• Ik wil na mijn havo-diploma voor een schooljaar naar de VS. Ik had een aantal vraagjes voor mensen die er ervaring mee hebben;
    - welke staat/regio is het leukste?
    - welke organisatie is het best? (ik zat zelf te denken aan Travel Active)
    - is het niveau op de high school nou lager of gelijk aan de havo?
    - wat vond jij het leukste?

    xxx


    The world is filled with crazy people. And I'm one of them.

    Ik zit er ook aan te denken om dat te doen, ook via Travel Active maar dan naar Engeland (:
    Ik zou zeggen, als je het geld hebt: doen! Ik heb heel veel positieve verhalen erover gehoord.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik vertrek 8 augustus naar Amerika. Ik denk dat er niet echt een regio is die het leukst is, natuurlijk wil iedereen naar Californië, maar dat is ook niet alles. Ikzelf kom in Texas terecht aan de Golfkust (orkanengebied) in het plaatsje Nederland. Ik zit bij de organisatie Travel Active, ik zou ze zeker aanraden. Ik ben in ieder geval heel blij met ze! (:
    (En met de New York oriëntatie aan het begin.) Als het goed is, ligt het niveau lager dan havo. Dat is wat ik heb begrepen, maar daarnaast moet je nog bedenken dat nu alles in het Engels moet en dat je tijd nodig bent om eraan te wennen.
    En ik ga nog, dus er is nog niet echt iets wat het leukst was. :3 Ik hoop dat je hier wat aan had. Ik zou je zeker aanraden om dit te doen, want je kunt er later spijt van krijgen dat je het niet hebt gedaan.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    thanks! ik ben zoooo jaloers:$
    ik zat zelf aan de regio north west te denken (oregon, washington)
    x


    The world is filled with crazy people. And I'm one of them.

    Je kunt een voorkeur regio aangeven (: Maar het is nooit zeker of je er terecht komt doordat het erg moeilijk is om een gastgezin en een school te vinden die samen in één gebied zitten. Ik had geen voorkeur opgegeven (:
    Heb je dit al met je ouders besproken? Ben je er al mee bezig of is het nog maar een idee?


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Ik wil dat ook! Heb al wilde plannen voor mijn toelomst :3


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik heb het al met mijn ouders besproken en ben al aan het sparen.
    Ik ga in het najaar naar zo'n informatie bijeenkomst van travel active


    The world is filled with crazy people. And I'm one of them.

    Oh oke! En hoeveel jaar heb je nog te gaan voordat je je diploma hebt en high school kan gaan doen?


    And now we're counting down to Phase Zero.

    ik ga na de zomervakantie naar 4 havo, dus nog iets meer dan twee jaar.


    The world is filled with crazy people. And I'm one of them.

    Mijn zus had dat ook gedaan, ook met travel active. Ze had geloof ik wel een voorkeur regio ingevuld of zo, maar kwam echt heel ergens anders terecht... Maar ja, ze vond het wel heel leuk.


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Ik ga dat zeker doen, twee jaar. Ik heb veel familie in Florida, maar het duurt nog wel even voordat ik daarheen kan.

    Mijn tip: kies niet op regio maar op school! :D
    En orginisaties slokken wel een beetje je geld op,
    Je kan ook gewoon alles zelf regelen, kan je metteen je Engels oefenen met het aanschrijfen van scholen en telefoneren met de medewerkers daar.
    --> het kan al snel een paar duizend euro schelen.
    Het ligt lager dan HAVO. Mijn ervaring is dat zelfs colleges nog lager liggen dan onze HAVO -_-
    Maar je kennis zal altijd stijgen! Na een paar maanden ben je vloeiend in het Engels.


    I'm not stupid, I like to think I'm just misunderstood.

    DAWSON schreef:
    Het ligt lager dan HAVO. Mijn ervaring is dat zelfs colleges nog lager liggen dan onze HAVO -_-
    Maar je kennis zal altijd stijgen! Na een paar maanden ben je vloeiend in het Engels.


    Dat zou best kunnen: Amerikanen betalen nauwelijks belasting. Dat gaat ten kostte van de infrastructuur, verzorgingstaat en het onderwijs. Ik heb zelf drie jaar op een Amerikanse (basis)school gezeten, en het onderwijs was om te huilen.

    En ik zou ergens aan de kust gaan zitten, sowieso. Centraal/Zuid Amerika is een Christelijk bolwerk, daar wil je niet zitten.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2012 - 19:03 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik moet je wel zeggen dat je bereid moet zijn een flinke som geld op tafel te leggen...
    Ik heb er geen echte ervaring mee, maar ik ken iemand die het ook gedaan heeft. Heel vaak wordt je in een kleine school geplaatst, je hebt nauwelijks keuze in waar je terecht komt en de gastgezinnen kunnen flink tegenvallen.
    Het is wel goed dat je het via een organisatie regelt, weet je tenminste dat je veilig bent. Ik zou, als het kan, staten vermijden waarin wapenbezit legaal is. Just for your own safety.


    #WWED - What Would Emma Do?

    DAWSON schreef:
    Mijn tip: kies niet op regio maar op school! :D
    En orginisaties slokken wel een beetje je geld op,
    Je kan ook gewoon alles zelf regelen, kan je metteen je Engels oefenen met het aanschrijfen van scholen en telefoneren met de medewerkers daar.
    --> het kan al snel een paar duizend euro schelen.
    Het ligt lager dan HAVO. Mijn ervaring is dat zelfs colleges nog lager liggen dan onze HAVO -_-
    Maar je kennis zal altijd stijgen! Na een paar maanden ben je vloeiend in het Engels.


    Dat dacht ik dus ook, dat zelf regelen. Het probleem is mijn moeder. Ze wilt alles "veilig" hebben.
    Maar goed, ik ben bereid om er een flinke som geld voor neer te leggen omdat dit écht is wat ik wil.
    Die tip over op een school kiezen is misschien ook wel handig ja
    Thanks!


    The world is filled with crazy people. And I'm one of them.

    - welke staat/regio is het leukste?


    Ann Arbor, Michigan!


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.