• Ik heb altijd al iets gehad voor de martelmethodes van vroeger.
    Ik vind het gewoon erg interessant om te zien wat ze vroeger allemaal deden. Natuurlijk is het verschrikkelijk, ik zeg ook niet dat ik het leuk vind dat het gebeurde. Maar op een bepaalde manier blijf ik toch vaak die video's kijken en ga ik ook vaak in andere landen op zoek naar die museums en kastelen.

    Hier een paar voorbeeld video's:
    The Human Press
    Het slachtoffer wordt tussen twee houten platen gelegd waar hendels aan vast zitten. Zodra de slaven (ja, dit werd gedaan door slaven) aan die hendels begonnen te draaien, werden de platen tegen elkaar aangedrukt... met het slachtoffer ertussen.
    The Brazen Bull
    Een bronzen stier (van binnen hol) waar het slachtoffer in werd opgesloten. Zodra de klep dichtzat, werd eronder een vuur aangestoken. Hierdoor werd de hele stier gloeiend heet en werd de persoon levend gebraden. Maar er is nog iets extra's. Het werd ook gebruikt als muziekinstrument. De mond van de stier bevatte een soort buis waar het slachtoffer kon ademhalen. Maar terwijl hij adem haalt, schreeuwt hij het ook uit van de pijn. Dit geluid vervormde zo, dat het klonk als een stier.
    The Wooden Horse
    Het slachtoffer werd vastgebonden op een balk met touwen om zijn armen en benen. Er werd getrokken aan deze touwen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    The Crank Wheel
    Een wiel waaraan het slachtoffer werd vastgebonden. Onder het wiel (/rad) zaten uitstekende spijkers. Telkens als het slachtoffer dan een rondje draaide, schuurde zijn hele lichaam ertegenaan. De spijkers werden ook wel eens vervangen door vuur.
    Strappado & Judas Cradle
    Strappado = De polsen van het slachtoffer werden vastgebonden (met zijn armen op de rug). Vervolgens werd hij opgehesen. Wanneer hij een stuk in de lucht hing, lieten ze hem plotseling een paar meter vallen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    Judas Cradle = Het slachtoffer hangt boven de judas cradle (klik voor plaatje) en wordt langzaam naar beneden gezakt. De punt komt dus in principe in je kont.


    Iemand anders die dit ook interessant vindt? (cat)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 16:36 ]

    Sleipnir schreef:
    Ok, dit klinkt echt.. not good but..
    Ik zou het ook graag willen zien met echte mensen....
    OK SORRY :AAA

    Heel stiekem krijg ik dat idee soms ook.
    Maar dan ga ik mezelf slaan omdat dat gewoon tè erg is. Eigenlijk mogen we hier niet eens over nadenken. :\

    Kanade schreef:
    (...)
    Het was ook nogal idioot van de maker om er in te klimmen omdat de koning wilde dat hij 'het geluid van de stier even wilde horen.' :\
    Kon je zien aankomen. Maarja.


    Betwijfel of ie er vrijwillig in is gaan zitten

    Je bedoelt de iron maiden?


    Sjiriki schreef:
    (...)

    Zelfde soort iets geld trouwens voor de ijzeren maagd, zoals die doodskist met spijkers aan de binnenkant heet. Die is bedachte in de 18e eeuw maar nooit gebruikt. Maar dat vertellen is natuurlijk saai 'hmm


    :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb dit ook altijd interresant gevonden, al van toen ik kleiner was (11- 12 jaar). :Y)


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    Wow, dit is echt interessant!


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Sjiriki schreef:
    (...)

    :Y)

    Ik las in verhalen dat hij er wel zelf 'vrijwillig' is gaan inzitten?
    .. Ja het kan natuurlijk zijn dat hij wel een beetje werd gedwongen door die koning natuurlijk. Maar volgens mij wist hij niet dat hij gedood werd.


    & Ah overheen gelezen.

    Beetje vaag dat hij nooit is gebruikt. x3

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 17:02 ]

    Het is zeker wel eens inressant om te zien hoe ze vroeger eigenlijk met mensen omgingen, want nu mag da eigenlijk bijna nergens meer, maar veoeger gebeurde het wel. Zeker als je niet iets zou misdoen en je zou eens denken aan wat ze vroeger dan met jou zouden gedaan hebben.


    Tears are words the heart can't say.

    LiquidSugar schreef:
    Ik heb dit ook altijd interresant gevonden, al van toen ik kleiner was (11- 12 jaar). :Y)

    Ik had dat ook rond die leeftijd!
    Raar eigenlijk, dat je zo jong al geïnteresseerd kan zijn in zoiets.

    Kanade schreef:
    (...)
    Haha ja kan ik me voorstellen.
    Niet dat je veel ziet ofzo, meestal gebruiken ze dummies maar het idee is er wel.

    Oh, ik dacht dat het stukjes uit films waren met echte mensen, haha. Ik ben toch zo slim. :3


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Bedankt voor het posten ik wou het nog een keer opzoeken :'D *gaat gelijk kijken*


    Shoganai i ne~

    Mercurial schreef:
    (...)
    Oh, ik dacht dat het stukjes uit films waren met echte mensen, haha. Ik ben toch zo slim. :3

    Nee natuurlijk niet. Dat zou echt extreem erg zijn. Dat is zelfs verboden op de meeste sites.

    Kanade schreef:
    (...)
    Ik las in verhalen dat hij er wel zelf 'vrijwillig' is gaan inzitten?
    .. Ja het kan natuurlijk zijn dat hij wel een beetje werd gedwongen door die koning natuurlijk. Maar volgens mij wist hij niet dat hij gedood werd.


    & Ah overheen gelezen.

    Beetje vaag dat hij nooit is gebruikt. x3


    Dus je denkt dat iemand die uitstekend weet wat zo'n ding doet er vrijwillig in gaat zitten, op laste van de koning die hem dat ding heeft laten maken? (cat)

    Verhalen worden nou eenmaal vaak opgeleukt :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    LiquidSugar schreef:
    Ik heb dit ook altijd interresant gevonden, al van toen ik kleiner was (11- 12 jaar). :Y)


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Dus je denkt dat iemand die uitstekend weet wat zo'n ding doet er vrijwillig in gaat zitten, op laste van de koning die hem dat ding heeft laten maken? (cat)

    Verhalen worden nou eenmaal vaak opgeleukt :Y)

    Tja... nu je het zo zegt. xD
    In ieder geval vind ik het best grappig dat de maker de eerste persoon was die erin zat. Moet hij maar niet zo'n ding uitvinden.

    KangDaesung schreef:
    Bedankt voor het posten ik wou het nog een keer opzoeken :'D *gaat gelijk kijken*

    Graag gedaan. :Y)

    Lol, ik ben naar 3 martelmusea geweest dus weet er alles van :Y) Was nasty. Gaan ze mensen bijna vierendelen, reanimeren en dan écht vierendelen.
    Bah, en nog veel ergere.
    Waren erg enge musea trouwens, overal wassen poppen, eng huisje, enge muziek, vreemde geur, mijn zus en ik waren de enige. Bah :P


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.