :Y) Alleen ben ik niet te dik.


    -

    Negligible schreef:
    Ik vind het nogal raar dat je je schaamt voor je zus omdat ze dik is? Het is toch haar keuze en haar lichaam en als zij zich goed voelt zo, waarom haar niet gewoon laten doen. Ik denk niet dat je haar echt zal kunnen helpen door de hele tijd te zagen, want ze wil het duidelijk niet. Er zal volgens mij wel een punt komen waar ze begint te twijfelen aan haarzelf en haar eetpatroon. Tot dan denk ik niet dat je veel kunt doen


    comfort in c h a o s

    Ik vind zo'n mensen echt walgelijk. Dat ze zo weinig respect hebben voor hun eigen lichaam. En terwijl zij ongelooflijk veel eten binnenslagen, sterven er iedere second 7 kindjes door hongersnood. Ik begrijp helemaal dat je je schaamt voor haar. Ik zou haar gewoon duidelijk maken dat mensen haar vreemd beginnen te bezien en ze echt wel overgewicht heeft en dit een slechte impact heeft op haar gezondheid. Helpt dit niet? Dan zal ze het zelf wel doorhebben na een een jaar of tien, wanneer ze kanker heeft.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Uh, niks. 't Is haar eigen verantwoording.


    No growth of the heart is ever a waste

    JUKEB0X schreef:
    Ik vind zo'n mensen echt walgelijk. Dat ze zo weinig respect hebben voor hun eigen lichaam. En terwijl zij ongelooflijk veel eten binnenslagen, sterven er iedere second 7 kindjes door hongersnood. Ik begrijp helemaal dat je je schaamt voor haar. Ik zou haar gewoon duidelijk maken dat mensen haar vreemd beginnen te bezien en ze echt wel overgewicht heeft en dit een slechte impact heeft op haar gezondheid. Helpt dit niet? Dan zal ze het zelf wel doorhebben na een een jaar of tien, wanneer ze kanker heeft.

    Wij kunnen er toch niks aan doen dat die kinderen daaraan overlijden. Ook al stopt iedereen met eten, die kinderen overlijden alsnog wel. Overdreven kan ook hoor :')

    [ bericht aangepast op 20 juni 2012 - 19:22 ]


    -

    Genius schreef:
    Dat klinkt als mij. :Y) Alleen ben ik niet te dik.

    En eet ik wel veel fruit & beweeg ik vrij veel. :Y)
    Maar ik begrijp je wel, het gaat met mijn 9-jarige broertje dezelfde kant op, en mijn ouders doen er niets aan..

    [ bericht aangepast op 20 juni 2012 - 19:28 ]


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    JUKEB0X schreef:
    Ik vind zo'n mensen echt walgelijk. Dat ze zo weinig respect hebben voor hun eigen lichaam. En terwijl zij ongelooflijk veel eten binnenslagen, sterven er iedere second 7 kindjes door hongersnood. Ik begrijp helemaal dat je je schaamt voor haar. Ik zou haar gewoon duidelijk maken dat mensen haar vreemd beginnen te bezien en ze echt wel overgewicht heeft en dit een slechte impact heeft op haar gezondheid. Helpt dit niet? Dan zal ze het zelf wel doorhebben na een een jaar of tien, wanneer ze kanker heeft.


    Overdrijven is ook een vak... Zoals Genius al zei, die kinderen sterven toch wel. En dan kun je nog zoveel voedsel opsturen, maar dat gaat ze echt niet helpen als ze zelf de technieken van landbouw niet willen/kunnen toepassen.

    On-topic: Is er een sport die je zus echt leuk vindt? Anders zou je haar kunnen aansporen om dat te gaan doen. En sporten heeft ook zo zijn voordelen, zo krijg je juist meer energie van sporten, op den duur. Verder zou ik eigenlijk ook niet weten wat je kan doen, ze moet het zelf willen. (:


    Baby you're a firework, c'mon show them what you're worth.

    Negligible schreef:
    Ik vind het nogal raar dat je je schaamt voor je zus omdat ze dik is? Het is toch haar keuze en haar lichaam en als zij zich goed voelt zo, waarom haar niet gewoon laten doen. Ik denk niet dat je haar echt zal kunnen helpen door de hele tijd te zagen, want ze wil het duidelijk niet. Er zal volgens mij wel een punt komen waar ze begint te twijfelen aan haarzelf en haar eetpatroon. Tot dan denk ik niet dat je veel kunt doen


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    ...Misschien moet je haar eens confronteren met wat er allemaal mis kan gaan als ze zo door gaat met eten. Niet om haar bang te maken maar misschien gaat ze dan zelf inzien dat dit niet goed is.


    Run, run, her kiss is a vampire grin...