• Ik irriteer me op dit moment DOOD aan mijn zestien jarige zus. Ze eet zooo ongezond. Het is echt niet normaal.
    Ze eet nooit groente en fruit, alleen maar grote hoeveelheden snoepjes/koekjes/ijsjes/etc. Zo neemt ze als ''tussendoortje'' vijf chocolade suikerwafels, een heel pak moorkoppen of een heel pak roze koeken. Dus nu is het moment eindelijk aangebroken dat ze de titel ''te dik'' heeft gekregen. Ze zegt al een halfjaar dat ze op dieet is maar er komt niks van. Als avondeten neemt ze altijd biefstuk en s'ochtends bakt ze slechts eieren. Ze houdt stug vol dat dit alles is wat ze op een dag eet, maar dan vind je bijvoorbeeld weer een lege bak ben & jerry's op haar kamer liggen. Ik zeg niet dat het goed is om alleen eieren en biefstuk te eten, maar ze moet gewoon kappen met al dat ongezonde eten. Ze moet gewoon groeten en fruit eten en SPORTEN. Want ze zit altijd met haar reet op de bank en weigert wat te doen. Heel erg veel mensen hebben er wat over gezegd (Mijn moeder, haar beste vriendin, ik) maar ze wil er gewoon niet naar luisteren.
    Ik zeur er niet alleen over omdat ik me dood voor haar schaam (ja, dat doe ik echt) maar ook omdat het ontzettend slecht is voor haarzelf.
    Ze zeurt altijd alleen maar dat ze niks lust (ze lust echt niks) maar ze zeurt ook dat ze te dik is. Ik heb al meerdere keren voorgesteld samen met haar te gaan sporten maar dat wil ze niet. Ook heb ik geprobeerd haar te helpen met eten maar dan kocht ze in tussenuren op school toch altijd weer eten. Dus ik ben wanhopig. Wat moet ik doen?

    Genius schreef:
    (...)
    Wij kunnen er toch niks aan doen dat die kinderen daaraan overlijden. Ook al stopt iedereen met eten, die kinderen overlijden alsnog wel. Overdreven kan ook hoor :')


    Dat is mijn mening. En het kan mij niets schelen of jij dat overdreven vindt of niet. En het gaat er niet om dat die kinderen dan niet zouden sterven (want ik ben niet dom, natuurlijk verandert dat er niets aan), het gaat om respect en solidariteit. En komaan, waar gaan we met de westerse wereld naartoe? Hier in België heeft 1/5 kinderen overgewicht. Mooi hoor. (': Echt waar, mensen moeten hun ogen eens opendoen, hun grenzen kennen en niet zo achterlijk alles nemen wat deze consumptiemaatschappij aanbiedt.


    PurpleCandy schreef:
    (...)

    Overdrijven is ook een vak... Zoals Genius al zei, die kinderen sterven toch wel. En dan kun je nog zoveel voedsel opsturen, maar dat gaat ze echt niet helpen als ze zelf de technieken van landbouw niet willen/kunnen toepassen.

    On-topic: Is er een sport die je zus echt leuk vindt? Anders zou je haar kunnen aansporen om dat te gaan doen. En sporten heeft ook zo zijn voordelen, zo krijg je juist meer energie van sporten, op den duur. Verder zou ik eigenlijk ook niet weten wat je kan doen, ze moet het zelf willen. (:


    De problematiek van hongersnood in Afrika en Moesson-Azië gaat wel iets verder dan het feit dat zij hun landbouwtechnieken niet willen/kunnen aanpassen. Maar enfin, lees wat ik tegen Genius heb gezegd, dat is ook mijn reactie voor jou. (:


    Edit: Amai, ik klink precies heel boos, dat is dus niet de bedoeling! (: Ik wil gewoon graag duidelijk maken wat mijn mening is.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2012 - 19:42 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Het antwoord op de vraag is:

    kip.

    Iedereen lust kip :3 en het is redelijk gezond vlees als je er niet teveel van eet. Thsjaa, veel sporten, normaal eten (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Wat je moet doen en wat je kunt doen zijn twee verschillende dingen. De leefgewoonten van mensen aanpassen is een buitengewoon frustrerende bezigheid. Mensen luisteren namelijk bijna nooit naar wat je zegt, en als ze dat al doen negeren ze je advies meestal.


    quidquid excusatio prandium pro

    sporten moet je proberen leuk te maken, en het hoeft niet persee sporten te zijn. ga een stuk lopen, of fietsen of weet ik veel wat. als je maar half uur tot 1 uur actief bezig bent per dag.

    fruit kan je lekker maken hoor (: zoek maar eens op internet: simpele fruit gerechten, je vindt er 100derden!
    mijn favoriet is appel met klein beetje kaneel en suiker =x

    Je kunt haar pas helpen als ze er zelf echt iets aan wil doen, wat me nu bepaald niet het geval lijkt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik word niet eens dik. :')
    Maar ik vind het eigenlijk nogal raar dat jij je voor haar schaamt, het is tenslotte nog steeds je zusje. Als zij graag haar lichaam verpest, moet ze dat zeker doen, maar dan moet ze niet gaan afkomen met 'ik ben te dik'. Eigen schuld, dikke bult.

    JUKEB0X schreef:
    Ik vind zo'n mensen echt walgelijk. Dat ze zo weinig respect hebben voor hun eigen lichaam. En terwijl zij ongelooflijk veel eten binnenslagen, sterven er iedere second 7 kindjes door hongersnood. Ik begrijp helemaal dat je je schaamt voor haar. Ik zou haar gewoon duidelijk maken dat mensen haar vreemd beginnen te bezien en ze echt wel overgewicht heeft en dit een slechte impact heeft op haar gezondheid. Helpt dit niet? Dan zal ze het zelf wel doorhebben na een een jaar of tien, wanneer ze kanker heeft.


    Geen idee wat kanker hier mee te maken heeft om eerlijk te zijn.
    Zelfs al zou haar zus minder eten, zouden zoals eerder al gezegd die kinderen nog steeds sterven.
    Het is grof om te zeggen, maar je kan er vrij weinig aan doen...Dat is gewoon de harde waarheid.
    Kijk bijvoorbeeld naar Afrika, waar er enorm veel hongersnood is...Als je die mensen uit de regering ziet, lijken het net opgeblazen kikkers waar de vetkwabben op en neer dansen bij elke stap dat ze zetten.

    OT: Ik heb het gevoel dat ik net een tegenpool van je zus ben.
    Ik lust amper ongezond voedsel...McDonalds of Quick lust ik al niet, snoepen doe ik bijna nooit, behalve een koekje nu en dan.
    Hoe meer groenten en fruit, hoe beter ik het vindt...Niet alles natuurlijk, maar toch veel.
    Misschien kan je altijd eens wat bewijzen onder haar neus schuiven van mensen met overgewicht?
    Iemand die ik ken weegt namelijk 180 kilo, al betwijfel ik wel of je zus zo veel weegt, lol.
    En die man heeft net te horen gekregen dat hij binnenkort een been moet laten amputeren wegens zijn overgewicht omdat zijn bloedvaten van zijn been gewoon kapot zijn.
    Er is niets meer aan te doen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ze klinkt als mij, maar ik ben niet dik.
    Het is haar leven, het klinkt hard maar zij is de gene die dik rond gaat lopen niet jij.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Leannan schreef:
    (...)

    Geen idee wat kanker hier mee te maken heeft om eerlijk te zijn.
    Zelfs al zou haar zus minder eten, zouden zoals eerder al gezegd die kinderen nog steeds sterven.
    Het is grof om te zeggen, maar je kan er vrij weinig aan doen...Dat is gewoon de harde waarheid.
    Kijk bijvoorbeeld naar Afrika, waar er enorm veel hongersnood is...Als je die mensen uit de regering ziet, lijken het net opgeblazen kikkers waar de vetkwabben op en neer dansen bij elke stap dat ze zetten.



    Lees wat mijn reactie op Genius was. Hier wat boven. (:

    En van slechte eetgewoontes krijg je kanker. Dat is algemeen geweten, een biologische verklaring hier neerzetten lijkt me overbodig.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Niets, je bent haar moeder niet. Als ze niet wilt luisteren is dat haar en je ouders probleem niet het jouwe.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Wat ik zou doen is je zus confronteren met wat er mis kan gaan. Ook zou je bijvoorbeeld wanneer jullie samen in de stad zijn naar 'dikke' volwassenen wijzen. Zo wil zij toch zeker niet worden?


    Don't find love. Let love find you.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    Lees wat mijn reactie op Genius was. Hier wat boven. (:

    En van slechte eetgewoontes krijg je kanker. Dat is algemeen geweten, een biologische verklaring hier neerzetten lijkt me overbodig.


    WAt voor soort kanker? Van soort eetgewoonten? Gelieve ook de wetenschappelijke bron te plaatsen. Ik heb namelijk nog noooooit van mijn leven gehoord dat je kanker kunt krijgen van gewoonten. Wel dat bepaalde types voedsel (ZOALS TOMATEN) een verhoogde kans op kanker geven, maar da's niet wat jij zegt D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Klinkt alsof ze niet weet hoe ze haar gewoonten moet veranderen en ook niet echt de wilskracht er voor kan vinden. Misschien moet je haar of je ouders voorstellen naar een diëtiste te gaan?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ahh, dat klinkt echt als mij. Praten gaat niet helpen, denk ik. Hielp in elk geval niet bij mij. Und @JUKEB0X; lol. Slaat nergens op. :]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    Lees wat mijn reactie op Genius was. Hier wat boven. (:

    En van slechte eetgewoontes krijg je kanker. Dat is algemeen geweten, een biologische verklaring hier neerzetten lijkt me overbodig.

    Kanker? Nee toch. Suikerziekte, tot daar aan toe...