• Hier is het eerste topic. We beginnen vanaf het King Cross station, als mensen naar Zweinstein gaan. De sorteerseremonie slaan we over.

    Als je je nog wilt inschrijven, kan dat hier.

    Regels:
    - Max. 3 personages per persoon
    - Geen gevloek en gescheld(Ships of flut mag wel, of: Ik vloekte.)
    - Je mag reserveren, maar vul hem dan binnen 3 dagen in.
    - Typ alleen wat je eigen speler zegt(dus niet: Toen ik vroeg hoe het ging, zei ze: 'Goed.')
    - Graag met leestekens schrijven.
    - Minimaal 3 regels per bericht. (geld alleen voor de RPG!)
    - Probeer minstens 1 keer per week te posten.
    - Ooc tussen () of []
    - Bestaande rollen ook invullen!
    - Zelfverzonnen rollen hoef je niet te reserveren. Leraren wel!
    - Zet de naam van het personage boven het stuk wat je gaat typen, dan is het duidelijk vanuit wie dat word gezegd.
    - Andere personages niet vermoorden!


    Veel plezier!

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 21:23 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Albus

    Ik draai me geschrokken om als Lily de leerlingenkamer binnen komt. 'Mmm, stomme droom gehad.' zeg ik schouderophalend. 'Maar jij dan? Moet jij niet lekker uitgerust voor morgen zijn? Het is immers je eerste schooldag.' Ik sta op en gaap. 'Ik denk dat ik maar weer ga slapen.'


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Lily

    'O,' zeg ik grijnzend. 'Ik kon van opwinding niet slapen, nee. Maar ik ga nu wel weer even liggen.' ik loop naar mijn kamer en hoor dan een soort gekras. 'Wat is hie-' ik stop abrupt met praten en kijk naar mijn bed, waar Aqua spinnent de dekens verscheurd. 'Nee!' kreun ik. Aqua piept even en rent dan de deur uit, o nee die heb ik open laten staan. Ik ren achter hem aan. 'Aqua kom terug!' sis ik. Maar Aqua luistert niet en loopt zo de kamer van de zesdejaars in. Ik slik. Ik weet niet of ik daar wel naar binnen wil, maar ik wil Aqua terug. Ik doe de deur open en zie dan dat er iemand niet in slaap is.
    Jamine. Lekker, word ik ook nog betrapt. Ik zou eigenlijk weg moeten lopen maar ik blijf van schrik verstijft staan.

    [ik begin wel met Hugo, daarna Roos en daarna James met typen, maar ik moet om 10 uur weg dus James' verhaal kan nogal afgekapt worden. ;P]

    Hugo

    Ik knik vrolijk naar Lily. 'Ik denk dat Proffessor Lubbermans erg aardig is!Hij heeft bij mijn ouders en jouw vader in de klas gezeten. Mijn vader zei dat hij best wel onhandig is. Wel fijn dat we kunnen uitslapen!' Als we de leerlingenkamer doorgelopen zijn neem ik afscheid van Lily en poets mijn tanden, trek mijn pyjama aan en maak kennis met de andere jongens van mijn jaar in Griffoendor. 1 ligt er al te slapen en samen met de rest maken we hem wakker. De 4 andere jongens heten: Mike, John, Teun en Daan. Mike had blond stekeltjeshaar en was erg hyper. John had een grappig accent bruinzwart haar wat over zijn ogen viel. Teun was erg lang en had kort bruin haar. Daan, degene die lag te slapen, was redelijk dik en had blondbruin haar. En dan ik nog. Ik was gemiddeld van lengte, niet erg grappig, niet super druk, had geen accent en was niet dik. Ik had rood haar en daar was ik trots op! Na een kussengevecht gingen we maar slapen, want ik was al best moe. Omdat ik de laatste was mocht ik geen bed uitkiezen en ging ik maar gewoon in het overgebleven bed: die het dichtst bij de deur stond. Ik viel gelijk in slaap.



    Roos

    Nadat ze alledrie onder de mantel waren gegaan kon ik ze niet meer volgen dus ging ik weer naar de leerlingenkamer. Als hun iedereen in de problemen wouden brengen moesten ze het zelf maar weten. Ik ging nog even lezen en daarna sliep ik vrijwel meteen.


    James

    Nadat we Hayde van die man gered hadden gingen we weer naar het kasteel. Mason en in gingen druk praattend de leerlingenkamer in en poetsten onze tanden. Ik liep naar boven en probeerde te slapen. Toen schoot me iets naar binnen en ik sprong uit bed. Ik schreef op een briefje: Als je in het Zwerkbalteam wilt moet je dat voor 10 september bij James Potter melden. De selectietrainingen zijn op 11 september. Neem je bezem mee. Ik hing het aan het prikbord en morgen zouden een boel leerlingen het zien. Ik wist al waar ik op zou letten. Ik klom weer in mijn hemelbed en viel vrijwel direct in slaap.


    [Ik kon het niet laten om op mijn verjaardag de selectietraining te doen:p sorry]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Jasmine Ophelia Algera

    Ik heb net mijn voeten buiten mijn bed hangen, als er plots een schim de kamer in rent. Het is het katje van Lily. Zachtjes gaat de deur verder openen en kijkt Lily het hoekje om. Ze lijkt even te schrikken en blijft doodstil staan. Ik zeg niks, pak de kat en overhandig het beestje aan haar.
    'Misschien moet je hem 's nachts maar in z'n kooitje doen tot ie gewend is,' mompel ik en ik loop richting de badkamer.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily

    'Sorry,' piep ik. 'Sorry, sorry! Ik vind het zielig om hem op te sluiten, en hij loopt meestal nooit weg!' Ik pak Aqua stevig vast en loop dan de slaapkamer uit. Als ik in mijn eigen kamer ben, zet ik Aqua op de grond en ga ik slapen. Aqua komt vrijwel direct op mijn bed en gaat luid spinnend op mijn benen liggen

    Mason
    Ik grijns. 'Dat was best leuk, maar weet jij al wat je gaat worden? Ik een adelaar..denk ik..'

    [sorry, dat ik het bericht van Mason heb afgekapt. Ik moet nu weg, doeiii!]

    James

    Mason verteld mij dat hij graag een adelaar wil worden. 'Mij lijkt het wel vet om een hert of een wolf te worden.' zei ik grijnzend.

    (ik moet ook gaan.)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    MrsBrittain schreef:
    (...)
    [ik spoel even door naar Hogwarts @Serpentkiss]

    Scorpius

    Ik kijk naar de puppy op haar schoot die vrolijk over Summer heen klimt
    "leuk" mompel ik "ik heb gezelschap van dit mormel en ik wijs naar de oude uil van m'n vader die knorrig naar mijn vinger hapt "AU vervloekt beest!" en ik ga weer knorrig zitten en bestudeer mijn vinger.

    iedereen loopt de naar hun leerlingenkamer, een goepje zwart met groen gekleede kinderen lopen richting de kelders waaronder Summer en ik.


    Summer

    "Dat mormel zal toch ook wel voordelen hebben of niet?" vraag ik terwijl ik even naar de uil kijk. Opweg naar de leerlingenkamer zie ik Senna bij Scorpius lopen. "Ik zou niet vreemd opkijken als je straks de hele tijd een eigenwijs puppy als gezelschap hebt" zeg ik lachend


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Amarantha Hayde Asker

    Albus loopt weg en ik blijf alleen in de common room over. Ik staar naar het haardvuur en voel hoe mijn ogen langzaam dichtzakken.

    'Amarantha, ren!' roept een roodharige vrouw. Een man met helderblauwe ogen pakt me bij mijn arm en trekt me mee. Ik hoor een afgrijselijk gegil en de man tilt me op. 'Rustig maar Amarantha.' Hij rent tot we bij een rivier aan komen. 'Blijf tussen het riet zitten schat.' Hij geeft me twee kettingen. 'Die met het hart is van je moeder geweest. Volg altijd je hart Amarantha. Die met het kruis en de roos aan is van mij. Blijf jezelf. Het leven zal niet altijd rooskleurig zijn.' Dan rent hij weg en laat mij achter.

    Ik schrik wakker. Ik kijk naar het raam en zie dat de zon opkomt. Ik loop naar de slaapzaal en trek mijn kleren aan. Ik borstel mijn haren en krul het met de krultang. Ik pak wat mascara en doe het op. Ik voel me compleet. Witster springt op mijn bed en ik aai haar even. Dan knuffel ik haar en laat mijn tranen stromen. Wie mijn ouders heeft vermoord gaat er aan! Ik veeg mijn tranen weg en loop dan naar The great hall.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Hugo

    Door de spanning van de eerste dag word ik al om 5.30 wakker. Ik spring uit bed en trek wat kleren aan. Mike, John, Teun en Daan liggen nog te slapen en ik laat ze ook maar slapen, we hoeven pas om 11 uur te beginnen. Ik ren de wenteltrap af en zie het briefje wat James opgehangen heeft. Ik lees het even, maar besef dan dat eerstejaars niet in het team mogen. 'Hatsioe.' een kleine kat staat achter mij. Ik ren naar de grote zaal voordat ik ziek word van die kat. Ik ben allergisch voor dieren. Ik zie Hayde al zitten en ik ga bij haar zitten 'Hoi!' zei ik nerveus 'Hoe gaat het?' Ik schep wat ei op en begin zenuwachtig te eten.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Scorpius

    Naast me loopt met trippelende pootjes Senna de puppy van Summer met grote ogen naar me te kijken "ik zou niet vreemd opkijken als je straks de hele tijd een eigenwijs puppy als gezeldschap hebt" zegt Summer lachend "altijd beter dan die uil" zeg ik glimlachend.


    Wees blij met wat je hebt, wees gelukkig.

    Amarantha Hayde Asker

    'Oh, hoi Hugo. Het gaat wel, met jou?' vraag ik toonloos. Ik pak toast en begin te eten. Witster is me gevolgd en komt naast me zitten. 'Ksht, wegwezen Witster.' Ik jaag haar weg en beledigd loopt ze The great hall uit.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Jasmine Ophelia Algera

    Slaperig open ik mijn ogen. Ik lig op een geïmproviseerd bed in de keuken. Wat een geluk dat ik professor Stafler een keertje betrapte toen hij lekkers ging halen in de keuken. Mijn arm ligt in een bak met ijs. Als de huiselfen merken dat ik wakker ben, komen ze gelijk op mij afgestormd.
    'Heeft u lekker geslapen, Ophelia?' Ik knik en kijk de wezentjes dankbaar aan.
    'Ja heerlijk. Heel fijn dat jullie mij geholpen hebben. Het deed zo'n zeer!' Één van de huiselfen bestudeerd het litteken nog een keer en knikt dan goedkeurend. Ze is een stuk ouder dan de anderen en heeft zo'n beetje de leiding over de keuken. Als ik het goed onthouden heb heet ze Telly.
    'Volgens mij kunt u er weer een dagje tegenaan,' zegt ze vrolijk. Dan gaat ze weer druk aan de slag. Ik kijk op de klok en zie dat het tijd is voor het ontbijt.
    'Ik ga maar weer eens naar mijn slaapzaal om mij om te kleden. Nogmaals heel erg bedankt.' Ik krijg nog van alles toegestopt als ik de keuken verlaat. Ik tover mijzelf gauw onzichtbaar en ga dan snel op weg naar de leerlingenkamer.


    Happy Birthday my Potter!

    Summer

    "Altijd beter dan die uil" zegt hij glimlachend.
    "Mhm, ben benieuwd of je over een paar dagen nog steeds hetzelfde denkt" zeg ik lachend. Eenmaal in de common room ga ik op de bank zitten. "Maar eigenlijk heb ik een vraag" zeg ik twijfelend. "Aangezien ik je het beste ken van iedereen"


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Jasmine Ophelia Algera

    Ik schiet snel in mijn rokje en bloes, doe mijn kousen aan en schiet mijn hakken aan. Ik doe wat mascara op en vlecht mijn lange donkere haar in, zodat ik er geen last van heb. Dan ga ik snel weer naar beneden om nog mee te doen aan het ontbijt.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2012 - 16:44 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Scorpius

    "Ik heb een vraag" zegt Summer en ik draai me om "vraag maar raak" en ik leg mezelf lang uit op de andere bank neer en kijk haar aan.


    Wees blij met wat je hebt, wees gelukkig.