• Ik heb altijd al iets gehad voor de martelmethodes van vroeger.
    Ik vind het gewoon erg interessant om te zien wat ze vroeger allemaal deden. Natuurlijk is het verschrikkelijk, ik zeg ook niet dat ik het leuk vind dat het gebeurde. Maar op een bepaalde manier blijf ik toch vaak die video's kijken en ga ik ook vaak in andere landen op zoek naar die museums en kastelen.

    Hier een paar voorbeeld video's:
    The Human Press
    Het slachtoffer wordt tussen twee houten platen gelegd waar hendels aan vast zitten. Zodra de slaven (ja, dit werd gedaan door slaven) aan die hendels begonnen te draaien, werden de platen tegen elkaar aangedrukt... met het slachtoffer ertussen.
    The Brazen Bull
    Een bronzen stier (van binnen hol) waar het slachtoffer in werd opgesloten. Zodra de klep dichtzat, werd eronder een vuur aangestoken. Hierdoor werd de hele stier gloeiend heet en werd de persoon levend gebraden. Maar er is nog iets extra's. Het werd ook gebruikt als muziekinstrument. De mond van de stier bevatte een soort buis waar het slachtoffer kon ademhalen. Maar terwijl hij adem haalt, schreeuwt hij het ook uit van de pijn. Dit geluid vervormde zo, dat het klonk als een stier.
    The Wooden Horse
    Het slachtoffer werd vastgebonden op een balk met touwen om zijn armen en benen. Er werd getrokken aan deze touwen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    The Crank Wheel
    Een wiel waaraan het slachtoffer werd vastgebonden. Onder het wiel (/rad) zaten uitstekende spijkers. Telkens als het slachtoffer dan een rondje draaide, schuurde zijn hele lichaam ertegenaan. De spijkers werden ook wel eens vervangen door vuur.
    Strappado & Judas Cradle
    Strappado = De polsen van het slachtoffer werden vastgebonden (met zijn armen op de rug). Vervolgens werd hij opgehesen. Wanneer hij een stuk in de lucht hing, lieten ze hem plotseling een paar meter vallen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    Judas Cradle = Het slachtoffer hangt boven de judas cradle (klik voor plaatje) en wordt langzaam naar beneden gezakt. De punt komt dus in principe in je kont.


    Iemand anders die dit ook interessant vindt? (cat)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 16:36 ]

    Quiescent schreef:
    Ja, ik vind dit gewoon interessant. Geen idee waarom:Y)


    Let it come and let it be

    Ik was een tijdje helemaal verslaafd aan het lezen van manieren om mensen te vermoorden zonder betrapt te worden. Toen realiseerde ik me wat ik allemaal deed en stopte.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    De bronzen stier gebruiken ze ook in de film Immortals, was alleen jammer dat je al wist wat er ging gebeuren toen ze de stier in het eerste gedeelte van de film al aan het opstoken waren, en er in de tweede helft van de film gebruik van werd gemaakt xD

    Paddington schreef:
    Ik vind dit soort dingen gewoon vies en ziek. En ik vind de bedenkers van dit soort dingen en de bedenkers van horrorfilms eigenlijk ook ziek.

    De bedenkers van deze marteltuigen zijn ziek ja.
    De bedenkers van horrorfilms niet. Dat is niet echt en alleen maar voor vermaak. Want wat heb je liever, dat mensen dit soort dingen via films kunnen zien? Of dat het allemaal nog in het echt gebeurd omdat mensen het wel eens leuk vinden om te zien.
    Liever in films dan maar.

    Sefie schreef:
    Ik ben naar- O, fuck, ik ben de naam kwijt... Dat 'griezelhuis' in Amsterdam... Niet Madame Toussauds, maar die een stukje verderop zit... Amsterdam Dungeon, dat is het!

    In ieder geval: daar werd in het begin ook een aantal marteldingen uitgelegd, dat was ook vet awesome om te zien. Daar wil ik nog wel een keer naar toe, maar dan met vriendinnen :Y)
    Dat wordt lekker gillen x'D

    Oh daar wil ik ooit ook nog wel eens naar toe. :'D
    Lijkt me leuk. :Y)

    Hel schreef:
    De bronzen stier gebruiken ze ook in de film Immortals, was alleen jammer dat je al wist wat er ging gebeuren toen ze de stier in het eerste gedeelte van de film al aan het opstoken waren, en er in de tweede helft van de film gebruik van werd gemaakt xD

    Oh dat is wel jammer. Was leuker geweest als het onverwachts kwam zodat je helemaal perplex stond. :'D

    Kanade schreef:
    (...)
    Oh daar wil ik ooit ook nog wel eens naar toe. :'D
    Lijkt me leuk. :Y)

    Dat is echt vet! :')
    Maar ik raad je wel aan om met vrienden of vriendinnen te gaan. Ik was met mijn moeder gegaan en dat is best leuk, maar het is leuker om met vrienden te doen :')


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben - letterlijk - het geestenhuis in Schotland uit gevlucht. :')
    Voor mij zijn zulke niet besteed. XD


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Sefie schreef:
    (...)
    Dat is echt vet! :')
    Maar ik raad je wel aan om met vrienden of vriendinnen te gaan. Ik was met mijn moeder gegaan en dat is best leuk, maar het is leuker om met vrienden te doen :')

    Haha jaa iedereen lekker bang maken of zo. x3

    Barnabas schreef:
    Ik ben - letterlijk - het geestenhuis in Schotland uit gevlucht. :')
    Voor mij zijn zulke niet besteed. XD

    Oh wat was dat dan voor iets engs? :'D

    Lol, dat doet me denken aan toen we voor school een presentantie over de tweede Wereldoorlog (of iets in die trant) moesten voorbereiden.
    Ik: "Zij hebben tenminste een leuk onderwerp. Zij hebben martelen!"

    Nou, dat heb ik geweten. Van die reputatie kom ik nooit meer af :'D


    There is freedom in the dark.

    Hahah ik vind het ook interessant :Y)
    Ben vroeger ook eens naar zo'n martelmuseum geweest, maar dat is echt lang geleden dus weet er niet zo veel meer van.


    As travars

    Uneventful schreef:
    Ik was een tijdje helemaal verslaafd aan het lezen van manieren om mensen te vermoorden zonder betrapt te worden. Toen realiseerde ik me wat ik allemaal deed en stopte.

    HAHAHAHA IK OOK! XD Maar even on topic: Ik vind het ook wel interessant om te lezen maar filmpjes vind ik een beetje ranzig (cat)

    Oh dat is echt awesome. Die stier heb ooit, lang, laaaang geleden ergens in een museum gezien, maar ik weet iet meer weer.. Volgens mij is er echt iets mis met me, ik heb echt een fetish voor dit soort gruwelijke dingen.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    ik vind grappig :

    De punt komt dus in principe in je kont.


    You can't not look cool with a crossbow.