• Ik weet niet wat jullie er van vinden maar het lijkt wel of zelfmoord steeds vaker voor komt.
    Op mijn school zijn er afgelopen jaar 2 zelfmoorden geweest en je wilt niet weten hoe veel zelfmoordpogingen.
    Op een ander school in de buurt zijn er ook al 2 mensen omgekomen door zelfmoord.
    Zoals ik al zei, het lijkt wel of het steeds vaker voor komt. Maar heb ik gelijk? Of is het omdat we ouder worden dat we hier steeds meer mee te maken krijgen of is het iets anders?
    Wat is jouwe idee hier bij?


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso

    Het is inderdaad vooral onze leeftijd die steeds meer zelfmoordneiging krijgt. Het is omdat je met deze leeftijd de meeste problemen mee maakt. We gaan kapot van de problemen en willen er een einde aan maken. Ik zelf zou nooit zelf moord willen plegen, ook al heb ik best veel problemen.
    xxx


    Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    tsja ik denk dat je toch met de leeftijd. want als je nog jongn bent dan zijn dat dingen waar je niet echt aan denkt maar aan je barbie pop ofzo.
    Je wilt vrijer enzo en ouders niet altijd en school en veel veranderingen ook in je lichaam enzo.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Veel jongeren op deze leeftijd krijgen te maken met problemen, groot of klein. Sommigen kunnen daar niet mee dealen en willen er een eind aanmaken, omdat ze denken dat wat hierna komt beter is. Alleen vergeten ze dat er niets is dat garandeert dat je het hierna beter hebt.

    Persoonlijk vind ik dat zelfmoord nooit een optie of oplossing kan zijn. Er zijn problemen, ja natuurlijk, maar voor problemen zijn er oplossingen en doodgaan is makkelijk, leven dat is pas moeilijk. Mensen horen gwn te leven en niet om als ze een probleem hebben waar ze niet mee kunnen dealen of veel pijn lijden er een eind aan te maken. Mensen moeten eens weten dat wanneer zij geen oplossing zien, niet wil betekenen dat er geen oplossing is. Er is altijd een oplossing en dat kan zelfmoord nooit zijn. Dat is gwn opgeven en een laffe daad vind ik. Maar dat is mijn persoonlijke mening en die mag ik lekker hebben :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    We leven dan ook wel in een fucked up samenleving, maatschappij.

    Gelukkig heb ik nog geen zelfmoord meegemaakt in mijn nabije leefomgeving & vriendenkring.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Society is a bitch.


    Let it come and let it be

    Mensen zijn gewoon meer geslotener geworden en de maatschappij harder. Eerlijkgezegd is de wereld wel fucked up dus ja.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Ik denk dat we er nu gewoon meer mee te maken krijgen, maar volgens mij stijgt het ook wel een beetje.

    Nefie schreef:
    We leven dan ook wel in een fucked up samenleving, maatschappij.

    Gelukkig heb ik nog geen zelfmoord meegemaakt in mijn nabije leefomgeving & vriendenkring.


    Chaos is a ladder.

    Er zit ook zoveel druk op jongeren. Je moet mooi zijn, dun zijn, talent hebben, goede punten halen enz... Jongeren hebben het nu ook eenmaal moeilijk in deze fase en dat gepaard met deze samenleving. Ik schrik er niet van dat jongeren zelfmoord plegen. Natuurlijk blijft het een slecht keuze, maar ergens is het wel normaal dat het vaker gebeurt.
    Bij mij in de buurt is bij mijn weten één zelfmoord geweest en dat is bijna twee jaar geleden in september. :c

    [ bericht aangepast op 25 juli 2012 - 22:44 ]


    Take me to wonderland

    Nefie schreef:
    We leven dan ook wel in een fucked up samenleving, maatschappij.

    Gelukkig heb ik nog geen zelfmoord meegemaakt in mijn nabije leefomgeving & vriendenkring.

    Iemand waarmee ik ooit een jaar bevriend mee bent geweest heeft het geprobeerd. Een andere oude vriendin wilde het doen samen met haar vriend. Ze raakte een beetje de weg kwijt na de basisschool...
    En een andere vriendin dacht er ook kort aan, maar nu gelukkig niet meer :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Een goede vriend van me heeft zelfmoord gepleegd en ik begrijp hem volkomen.

    Ik ken 1 iemand die het heeft geprobeerd en 1 iemand die het wilt/heeft geprobeerd (al een jaar niks meer van gehoord). Dus ja best wel bucked up :W. Buck de maatschappij serieus je moet precies het zelfde doen als de mensen om je heen anders ben je weer gestoord,raar,gek noem maar op. Ik heb wel goede mensen om mij heen anders was ik echt de klos.


    Shoganai i ne~

    Mijn school is vlak bij een station en je hoort echt heel vaak dat er iemand voor de trein gesprongen is. Het gaat dan de hele school rond en het is dan hét gesprek van de dag. Ik word er altijd wel erg stil van als je zoiets hoort. Het is gewoon verschrikkelijk dat iemand zo verdrietig/pijn heeft en denkt dat zelfmoord de enige oplossing is.


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”