• Hoi!

    Ik heb nu twee maanden vakantie en zoek dus leuke films waarmee ik mijn dagen een beetje kan opvullen. Daarom wil ik jullie vragen wat de beste films zijn die jullie ooit gezien hebben, films die jullie (bij wijze van spreken) honderd keer kunnen kijken en hem nog niet beu zijn.
    Liefst geen horror, thriller daarentegen mag wel :'). Verder houd ik wel van alle genres.

    Graag de titel en een korte beschrijving, zodat ik meteen kan afleiden of de film mij eventueel zou aanstaan.

    Alvast bedankt!


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)
    Is goed, alvast bedankt ^^.


    You're welcome.

    - Een Maand Later (mijn lievenlingsfilm, hehe)
    - De Lift
    - Amsterdamned
    - Iris
    - Snowfever
    - Volle Maan
    - Help! De dokter verzuipt
    - Flodder 1, 2&3
    - De Vierde Man
    - De Gulle Minaar
    - De Johnsons
    - De Flat
    - Lang leve de koningin (Kinderfilm, maar die blijft echt leuk om te zien)
    - Heb Medelij Jet

    Dit zijn nou niet gelijk de beste, of wat ik de beste vind, maar dit was wat het eerste in me op kwam bij Nederlandse films. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

    [ bericht aangepast op 6 juli 2012 - 13:47 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    xFreedom schreef:
    [face=arial]Zoveel :Y)
    Maar THG, Twilight, HP, Black beauty, War Horse en In time, zijn echt films die zijn blijven hangen :Y)

    Kan je misschien heel kort samenvatten waarover Black Beauty, War Horse en In Time gaan? ;s

    Limerry schreef:
    You're welcome.

    - Een Maand Later (mijn lievenlingsfilm, hehe)
    - De Lift
    - Amsterdamned
    - Iris
    - Snowfever
    - Volle Maan
    - Help! De dokter verzuipt
    - Flodder 1, 2&3
    - De Vierde Man
    - De Gulle Minaar
    - De Johnsons
    - De Flat
    - Lang leve de koningin (Kinderfilm, maar die blijft echt leuk om te zien)
    - Heb Medelij Jet

    Dit zijn nou niet gelijk de beste, of wat ik de beste vind, maar dit was wat het eerste in me op kwam bij Nederlandse films. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

    Wauw, dat is een hele waslijst! ;D Heel erg bedankt, hier kan ik veel mee :').[/face]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    xlufjoetoexx schreef:
    [face=arial](...)
    Wauw, dat is een hele waslijst! ;D Heel erg bedankt, hier kan ik veel mee :').


    Black beauty is alweer een tijdje geleden, maar gaat over een fries die word verkocht, omdat zijn baas moet verhuizen. Uiteindelijk komt hij bij een manege terecht dat in de fik komt te staan. En, volgens mij, zijn die eigenaren niet erg aardig.

    War horse gaat ook over een paard die voor veel geld word gekocht door een man die eigenlijk niet zo veel geld heeft, maar van zijn geld een trekpaard moest kopen en geen koppig volbloed. Zijn vrouw word daar erg boos over en ze kunnen hun huis niet betalen, maar ze kunnen een deal regelen, aangezien hun zoon niet wil dat hij word verkocht en dus gaat hij hem trainen om het land te ploegen. De oorlog is ondertussen ook gaande en uiteindelijk moet zijn vader hem toch verkopen aan een soldaat.

    In time gaat over een wereld met mensen die hun tijd van leven op hun armen hebben staan. De rijke kunnen tijd kopen en kunnen voor eeuwig leven, maar de arme moeten ervoor strijden. De hoofdpersoon vind het onrechtvaardig en jaagt zijn vader achterna. Hij wil dat iedereen evenveel tijd heeft.

    Voor verdere informatie kun je altijd op wikipedia kijken.[/face]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    xFreedom schreef:
    (...)

    Black beauty is alweer een tijdje geleden, maar gaat over een fries die word verkocht, omdat zijn baas moet verhuizen. Uiteindelijk komt hij bij een manege terecht dat in de fik komt te staan. En, volgens mij, zijn die eigenaren niet erg aardig.

    War horse gaat ook over een paard die voor veel geld word gekocht door een man die eigenlijk niet zo veel geld heeft, maar van zijn geld een trekpaard moest kopen en geen koppig volbloed. Zijn vrouw word daar erg boos over en ze kunnen hun huis niet betalen, maar ze kunnen een deal regelen, aangezien hun zoon niet wil dat hij word verkocht en dus gaat hij hem trainen om het land te ploegen. De oorlog is ondertussen ook gaande en uiteindelijk moet zijn vader hem toch verkopen aan een soldaat.

    In time gaat over een wereld met mensen die hun tijd van leven op hun armen hebben staan. De rijke kunnen tijd kopen en kunnen voor eeuwig leven, maar de arme moeten ervoor strijden. De hoofdpersoon vind het onrechtvaardig en jaagt zijn vader achterna. Hij wil dat iedereen evenveel tijd heeft.

    Voor verdere informatie kun je altijd op wikipedia kijken.

    Hm, lijken me wel leuke films! Dankjewel :').


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    The island. :'3


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Pariah schreef:
    The island. :'3

    Korte beschrijving? (a)


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)
    Wauw, dat is een hele waslijst! ;D Heel erg bedankt, hier kan ik veel mee :').


    Graag gedaan! Het was een kleine moeite. (':


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Limerry schreef:
    (...)

    You're welcome.

    - Een Maand Later (mijn lievenlingsfilm, hehe)
    - De Lift
    - Amsterdamned
    - Iris
    - Snowfever
    - Volle Maan
    - Help! De dokter verzuipt
    - Flodder 1, 2&3
    - De Vierde Man
    - De Gulle Minaar
    - De Johnsons
    - De Flat
    - Lang leve de koningin (Kinderfilm, maar die blijft echt leuk om te zien)
    - Heb Medelij Jet

    Dit zijn nou niet gelijk de beste, of wat ik de beste vind, maar dit was wat het eerste in me op kwam bij Nederlandse films. Ik hoop dat je er wat aan hebt!


    Die film keek ik vroeger echt de hele tijd XD Ik moet hem nodig weer een keer gaan kijken.


    Don't be like the rest of them, darling

    Almost Famous
    Almost Famous is een Amerikaanse drama-film uit 2000 geschreven door, en onder de regie van Cameron Crowe. Het verhaal speelt af in de Californische stad San Diego in het jaar 1973, midden in de tijd van de rock-'n-roll. De 15-jarige journalist William Miller werkt voor Rolling Stone (eerst voor CREEM magazine) en moet een artikel schrijven over de nieuwe band Stillwater. Als journalist voor Rolling Stone magazine mag hij mee met de tournee die de band door Amerika maakt. De band reist eerst per tourneebus, en gaat later per vliegtuig verder. De film is semi-autobiografisch, omdat Crowe als tiener zelf ook artikelen schreef voor de Rolling Stone.

    Echt een hele mooie en goede film!


    As travars

    WillNotLearn schreef:
    (...)

    Die film keek ik vroeger echt de hele tijd XD Ik moet hem nodig weer een keer gaan kijken.


    Haha, I love that movie c:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Limerry schreef:
    (...)

    Haha, I love that movie c:


    Me to, we hadden hem op video.. weet niet of we hem nog hebben..


    Don't be like the rest of them, darling

    @Fiyero, die is echt geniaal! Ik hou van de film :3

    Mijne zijn:

    - Hachiko
    - Intouchables
    - The Green Mile
    - Harry Potter

    En nog véel meer waar ik nu niet op kan komen :')


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Coco Avant Vhanel, over het leven van Coco Chanel voor het allemaal echt Chanel als modehuis werd, heel intrigerend en mooi, geweldig gespeeld en bijzonder.
    Harry Potter, Pirates of the Carribean en Lord of the arings hebben geen uitleg nodig, behalve dat extended version bij LOTR veel leuker is, duurt alleen veel langer but dat is niet erg. [:
    Verder is Angels and Demonds, The DaVinci Code ook erg leuk, spannende detectives in de vorm van een film met heel veel spanning en nadenkwerk.
    Gooische vrouwen de movie is ook heel grappig, gewoon typisch gooische vrouwen, vooral erg grappig en sneu. Lol.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    WillNotLearn schreef:
    (...)

    Me to, we hadden hem op video.. weet niet of we hem nog hebben..


    Ik heb 'm gelukkig op dvd, dus kan 'm nog zo vaak kijken als ik wil. Moet ik binnenkort ook weer is doen, ja. Hihi.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Oh ja, en Brother Bear blijft heel mooi. Op de een of andere wijze moet ik altijd huilen als hij opnieuw beer wordt en Koda zijn moeder als geest ziet, maar ja, gewoon erg leuk en grappig. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife