• Hier is het eerste topic. We beginnen vanaf het King Cross station, als mensen naar Zweinstein gaan. De sorteerseremonie slaan we over.

    Als je je nog wilt inschrijven, kan dat hier.

    Regels:
    - Max. 3 personages per persoon
    - Geen gevloek en gescheld(Ships of flut mag wel, of: Ik vloekte.)
    - Je mag reserveren, maar vul hem dan binnen 3 dagen in.
    - Typ alleen wat je eigen speler zegt(dus niet: Toen ik vroeg hoe het ging, zei ze: 'Goed.')
    - Graag met leestekens schrijven.
    - Minimaal 3 regels per bericht. (geld alleen voor de RPG!)
    - Probeer minstens 1 keer per week te posten.
    - Ooc tussen () of []
    - Bestaande rollen ook invullen!
    - Zelfverzonnen rollen hoef je niet te reserveren. Leraren wel!
    - Zet de naam van het personage boven het stuk wat je gaat typen, dan is het duidelijk vanuit wie dat word gezegd.
    - Andere personages niet vermoorden!


    Veel plezier!

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 21:23 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    James

    'Tuurlijk.' zeg ik verbaast. 'Zullen we gaan ontbijten?' zeg ik als mijn buik begint te rommelen. Ik ben al lang vergeten wat ik eigenlijk kwam doen in de uilenvleugel en liep naar de deur 'Kom je?'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Jasmine Ophelia Algera

    Oké, dit is ook voor het eerst. Hij heeft mij vijf jaar niet eens opgemerkt en nu doet hij opeens super aardig. De plaaggeest van de school (als je foppe even buiten beschouwing laat).
    'Ik heb al gegeten voordat ik hierheen ging, maar ik lust nog wel een glas pompoensap,' zeg ik schouderophalend en loop met hem mee naar de grote zaal.


    Happy Birthday my Potter!

    Amarantha Hayde Asker

    Ik zucht na de vraag van Hugo. 'Dat vertel ik nog wel een keer. Vanavond, 10 uur in de uilenvleugel? Dan leg ik alles uit.'


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Scorpius

    "hehe..w.WAT?! heeft hij gewoon die vloek gebruikt?" ik kijk haar geschrokken aan en begin te ijsberen door de leerlingenkamer "jij zei toch dat je hem kende? vertel me alles dan gaan we hem terugpakken..." zei ik op zelfverzekerde toon.


    Wees blij met wat je hebt, wees gelukkig.

    Summer

    Ondanks de situatie krijg ik toch een glimlach op mijn gezicht. "Klopt jammer genoeg ken ik hem inderdaad" mompel ik. Ik kijk hem aan en schud mijn hoofd "Dat gaan wij mooi niet want ik wil niet dat dit jou ook overkomt"


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Mason

    Ik loop naar de grote zaal. James was opeens spoorloos verdwenen, dus ik loop lekker alleen. Dan zie ik een brief je hangen, van james. Mmm, wie er allemaal in het zwerkbalteam wil! Blijf schrijf ik me in. Ik zit al vanaf mijn vierde jaar in het zwerkbalteam. Als wachter. Als ik klaar ben loop ik naar de grote zaal en ga naast Lily zitten. 'Hoi,' mompel ik en ik begin mijn kom vol te scheppen met cornflakes.

    Lily

    Ik ben al om half zes wakker vandaag en loop nu naar de grote zaal. Ik heb er echt zin in! Als ik zit komt Mason naast me zitten. 'Hoi,' mompelt hij. 'Hey!' zeg ik vrolijk terug terwijl ik een toeastje pak. Ik kijk om me heen. 'Waar zit Hugo?' vraag ik nieuwschierig. [nee, serieus. Waar zit hij?(A)]

    {Is er iemand die met professor Snape wilt praten?]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Albus

    Ik schrik opeens wakker. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het half acht is! Kreun. Snel kleed ik me aan en poets mijn tanden. Dan probeer ik mijn haar goed te doen, maar dit is zinloos. Het staat steeds weer overeind. Ik loop zuchtend de leerlingenkamer uit en ga opweg naar de grote zaal. 'Hé,' zeg ik haastig tegen Lily terwijl ik tegenover haar ga zitten. 'Jij hebt toch pas om half elf les of zo?' Ik pak een broodje en stop die in mijn mond. 'Wij hebben om half negen al onze eerste les!'

    Professor Stafler

    Ik zit aan de oppertafel en zie alle leerlingen binnen komen. Ik glimlach en zwaai entausiast naar een eerstejaars die me aangaapt. Hij wend snel zijn blik af en word rood. Ik glimlach en begin mijn broodje met pindakaas te besmeren. Ik kijk naar professor Valor. 'Heeft u zin in u eerste dag?' vraag ik glimlachend.

    [zeg ff als professor Valor niet aan de oppertafel zit...]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    [bij Hayde:P]
    James


    Met een grote grijns op mijn gezicht loop ik met Jasmine naar de grote zaal. Ik zoek een plekje uit waar we alleen zitten en ga zitten 'Neem plaats!' zei ik en ik schep wat eten op. Ik spuit wat ketchup naats mijn hotdog, maar heb het niet door omdat ik naar Jasmines handen zit te kijken. 'Hoeveel slijmballen heb jij gehaald?' vraag ik met een grote glimlach.

    Hugo

    'Oke.' zeg ik verbaast en ik schep met trillerige handen nog wat op. Lekker, nu kan ik mij waarschijnlijk niet concentreren op de lessen. Ik denk waarschijnlijk alleen maar wat er met Hayde is.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Ik wel! wacht ff...]

    professor Stafler

    Als ik uitgepraat ben draai ik me om naar professor Snape. 'Heeft u het al gehoord?' vraag ik triest. 'Die arme Joey Fister is ontslagen op het ministerie! Een onterechte verklaring vind ik...Hij was immers het beste hoofd van het departement van mystificatie.'


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Lily

    Ik grijns. 'Elf uur,' verbeter ik hem. 'Maar ik was vroeg wakker. Ik heb er gewoon zin in! Is professor Lubbermans aardig?' ik ratel maar door en vertel alles wat in mijn hoofd opkomt.

    Mason

    'He! Rustig rode,' ik grijns en pak nog een broodje. 'Professor Lubbermans is best aardig. Alleen is ie soms wat onhandig.'

    Lily

    Als Masone en Albus alles hebben uitgelegd zie ik Hugo opeens. Zijn handen trillen helemaal. 'Hé Hugo!' roep ik vrolijk. 'Tot straks,' zeg ik tegen Mason en Albus. Ik loop naar Hugo toe en ga naast hem zitten. 'Ooh, ik heb er zo'n zin in!' zeg ik en ik ratel weer door.

    Mason

    Ik kijk niet meer naar Lily. James is hier net komen zitten met een rare blik in zijn ogen. Ik ken die blik. Dat is zijn ik-vind-iemand-leuk blik. Ik kijk verder en zie Jasmine dan zitten. Grijnzend schud ik mijn hoofd en pak nog een broodje.

    Professor Snape

    Ik knik "Ik heb het inderdaad gehoord en ik ben het helemaal met u eens" zeg ik tegen professor Stafler. "Misschien zal het ministerie snel inzien dat ze een grote fout hebben gemaakt"


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Albus

    'Oké!' roep ik Albus na en ik drink mijn glas pompoensap leeg. Ik kijk op mijn horloge en zie dat de les al over een half uur begint! Snel sta ik op en kijk of ik al mijn boeken bij me heb. Ik wil geen seconde te laat zijn. Ik kijk om me heen of ik Roos zie. Als dat niet zo is loop ik zuchtend de grote zaal uit.

    [okee, wie wil Albus' eerste les geven?]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    [ Ik wil wel]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer