• Zo voel ik me op het moment. Ik heb alleen maar pech en ik word er gewoon helemaal gestoord van.
    Mijn ouders bitchen op me dat ik zo chagrijnig ben, maar ik krijg alleen maar shit over me heen en ik moet overal achteraan.

    Even een opsomming:
    - Ik ben gezakt voor VWO.
    - Ik moet waarschijnlijk volgend jaar 3000€ betalen aan de VAVO.
    - Ik heb geen idee waar ik zoveel geld vandaan moet halen!
    - Ook heeft mijn school me laten vallen en ze willen me niet helpen.
    - Mijn telefoon is kapot.
    - Ik heb na twee weken nog steeds mijn loon niet binnen en mijn baas wil er niet achteraan gaan, terwijl het zijn schuld is.
    - Ik baal gewoon verschrikkelijk omdat ik steeds slecht slaap en onverklaarbare gewrichtspijn heb.

    Meh. Kutzooi allemaal. :c

    Wie heeft er een leuk nieuwtje?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Voor het VAVO is een oplossing, je kan je laten detacheren door een school, en dan gaat het via de Rutte-regeling. Mocht je eigen school je niet willen detacheren zijn er wel een aantal andere scholen die je 'aan willen nemen' om je te detacheren.
    Succes ermee!


    Bad decisions make good stories.

    De Vavo hoef je niet te betalen als je de eerste keer gezakt ben.
    Je kan je aangemeld laten staan bij een school of bij een ander aanmelden en dan het Vavo volgen. Zo hoef je niet zelf te betalen, maar betaalt je school zou maar zeggen. Dit MOET voor iedereen kunnen, dus ook voor jou! Ze mogen het eigenlijk niet weigeren. Kan de Vavo hier niets over zeggen?

    (en anders contact opnemen met de schoolinspectie:Y))

    Er is inderdaad een Rutte-regeling. Aangezien je al 18 bent, maar nog middelbaar doet, kan je voor een jaar lang nog tegemoetkoming voor scholieren aanvragen, dus het gaat ook niet van je studiefinanciering af!

    Ik heb dit jaar Vavo gedaan. Het klinkt misschien nu heel stom, omdat je net gezakt ben, maar het is best leuk! Je kan rustig de tijd nemen voor je vakken, een jaartje rustig aandoen, een baantje zoeken en je hebt de ultieme tijd voor je rijbewijs! *dat heb ik gedaan.. Had 's ochtends geen les, dus kon op die tijden makkelijk lessen;)* en meestal heel gezellige mensen;)

    Oei... Zonder telefoon zou ik ook niet kunnen, maar dit is wel een goed excuus voor een nieuwe? :)


    It's never gonna happen, Guys.