• Ik heb altijd al iets gehad voor de martelmethodes van vroeger.
    Ik vind het gewoon erg interessant om te zien wat ze vroeger allemaal deden. Natuurlijk is het verschrikkelijk, ik zeg ook niet dat ik het leuk vind dat het gebeurde. Maar op een bepaalde manier blijf ik toch vaak die video's kijken en ga ik ook vaak in andere landen op zoek naar die museums en kastelen.

    Hier een paar voorbeeld video's:
    The Human Press
    Het slachtoffer wordt tussen twee houten platen gelegd waar hendels aan vast zitten. Zodra de slaven (ja, dit werd gedaan door slaven) aan die hendels begonnen te draaien, werden de platen tegen elkaar aangedrukt... met het slachtoffer ertussen.
    The Brazen Bull
    Een bronzen stier (van binnen hol) waar het slachtoffer in werd opgesloten. Zodra de klep dichtzat, werd eronder een vuur aangestoken. Hierdoor werd de hele stier gloeiend heet en werd de persoon levend gebraden. Maar er is nog iets extra's. Het werd ook gebruikt als muziekinstrument. De mond van de stier bevatte een soort buis waar het slachtoffer kon ademhalen. Maar terwijl hij adem haalt, schreeuwt hij het ook uit van de pijn. Dit geluid vervormde zo, dat het klonk als een stier.
    The Wooden Horse
    Het slachtoffer werd vastgebonden op een balk met touwen om zijn armen en benen. Er werd getrokken aan deze touwen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    The Crank Wheel
    Een wiel waaraan het slachtoffer werd vastgebonden. Onder het wiel (/rad) zaten uitstekende spijkers. Telkens als het slachtoffer dan een rondje draaide, schuurde zijn hele lichaam ertegenaan. De spijkers werden ook wel eens vervangen door vuur.
    Strappado & Judas Cradle
    Strappado = De polsen van het slachtoffer werden vastgebonden (met zijn armen op de rug). Vervolgens werd hij opgehesen. Wanneer hij een stuk in de lucht hing, lieten ze hem plotseling een paar meter vallen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    Judas Cradle = Het slachtoffer hangt boven de judas cradle (klik voor plaatje) en wordt langzaam naar beneden gezakt. De punt komt dus in principe in je kont.


    Iemand anders die dit ook interessant vindt? (cat)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 16:36 ]

    Ik snap wel wat je bedoelt, want ik vind het ook erg interessant om te zien of er iets meer van te leren. Het is niet zo dat ik het leuk vind, het is juist helemaal niet leuk, maar ik vind het gewoon fascinerend hoe ze het doen, waarom en hoe dat precies in z'n werking gaat.
    Wait - klinkt dit raar? (cat)
    Btw, ben ik de enige die doordenkt bij de laatste zin 'De punt komt dus in principe in je kont.'?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    Ik snap wel wat je bedoelt, want ik vind het ook erg interessant om te zien of er iets meer van te leren. Het is niet zo dat ik het leuk vind, het is juist helemaal niet leuk, maar ik vind het gewoon fascinerend hoe ze het doen, waarom en hoe dat precies in z'n werking gaat.
    Wait - klinkt dit raar? (cat)
    Btw, ben ik de enige die doordenkt bij de laatste zin 'De punt komt dus in principe in je kont.'?


    wat bedoel je met doordenken?? misschien wel :3


    You can't not look cool with a crossbow.

    DarkSavior schreef:
    Ziek, maar toch echt awesome.


    Life is all about having a good time.

    AkatsukiXxX schreef:
    ik vind grappig : (...)

    Tja het is toch zo? :'D

    Morticia schreef:
    Ik snap wel wat je bedoelt, want ik vind het ook erg interessant om te zien of er iets meer van te leren. Het is niet zo dat ik het leuk vind, het is juist helemaal niet leuk, maar ik vind het gewoon fascinerend hoe ze het doen, waarom en hoe dat precies in z'n werking gaat.
    Wait - klinkt dit raar? (cat)
    Btw, ben ik de enige die doordenkt bij de laatste zin 'De punt komt dus in principe in je kont.'?

    Je kan er best bij doordenken? Want het is echt zo. :'D
    Hij komt letterlijk in je kontgat lol :W

    CURLYMONSTER schreef:
    die stier is wel interesant :Y)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!