• Ik zoek boeken om te lezen, maar de laatste tijd heb ik veel moeite met goede boeken. Eerst kon ik gewoon de bieb inlopen en met een hele stapel boeken naar buiten lopen en elk boek in een ruk uitlezen. Maar nu, geen enkel boek grijpt me meer zo aan dat ik me er in verlies.
    Tot ik in The heroin dairies van Nikki Sixx begon. Ik ben nog nooit zo gegrepen door een boek(ok dat is niet helemaal waar maar hij is wel geweldig, echt een aanrader!). Ik denk niet dat de meeste het boek, maar het is Sixx´ dachboek van kerst 1986 tot kerst 1987, de tijd dat hij zwaar verslaaft en echt goed fuckt up was.

    Maar nu terug naar het hele punt van dit topic, ik zoek boeken zoals dat. Het hoef niet perse over een shatered rock star of drugs te gaan, maar ik zoek een boek, waargebeurd, dat je echt grijpt, waarin je niet kan stoppen met lezen en je schokt. Weet iemand zo´n boek zet het dan alsjeblief hier neer. Ik word gek als ik niet kan lezen.
    Dank je


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben niet slecht - Richard Pelzer
    3x Pelzer - Dave Pelzer


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Een van de weinig waargebeurde verhalen die ik ooit heb gelezen is Alive van Paul Read en dat heeft ook wel echt indruk op me gemaakt. Er is geen Nederlandse wikipediapagina van het boek, maar wel een Engelse.
    Het gaat over een vliegtuig dat crasht in de Andes. Een groot deel van de inzittenden overleeft het vrijwel ongedeerd, maar ze zitten wel midden in een besneeuwd berggebied, dus valt er niets te eten. Reddingsploegen vinden hen niet, en uiteindelijk zijn ze gedwongen om vlees van de overledenen te eten om te overleven.
    Het is eigenlijk best wel een griezelig idee, maar ze hadden gewoon geen andere keuze. Je was op zoek naar iets dat je schokt, dus ik denk dat dit daar wel bij past.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2012 - 14:51 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    We moeten het even over Kevin hebben/We need to talk about Kevin van Lionel Shriver

    Die ene donderdag, waarop haar zoon een aantal medescholieren vermoordt, kan nooit meer worden teruggedraaid. Is het de schuld van de moeder, doordat ze nooit echt van haar zoon gehouden heeft? Is het de schuld van de vader, die zijn zoon nooit wilde zien zoals hij werkelijk was? In brieven aan haar man - die afwisselend wanhopig en dan weer berustend, maar altijd pijnlijk eerlijk zijn -, probeert Eva Khatchadourian erachter te komen of zij aansprakelijk is voor die ene donderdag. Wanneer ging het fout?

    Ben op dit moment ook pas begonnen met lezen dus kan nog niet echt zeggen of ie goed is, maar hij lijkt me wel erg interessant.


    As travars

    uhm, kristiane F
    dat vond ikzelf een super mooi boek.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    ^
    Dat schijnt een heel impressive boek te zijn.
    Ik wil zelf Notes of a Sniper nog lezen, ook waargebeurd, maar het speelde zich af in de oorlog.


    No growth of the heart is ever a waste