• Ik irriteer me op dit moment DOOD aan mijn zestien jarige zus. Ze eet zooo ongezond. Het is echt niet normaal.
    Ze eet nooit groente en fruit, alleen maar grote hoeveelheden snoepjes/koekjes/ijsjes/etc. Zo neemt ze als ''tussendoortje'' vijf chocolade suikerwafels, een heel pak moorkoppen of een heel pak roze koeken. Dus nu is het moment eindelijk aangebroken dat ze de titel ''te dik'' heeft gekregen. Ze zegt al een halfjaar dat ze op dieet is maar er komt niks van. Als avondeten neemt ze altijd biefstuk en s'ochtends bakt ze slechts eieren. Ze houdt stug vol dat dit alles is wat ze op een dag eet, maar dan vind je bijvoorbeeld weer een lege bak ben & jerry's op haar kamer liggen. Ik zeg niet dat het goed is om alleen eieren en biefstuk te eten, maar ze moet gewoon kappen met al dat ongezonde eten. Ze moet gewoon groeten en fruit eten en SPORTEN. Want ze zit altijd met haar reet op de bank en weigert wat te doen. Heel erg veel mensen hebben er wat over gezegd (Mijn moeder, haar beste vriendin, ik) maar ze wil er gewoon niet naar luisteren.
    Ik zeur er niet alleen over omdat ik me dood voor haar schaam (ja, dat doe ik echt) maar ook omdat het ontzettend slecht is voor haarzelf.
    Ze zeurt altijd alleen maar dat ze niks lust (ze lust echt niks) maar ze zeurt ook dat ze te dik is. Ik heb al meerdere keren voorgesteld samen met haar te gaan sporten maar dat wil ze niet. Ook heb ik geprobeerd haar te helpen met eten maar dan kocht ze in tussenuren op school toch altijd weer eten. Dus ik ben wanhopig. Wat moet ik doen?

    Laat haar realiseren wat de gevolgen kunnen zijn; (kans op hartinfarct, diabetes) sommige mensen die veelste veel blijven eten, kunnen op een gegeven moment niets anders als liggen..
    Afvallen kan iedereen, je moet alleen wel je best doen en het willen! Een dieet is niet gelijk nodig, het is erg slecht om 'te snel'af te vallen, ja dit vertelde mijn moeder en die is al meer dan 20 kilo kwijt! Want als je te snel afvalt, hou je te veel vet over.. Als ze nou eerst eens begint met leren groente te eten, en als je moeder nou bijvoorbeeld wat minder snoep en alles in huis haalt, dan kan ze ook minder snel gaan snoepen! ;']

    Tigger schreef:
    (...)

    WAt voor soort kanker? Van soort eetgewoonten? Gelieve ook de wetenschappelijke bron te plaatsen. Ik heb namelijk nog noooooit van mijn leven gehoord dat je kanker kunt krijgen van gewoonten. Wel dat bepaalde types voedsel (ZOALS TOMATEN) een verhoogde kans op kanker geven, maar da's niet wat jij zegt D:

    Ik denk dat ze bedoelt dat als je veel te dik bent je meer kans heb op bepaalde ziektes zoals hard en vaat ziektes en kanker. Maar je eetgewoonten zorgen daar niet voor.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Floyd schreef:
    (...)
    Ik denk dat ze bedoelt dat als je veel te dik bent je meer kans heb op bepaalde ziektes zoals hard en vaat ziektes en kanker. Maar je eetgewoonten zorgen daar niet voor.


    ah, kijk, dat zou een veel beter gevaar zijn! Diabetes en hart en vaat ziektes. Kanker is niet echt een grote zorg bij wat je eet, tenzij je polonium gaat eten. Of bananen. Of je eigen urine.


    Maar beste mensen, zet jezelf even in de schoenen van de zus. Als iemand je meesleept naar de stad en je gaat vergelijken met dikke mensen, ga je dan beginnen met afvallen? En wijzen op hartinfarcten heeft ook geen goed slagingspercentage: Een behoorlijk groot aantal van de mensen die al een hartinafarct hebben overleefd blijven stug dooreten. Ik vermoed dat je beter ietjse subtieler te werk kunt gaan


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik snap wel dat jij je er druk in maakt, maar uiteindelijk is je zus er zelf verantwoordelijk voor. Je kan haar wel raad geven, en voorstellen doen maar uiteindelijk moet ze haar eetgewoonten zelf willen aanpassen.
    Overigens niet echt aardig dat je zegt je voor haar te schamen, ze is en blijft je zusje.

    Een idee zou wel kunnen zijn dat iedereen gewoon eet wat de pot schaft, wil ze niet? Jammer dan, er is niks anders.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    JUKEB0X schreef:

    En het gaat er niet om dat die kinderen dan niet zouden sterven (want ik ben niet dom, natuurlijk verandert dat er niets aan), het gaat om respect en solidariteit. En komaan, waar gaan we met de westerse wereld naartoe? Hier in België heeft 1/5 kinderen overgewicht. Mooi hoor. (': Echt waar, mensen moeten hun ogen eens opendoen, hun grenzen kennen en niet zo achterlijk alles nemen wat deze consumptiemaatschappij aanbiedt

    Als mensen "niet zo achterlijk alles nemen wat deze consumptiemaatschappij aanbiedt" zou het juist slechter gaan met de arme landen. De mensen hebben juist meer aan de export van producten, en de landen die het inkopen verkopen dit weer door aan Europa. Dus het heeft inderdaad niet alleen met de landbouw te maken, maar ik ben het niet eens met jou dat de mensen in de Westerse Wereld niet meedragen aan het welzijn van de mensen in de arme landen.

    Maar dit gaat wel erg ver off-topic..
    On-topic: Succes met je zus over halen!


    Baby you're a firework, c'mon show them what you're worth.

    Ik weet het niet.

    Mijn zusje heeft ook slechte eetgewoontes maar dan juist het tegenovergestelde: 's ochtends eet ze niets en ze neemt naar school alleen een appel mee. Daar kan je toch niet op teren? ._.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Oh, ideetje! Mijn zusje is onlangs gaan roken, maar m'n ouders zijn het er niet mee eens en willen dit niet financiëren, dus hebben ze haar zakgeld zo verlaagd dat ze er geen sigaretten van kan kopen tenzij ze de rest van de week niks koopt.
    Misschien iets voor jouw ouders?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ze moet dit ze moet dat, ze is niet je slaafje
    laat haar ze gaat het vanzelf wel beseffen


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Laat ze naar doctor os kijken


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    ACB schreef:
    Laat haar realiseren wat de gevolgen kunnen zijn; (kans op hartinfarct, diabetes) sommige mensen die veelste veel blijven eten, kunnen op een gegeven moment niets anders als liggen..
    Afvallen kan iedereen, je moet alleen wel je best doen en het willen! Een dieet is niet gelijk nodig, het is erg slecht om 'te snel'af te vallen, ja dit vertelde mijn moeder en die is al meer dan 20 kilo kwijt! Want als je te snel afvalt, hou je te veel vet over.. Als ze nou eerst eens begint met leren groente te eten, en als je moeder nou bijvoorbeeld wat minder snoep en alles in huis haalt, dan kan ze ook minder snel gaan snoepen! ;']


    Dat is een mythe. Snel afvallen maakt niet uit, sterker nog het is zelfs juist goed voor je! Hoe sneller je lichaam al dat slechte kwijt raakt en gezond wordt, hoe beter! Het is alleen erg belangrijk dat je het op een gezonde wijze doet en vol blijft houden, anders komt het gewicht namelijk ook veel makkelijker terug. Het lichamelijke is namelijk relatief makkelijk te overwinnen, maar geestelijk is het een zware strijd en daardoor kunnen veel mensen het niet aan om snel af te vallen en slank te blijven.
    Als je eenmaal op het gewenste gewicht bent moet je dit zeker een jaar (of twee, not sure) volhouden, dan is de kans op een terugval veel kleiner. (Al moet je dan wel gezond blijven leven, natuurlijk.)

    Betreft het vet dat je overhoud: Daar kun je voor trainen en/of oefeningen doen. Zeker op jongere leeftijd trekt vet nog heel makkelijk weg, waarbij dat op oudere leeftijd moeizaam tot niet gaat.
    En ik ben ook al ruim 20 kilo kwijt tot nu toe. :]

    Ik ben al sinds kind af en aan bezig met afvallen, dus ik weet wat dat betreft wel hoe het werkt.

    Wat betreft de zus van de topic starter: Dat je je schaamt voor je zus negeer ik maar, al zou ik daar ook wel wat over te zeggen. Wel kan ik je zeggen dat de omslag vaak vanzelf ineens komt. Zo ben ik nu ook al een aantal maanden (bijna) dagelijks serieus bezig met sporten en gaat het ook de goede kant op. Je moet een klik vinden om het echt te willen en de discipline te vinden en dan nog is het heel erg moeilijk. En ik wilde nog iets zeggen, maar dat weet ik even niet meer. Irritant en fail. ._.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2012 - 22:37 ]


    Til hug og blod.

    Retaliate schreef:
    (...)

    Dat is een mythe. Snel afvallen maakt niet uit, sterker nog het is zelfs juist goed voor je! Hoe sneller je lichaam al dat slechte kwijt raakt en gezond wordt, hoe beter! Het is alleen erg belangrijk dat je het op een gezonde wijze doet en vol blijft houden, anders komt het gewicht namelijk ook veel makkelijker terug. Het lichamelijke is namelijk relatief makkelijk te overwinnen, maar geestelijk is het een zware strijd en daardoor kunnen veel mensen het niet aan om snel af te vallen en slank te blijven.
    Als je eenmaal op het gewenste gewicht bent moet je dit zeker een jaar (of twee, not sure) volhouden, dan is de kans op een terugval veel kleiner. (Al moet je dan wel gezond blijven leven, natuurlijk.)

    Betreft het vet dat je overhoud: Daar kun je voor trainen en/of oefeningen doen. Zeker op jongere leeftijd trekt vet nog heel makkelijk weg, waarbij dat op oudere leeftijd moeizaam tot niet gaat.
    En ik ben ook al ruim 20 kilo kwijt tot nu toe. :]

    Ik ben al sinds kind af en aan bezig met afvallen, dus ik weet wat dat betreft wel hoe het werkt.

    Wat betreft de zus van de topic starter: Dat je je schaamt voor je zus negeer ik maar, al zou ik daar ook wel wat over te zeggen. Wel kan ik je zeggen dat de omslag vaak vanzelf ineens komt. Zo ben ik nu ook al een aantal maanden (bijna) dagelijks serieus bezig met sporten en gaat het ook de goede kant op. Je moet een klik vinden om het echt te willen en de discipline te vinden en dan nog is het heel erg moeilijk. En ik wilde nog iets zeggen, maar dat weet ik even niet meer. Irritant en fail. ._.

    Het ligt er natuurlijk ook aan hoe dik je was, en hoe snel je afvalt, want het komt wel eens voor dat mensen echt te snel afvallen, en daarvoor te veel vet overblijft.. Maar als je gezond afvalt zal dit niet gebeuren. (Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) x]

    Tigger schreef:
    (...)

    ah, kijk, dat zou een veel beter gevaar zijn! Diabetes en hart en vaat ziektes. Kanker is niet echt een grote zorg bij wat je eet, tenzij je polonium gaat eten. Of bananen. Of je eigen urine.


    Maar beste mensen, zet jezelf even in de schoenen van de zus. Als iemand je meesleept naar de stad en je gaat vergelijken met dikke mensen, ga je dan beginnen met afvallen? En wijzen op hartinfarcten heeft ook geen goed slagingspercentage: Een behoorlijk groot aantal van de mensen die al een hartinafarct hebben overleefd blijven stug dooreten. Ik vermoed dat je beter ietjse subtieler te werk kunt gaan


    Ik geef je in het laatste deel uit eigen ervaring gelijk. Al is het soms, op het juiste moment wel nodig om hard te zijn tegen mensen: Vaak werkt het niet en voelt iemand zich alleen maar rotter.

    En damn you Alwin, ik houd van tomaten en bananen. D:


    Til hug og blod.

    ACB schreef:
    (...)
    Het ligt er natuurlijk ook aan hoe dik je was, en hoe snel je afvalt, want het komt wel eens voor dat mensen echt te snel afvallen, en daarvoor te veel vet overblijft.. Maar als je gezond afvalt zal dit niet gebeuren. (Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) x]


    Ik woog bijna 110 kilo. ;]
    En te snel afvallen maakt echt niet uit, als je het maar doet in de sportschool, of door buiten veel te wandelen/hardlopen en whatever en je eten daarop aan te passen. maar niet door pillen of whatever. Je leven omgooien kan geen kwaad, als je het maar volhoud: Zowel lichamelijk als mentaal. En nogmaals, het vet dat blijft hangen is grotendeels ook strak te trekken door sporten en heeft ook voor een groot deel met de leeftijd te maken. :]

    [ bericht aangepast op 20 juni 2012 - 22:45 ]


    Til hug og blod.

    Retaliate schreef:
    (...)

    Ik woog bijna 110 kilo. ;]
    En te snel afvallen maakt echt niet uit, als je het maar doet in de sportschool, of door buiten veel te wandelen/hardlopen en whatever en je eten daarop aan te passen. maar niet door pillen of whatever. Je leven omgooien kan geen kwaad, als je het maar volhoud: Zowel lichamelijk als mentaal. En nogmaals, het vet dat blijft hangen is grotendeels ook strak te trekken door sporten en heeft ook voor een groot deel met de leeftijd te maken. :]

    Ik ben zozozozozozo trots op jou nancy <3


    -

    Genius schreef:
    (...)
    Ik ben zozozozozozo trots op jou nancy <3


    -shy-
    Thanks love <3

    Nu moet ik alleen nog van die klote RedBull verslaving af zien te komen en meer water drinken en nog íets strenger worden op m'n eten. Dan weeg ik hopelijk binnen een maand of 5 of 6 ofzo nog maar rond de 70/75. (bloos) Moet echt te halen zijn. ;o

    [ bericht aangepast op 20 juni 2012 - 22:58 ]


    Til hug og blod.