• Hier is het eerste topic. We beginnen vanaf het King Cross station, als mensen naar Zweinstein gaan. De sorteerseremonie slaan we over.

    Als je je nog wilt inschrijven, kan dat hier.

    Regels:
    - Max. 3 personages per persoon
    - Geen gevloek en gescheld(Ships of flut mag wel, of: Ik vloekte.)
    - Je mag reserveren, maar vul hem dan binnen 3 dagen in.
    - Typ alleen wat je eigen speler zegt(dus niet: Toen ik vroeg hoe het ging, zei ze: 'Goed.')
    - Graag met leestekens schrijven.
    - Minimaal 3 regels per bericht. (geld alleen voor de RPG!)
    - Probeer minstens 1 keer per week te posten.
    - Ooc tussen () of []
    - Bestaande rollen ook invullen!
    - Zelfverzonnen rollen hoef je niet te reserveren. Leraren wel!
    - Zet de naam van het personage boven het stuk wat je gaat typen, dan is het duidelijk vanuit wie dat word gezegd.
    - Andere personages niet vermoorden!


    Veel plezier!

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 21:23 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Professor Snape

    Ik loop de gote zaal naar binnen en ga op mijn plek zitten. "Sorry dat ik te laat ben er waren een paar problemen" zeg ik tegen de andere professoren.
    Snel kijk ik de zaal rond waarna ik wat pompoensap inschenk en een slok neem.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Mason

    Ik grijns. 'Gelukkig,' zeg ik. Ik eet nog wat biefstuk en drink mijn glas leeg. 'Ik ga mee,' zeg ik grijnzend. 'En ik hoop trouwens dat ze snel toetjes neerleggen. Ik zit vol.' Ik knipoog even naar Roos en Lily.

    Professor Valor

    Ik kijk op naar professor Snape. 'Geeft niet hoor. Je hebt niet echt iets heel bijzonders gemist. Al blijven de sorteerceremonies altijd zeer interessant. Ik heb er weer een Potter bij gekregen.' Ik neem een slok uit mijn glas.


    Happy Birthday my Potter!

    Jasmine Ophelia Algera

    Ik prik afwezig in wat aardappelen en neem de spreuken van afgelopen en komend jaar in mijn hoofd even door. Ik kan het nooit laten om deze in de zomervakantie al door te nemen. Ze lijken niet zo moeilijk en ik kan er vanavond gelijk een paar proberen in de leerlingenkamer.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 19:30 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Professor Stafler

    Ik kijk naar Madelaine, die net de grote zaal binnenkomt. Mmm, die had dus net de sorteerseremonie gemist. Ach ja, zo erg is dat nou ook weer niet. Ik kijk de zaal in en zie de drie Potters vlak bij elkaar zitten. De twee Wemels zitten daar nu ook. Nou eigenlijk negen. Ik eet verder. 'Heeft u zin om weer les te geven dit jaar?' vraag ik glimlachend aan professor Valor.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 19:34 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Professor Valor

    'Ow zeker! Ik heb al contact met iemand die een vampier familie kent en er kan dit jaar waarschijnlijk wel één van hen langskomen. In het boek van de zesdejaars staat een zeer interessant hoofdstuk en een echte vampier mag dan gewoon niet ontbreken. Het zal natuurlijk volkomen veilig zijn,' vertel ik het schoolhoofd.


    Happy Birthday my Potter!

    Professor Snape

    "Blijft het ook en ik vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn" zeg ik tegen professor Valor. Ik kijk naar mijn eigen afdeling en zie dat er iemand mist. Snel kijk ik naar de tafel van Gryffindor. "Klopt het dat Summer Night en Scorpius Malfoy nog missen?"


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Amarantha Hayde Asker

    Na het eten sta ik op. 'Gaan jullie mee?' vraag ik James en Mason. Ik neem alvast door wat ik moet doen zo.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    James

    'Ja is goed.' Mijn buik zit vol en en ik verheug me op mijn warme hemelbed die boven voor mij klaarstaat. Ik sta op en loop met Hayde mee.

    Roos

    Ik sta op en vraag aan Albus 'Zullen we naar boven?' hij knikt en we lopen de trap op.

    Hugo

    Ik ben blij dat in in Griffoendor zit en ik zoek Lily op. We lopen naar onze klasseoudste, die zal ons verder begeleiden.


    [inspi loos


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Jasmine Ophelia Algera

    De grote zaal begint al aardig leeg te lopen en als ik mijn laatste hap crème brûlée op heb, loop ik ook maar richting de leerlingenkamer. Daar aangekomen pak ik mijn spreuken boek 'Mijlstenen op de Weg der Bezweringen' en ga op het kleed voor de haard zitten. Ik bind mijn lange donkere haren in een staart en lees de eerste bladzijde nog eens door.
    'Dat kan vast geen kwaad,' mompel ik als ik de eerste bladzijde heb gelezen. Ik pak mijn stok en een veer.
    'Wingardium Leviosa.' De veer vliegt netjes omhoog, zoals we in het eerste jaar geleerd hebben. Ik bekijk de spreuk die ik wil oefenen nog een keer heel goed. Ik oefen de beschreven beweging een paar keer en spreek de spreuk tien keer uit. Dan verbreek ik de vorige spreuk. De veer valt langzaam.
    'Aresto Momentum!' Ik trek mijn wenkbrauw op als de veer nog langzamer valt. Hij zou moeten stoppen. Nou, het is niet slecht voor de eerste keer. Vooral zonder uitleg.
    Ik probeer het nog drie keer en dan lukt het het voorwerp te laten stoppen met vallen. Nu moet ik het alleen nog oefenen op grotere voorwerpen.


    Happy Birthday my Potter!

    (Welke aflevering van Glee ging je eigenlijk kijken, Moonly?)


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (Welke aflevering van Glee ging je eigenlijk kijken, Moonly?)


    (met blaine's broer, de nieuwste in NL dus Glee is tegenwoordig op zondag om 7uur rtl5:p)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (ik kijk het online. Ben nu bij de laatste aflevering. :) )


    Happy Birthday my Potter!

    Amarantha Hayde Asker

    Samen met James en Mason loop ik The Great Hall uit. 'Ik ga naar het bos, oké? Gaat een van jullie mee?'

    [inspi loos]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    James

    'Ik ga wel mee. Wacht dan pak ik even de ontzichtbaarheidsmantel.'. Ik rende naar boven en zei het wachtwoord: ' bolognaise!'. En liep naar mijn hemelbed, deed mijn hutkoffer open en pakte een warme trui en de ontzichtbaarheidsmantel. Ik rende weer naar beneden en ik had de mantel om. 'Boe!'. Riep ik in Masons oor en lachend deed ik de mantel af. Iedereen was al bij zijn leerlingenkamer. 'Mason ga je ook mee?' zei ik.


    Roos

    'Albus ik ga alvast slapen! Ik ben moe.' Ik geeuwde en liep de trap op, maar vlak voor ik naar boven liep kwam James met een sneltreinvaart de leerlingenkamer in en zijn slaapzaal in. Hij kwam er weer uit en ik besloot hem te volgen. Hij mocht niet op de eerste dag al voor minpunten zorgen! Ik volgde hem en op de vierde verdieping deed hij de ontzichtbaarheidsmantel om dus bleef ik radeloos staan. 'Boe!' hoorde ik van beneden dus ik rende ook naar beneden. Ik bukte en zag ze alle drie staan.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!