• Hoe werken jullie eigenlijk altijd een verhaal uit? Ik heb het dan niet over de techniek van het simpelweg beginnen te schrijven aangezien ik dat ook nog wel kan(krul). Ik bedoel echt van de personages uitwerken etc. Hoe dan jullie dat? In hoeverre werken jullie de verhaallijn uit? En wat zijn de dingen die je er nog meer voor doet?

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Als ik een idee krijg voor een verhaal, is dat meestal niet zo gedetailleerd. Dus schijf/typ ik wat ik er nog van weet en begin dat verder te denken. Welke personages komen er in voor, hebben die familie, wat voor persoonlijkheden hebben ze,...
    En dan komt de verhaallijn. Meestal bedenk ik die tot .. de eerste 15 hoofdstukken en dan verzin ik tijdens het schrijven.
    Voor mij werkt deze methode want ik het net nog hoofdstuk 20 voor mijn story afgemaakt (;
    Je moet er gewoon niet teveel over piekeren.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Meestal begin ik gewoon random te schrijven en zie ik wel waar ik strand. :'D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Een verhaal op Q werk ik buiten de korte inhoud, niet uit, als ik bijvoorbeeld voor NaNoWriMo een verhaal schrijf, werk ik met een lijst die ik voor de hoofdpersonages uitschrijf, werk ik het plot niet uit, maak ik stambomen etc.


    Ex astris, sciencia

    Als ik inspiratie heb, ga ik schrijven. In het begin lijkt het helemaal nergens op, maar na een tijdje ontstaan er vanzelf verhaallijnen in mijn hoofd. Daarna komen de details pas, voornamelijk dingen als de geschiedenis van de personages en de plekken waar ze wonen en alles. Als ik de basis van het verhaal in mijn hoofd heb en de personages goed ken, begint het schrappen, aanpassen en toevoegen van de eerste bladzijdes, waarna ik zonder schrijversblok of whatever door kan schrijven.


    i put the fun in funeral

    en zou ik dan ook mogen vragen of jullie het direct op quizlet zetten of dat jullie eerst het verhaal in word gaan schrijven zodat jullie later nog aanpassingen kunnen doen zonder dat jullie gezeik krijg van lezers?


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.