• Op alle mensen om mij heen
    Ik weet dat dit heel verwend over gaat komen, dat vind ik van mezelf ook, maar mijn ouders begrijpen het niet en ik moet het wel kwijt.
    Ik ben gewend elke zomervakantie op vakantie te gaan, niet perse naar het buitenland, maar wel weg. Alleen dit jaar gaat dat niet gebeuren. We kunnen gewoon heel weinig vinden wat enigzins toegangelijk is voor rolstoelen, mijn ouders willen perse niet naar Frankrijk (daar zijn we al vaak geweest, maar ik zeg dan dat Frankrijk heel groot is). Ze vinden het te duur, te ver rijden en ga zo maar door. En ik hoor van iedereen om mij heen dat ze lekker op vakantie gaan, ik zie overal vakantie foto's op facebook enzo. Mijn zus gaat naar China voor een halfjaar(stage), mijn andere zus gaat met haar vriend weg, mijn vader en broertje gaan mijn zus in de herfst opzoeken, mijn moeder gaat met een vriendin weg en ik ben de enige die totaal geen vakantieplannen heeft. En dat terwijl ik het zo fijn zou vinden, ik heb een moeilijk schooljaar achter de rug, ik ben weggepest van mijn school en begin 13 augustus op mijn nieuwe school en ik weet uit ervaring dat het dan helpt om er even tussen uit te gaan. Ook omdat ik helemaal niks doe nu. Ik heb heel weinig vrienden die of ver weg wonen, of op vakantie zijn, of andere plannen hebben dus ik ben heel veel alleen en dan ga ik denken aan het nieuwe schooljaar en maak ik me helemaal zenuwwachtig en ik voel me gewoon heel alleen. Vooral omdat mijn broertje elke dag thuiskomt met vrienden en heel vaak weggaat enzo. Door dat alles kan ik soms nogal boos uit de hoek komen en dan vinden mijn ouders mij egoïstich en een verwend nest. Oké, dat laatste snap ik nog wel een beetje. Maar ik wordt dus helemaal gek.

    Oke, lang zeikverhaal, maar ik moet het kwijt.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2012 - 14:05 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    I've got the same problem... al m'n vrienden zijn weg, echt álle. Ik zit thuis.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Wij gaan ook lang niet elk jaar op vakantie. Maar dat is zo erg toch niet? Je kan nog altijd lekker shoppen, naar de bios (met een buurmeisje of zoiets?), schrijven, lezen, muziek luisteren, buiten op het terras/balkon zitten. Er is nog best veel te doen, ook als je vrienden er níet zijn.


    The odds are néver in our favor.

    ach ik blijf dit jaar ook lekker thuis.
    Mijn ouders hadden geen zin dit jaar en ik heb zelf niet al te veel geld om een vakantie te boeken, omdat ik met rijlessen bezig ben. Die ik zelf moet betalen.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Nee, ik vind niet dat je verwend overkomt. Ik snap wel dat je ook heel graag op vakantie wilt, maar je moet ook begrijpen dat het tegenwoordig inderdaad duur is.
    Zelf wil ik ook heel graag op vakantie maar het zit er financieel ook niet in dit jaar voor mij en mijn moeder.
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar kun je niet vragen of je een keer met een vriendin naar subtropisch zwembad mag? Of vraag om een tentje op te zetten in de tuin en of je een logé mag vragen. Het is niet echt een reis, maar het zijn ook wel dingen die je dat vakantiegevoel kunnen geven.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Don't feel sad, ik ga ook niet op vakantie terwijl ik anders elk jaar op vakantie ga. :Y)
    Ik ga mijn tijd gewoon de hele dag doden op q en dan zie ik het wel verder . mhihi


    Life is a beautiful struggle

    Knight schreef:
    Wij gaan ook lang niet elk jaar op vakantie. Maar dat is zo erg toch niet? Je kan nog altijd lekker shoppen, naar de bios (met een buurmeisje of zoiets?), schrijven, lezen, muziek luisteren, buiten op het terras/balkon zitten. Er is nog best veel te doen, ook als je vrienden er níet zijn.

    De helft van de tijd is het pokkeweer, en shoppen en bios is niet leuk alleen, geloof me. Ik heb de afgelopen al zo'n 20 boeken gelezen en ik zou het liefst maandag gewoon weer naar school gaan.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik ga deze zomer ook niet op vakantie. Wel op kamp en met een vriendin een paar dagen naar zee. Maar echt op vakantie niet. Wij gaan nooit in de zomervakantie, want mijn papa moet dan altijd veel werken.
    Ik ben vele jaren niet meer op vakantie geweest tot dit jaar de Paasvakantie, toen zijn ik en mijn mama 1 week naar Spanje gegaan.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Ik kan wel begrijpen dat het heel erg frustrerend is inderdaad. Maar als ik jou was zou ik me er toch overheen proberen te zetten en toch nog wat van je vakantie te maken. Ik heb ook een deel van de vakantie niet veel te doen aangezien wanneer ik thuis ben bijna iedereen weg is, en wanneer ik weg ben de rest thuis is. Maar ik ga dus allemaal dingen maken in de schuur voor mijn kamer. Misschien heb jij geen schuur tot je beschikking, maar er zijn genoeg andere dingen die je kunt maken. Denk aan de naaimachine bijvoorbeeld. + Je kunt ook nog dingen opzoeken op het internet om te maken.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2012 - 14:14 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Gancanagh schreef:
    Nee, ik vind niet dat je verwend overkomt. Ik snap wel dat je ook heel graag op vakantie wilt, maar je moet ook begrijpen dat het tegenwoordig inderdaad duur is.
    Zelf wil ik ook heel graag op vakantie maar het zit er financieel ook niet in dit jaar voor mij en mijn moeder.
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar kun je niet vragen of je een keer met een vriendin naar subtropisch zwembad mag? Of vraag om een tentje op te zetten in de tuin en of je een logé mag vragen. Het is niet echt een reis, maar het zijn ook wel dingen die je dat vakantiegevoel kunnen geven.

    Ik ben 14, maar het probleem is ook dat ik maar heel weinig vrienden heb (4 om precies te zijn) waarvan er 2 op vakantie zijn, 1 heel veel andere vrienden heeft waarmee ze dingen doet en die ander is een geval apart. Het is niet dat wij het geld er niet voor hebben, mijn ouders hebben zoiets van, we gaan al weg in de herfst enzo en we hebben geen zin om op een camping te zitten. Maar zij gaan weg in de herfst ik niet.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Arena schreef:
    (...)
    De helft van de tijd is het pokkeweer, en shoppen en bios is niet leuk alleen, geloof me. Ik heb de afgelopen al zo'n 20 boeken gelezen en ik zou het liefst maandag gewoon weer naar school gaan.

    Anders films/shows kijken op je laptop. Of gewoon verdrinken in zelf medelijden :'). Verder kan ik je ook niet helpen vrees ik.


    The odds are néver in our favor.

    Arena schreef:
    (...)
    Ik ben 14, maar het probleem is ook dat ik maar heel weinig vrienden heb (4 om precies te zijn) waarvan er 2 op vakantie zijn, 1 heel veel andere vrienden heeft waarmee ze dingen doet en die ander is een geval apart. Het is niet dat wij het geld er niet voor hebben, mijn ouders hebben zoiets van, we gaan al weg in de herfst enzo en we hebben geen zin om op een camping te zitten. Maar zij gaan weg in de herfst ik niet.

    Heb je al gevraagd of je mee mag in de herfst dan?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    (...)
    Heb je al gevraagd of je mee mag in de herfst dan?

    Mijn moeder wil met die vriendin, wat ik snap want de kans is klein dat ze er volgend jaar nog is en China is duur en ik ben vorige keer al mee geweest (mijn andere zus zat er 3 jaar geleden) dus nu is het de beurt van mijn broertje


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Arena schreef:
    (...)
    Mijn moeder wil met die vriendin, wat ik snap want de kans is klein dat ze er volgend jaar nog is en China is duur en ik ben vorige keer al mee geweest (mijn andere zus zat er 3 jaar geleden) dus nu is het de beurt van mijn broertje


    Ga met je vriendin en eventueel haar vrienden een dagje/weekendje naar een kleine camping? Kan o zo hilarisch zijn om te doen. :')


    Til hug og blod.

    Je komt niet echt verwend over, hoor. Als je zou zeggen 'We gaan niet op vakantie, zo oneerlijk, alle andere mensen mogen wel en ik ben helemaal alleen, ik wil ook naar een duur hotel, ik haat de wereld' was je verwend geweest. Je zegt nu alleen dat je het niet leuk vindt om alleen over te blijven en dat snappen we best wel, hoor ^^

    Ga je kamer verbouwen, schrijf een verhaal, lees al die stories in je abolijst waarvan je je hebt voorgenomen om ze echt eens te gaan lezen maar dat toch niet doet (of ben ik de enige die dat heeft?) of vraag aan je ouders of jullie misschien een dagje weg kunnen, naar een pretpark of iets in die richting. En ik weet zeker dat je vriendinnen geen zes weken op vakantie gaan of toch zeker niet allemaal, dus misschien kun je iets met hen regelen? Hou een filmmarathon, ga met een paar meiden op de camping staan, plan een dagje uit of ga gewoon thuis op de bank hangen.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Helemaal hetzelfde... We kunnen gewoon niet op vakantie. Het is zo saai en eenzaam hier.