• Sinds een tijdje hou ik er een gezond levensstijl op na.
    Ik eet gezond en ik beweeg veel meer dan eerst.

    Waarom?
    Om meerdere redenen. 'Gezond' is natuurlijk altijd beter dan 'ongezond', voor de conditie en ook voor m'n figuur. Wist je dat je meer energie hebt als je minder suiker eet? Het is één of twee weken afkicken, maar daarna profiteer je er zeker van.

    Gezond eten
    Ik probeer zo veel mogelijk producten te eten die niet 'gemaakt' zijn. Dus fruit en groentes, en toch zeker geen gebak, koekjes en andere producten vol met suiker en vet. Qua avondeten vind ik eten ook het lekkerst waarvan bv. de saus zelf gemaakt is, en als je er bv slagroom in moet doen dan kies ik liever voor kookroom light.
    Natuurlijk eet ik ook wel eens iets uit een pot(je), zoals pindakaas. Maar dan weeg ik toch wel af wat het gezondste product is in verhouding met de voedingswaarde. In pindakaas zit wel meer vet dan in jam, maar in pindakaas zitten vezels die er voor zorgen dat je eerder en langer vol zit.

    Meer bewegen
    Sinds drie weken fiets ik elke dag minstens 10 kilometer. In het begin was dat nog best moeilijk, nu heb ik mijn snelheid verhoogt en mijn afstand vergroot. Laatst heb ik geprobeerd of ik 30 minuten kan fietsen met een gemiddelde snelheid van 20 km/uur. Bijna, ik kwam uit op 19,56 x)

    Ik merk dat dit alles me veel goed doet, op heel veel punten. Ik kan het iedereen aanbevelen. Snoep, koekjes en gebak is super lekker, maar van gezond leven heb je veel langer profijt.

    Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die proberen gezond te leven en hoe jullie dat dan doen.

    Let op de volgende huisregels bij het bespreken van dit onderwerp:

    - Het is niet toegestaan elkaar aan te sporen tot anorexia, zelfverminking en andere extreme zaken. Hieronder valt dat het gewicht van personen niet vermeld mag worden.

    Ik leef echt heel ongezond. Daar schaam ik me af en toe wel voor en ik wil er ook echt wel wat aan doen, maar het is gewoon zo lekker om lui te zijn en te eten wat ik wil.
    Gelukkig is mijn school zo'n tien kilometer verderop en moest ik dus iedere dag in totaal twintig kilometer fietsen, maar nu het vakantie is denk ik erover om dat te vervangen met hardlopen of iets dergelijks. Dan is mijn levensstijl nog niet perfect, maar sowieso beter dan als ik gewoon eet wat ik wil en ook niet beweeg.

    Goed bezig! Ik vraag me af of ik dat ooit nog zou doen.. xp
    Dat van die pindakaas is trouwens wel handig, misschien ga ik wat meer pindakaas eten:Y)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik probeer/doe het ook al een tijdje. Frisdrank heb ik al een hele lange tijd geleden afgeschaft. Vroeger fietste ik ook elke dag 24 km. (12 heen en 12 terug) en in die vier jaar + 2 jaar daarna ben ik nooit ziek geweest. En als ik verkouden was, was dat maar twee dagen. Als iedereen thuis omstebeurten ziek wordt, word ik altijd overgeslagen. (:
    Verder probeer ik inderdaad meer fruit te eten i.p.v. koekjes. Dit lukt helaas niet altijd :Y)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik weet heel veel van gezond eten en bewegen, maar ik doe het zelf niet echt, haha. Ja, ik fiets wel heel veel, soms anderhalf uur op de racefiets, ik maak zelf smoothies en we eten over het algemeen erg gezond, maar ik vind af en toe een gebakje, een koekje of een speciaal drankje ook erg lekker.

    Pindakaas is trouwens goed voor je, hoor, zeker als je veel beweegt. De pindakaas die je in Nederland koopt, zitten geen toegevoegde stoffen in waardoor het gewoon heel natuurlijk is.


    Your make-up is terrible

    Goed bezig (:

    Ik eet zo ongezond als wat, maar ermee stoppen lukt me niet. Maar hoelang ik niet ineens dikker word vind ik het prima c:


    wat was dit ookalweer

    Ik ben aan het proberen. Ik drink heel veel water (vooral 's nachts haha, elke nacht drink ik sowieso één flesje leeg omdat ik meerdere keren wakker word met een droge mond) en ik probeer om nóg minder te snoepen. Ik snoep al niet veel en ik zou dat eigenlijk graag willen afbouwen tot helemaal geen snoep meer.

    Tenace schreef:
    Goed bezig (:

    Ik eet zo ongezond als wat, maar ermee stoppen lukt me niet. Maar hoelang ik niet ineens dikker word vind ik het prima c:

    Wij thuis proberen tegenwoordig gezond te eten. Maar echt heel veel gezonder gaat het niet lukken, aangezien mijn moeder bijna niets hebben (wegens de reuma en stofwisselingsziekte) mag en mijn vader en ik ons altijd op mijn moeders dieet aanpassen. En dat dieet is gewoon heel erg gezond.
    Maar we zijn tegenwoordig wel aan het grillen, zodat alles in zn eigen vet klaar kookt. Snoep halen we zo min mogelijk in huis. Het enigste wat we nog moeten doen is meer bewegen, en dat is vreselijk moeilijk. Mijn pa kan door zn hartinfarct al niet heel veel bewegen, en ik vind sporten vreselijk.
    Hoewel ik geen hekel heb aan fietsen, dus misschien moet ik jouw voorbeeld maar opvolgen. In ieder geval moet ons hele gezin een stuk gezonder worden en een hoop afvallen voordat we op een gezond gewicht zijn. Dus daar moeten we mee aan de slag! :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben heel lang behoorlijk bewust bezig geweest met voedsel, maar zodra ik een "mindere" periode heb, probeer ik dat aan de kant te zetten en plaats te maken voor belangrijkere dingen in mijn hoofd. Ik ben echt een jojo wat dat betreft. Ik merk de laatste tijd wel dat ik weer wat aan de bak moet, en ik heb voor deze vakantie het plan opgezet dat ik ongeveer drie keer per week verplicht baantjes ga zwemmen in een zwembad. Dat is de enige sport die ik echt super vind.

    Trouwens, nu we het toch over voedsel hebben: ik kan maar niet beslissen of zuivelproducten wel of niet goed voor je zijn. Het enige dieetboek zegt van wel, de andere website weer van niet. Gezond eten is soms zo tegenstrijdig. Iemand?


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    Ik ben heel lang behoorlijk bewust bezig geweest met voedsel, maar zodra ik een "mindere" periode heb, probeer ik dat aan de kant te zetten en plaats te maken voor belangrijkere dingen in mijn hoofd. Ik ben echt een jojo wat dat betreft. Ik merk de laatste tijd wel dat ik weer wat aan de bak moet, en ik heb voor deze vakantie het plan opgezet dat ik ongeveer drie keer per week verplicht baantjes ga zwemmen in een zwembad. Dat is de enige sport die ik echt super vind.

    Trouwens, nu we het toch over voedsel hebben: ik kan maar niet beslissen of zuivelproducten wel of niet goed voor je zijn. Het enige dieetboek zegt van wel, de andere website weer van niet. Gezond eten is soms zo tegenstrijdig. Iemand?


    Het ligt er echt aan wat voor zuivelproducten. Melk is helemaal niet zo gezond, er zitten veel calorieën in en weinig voedingsstoffen. Kaas is ook niet geweldig, maar dingen zoal yoghurt zijn dan wel weer erg goed voor je.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het ligt er echt aan wat voor zuivelproducten. Melk is helemaal niet zo gezond, er zitten veel calorieën in en weinig voedingsstoffen. Kaas is ook niet geweldig, maar dingen zoal yoghurt zijn dan wel weer erg goed voor je.

    Niet weeeer. Melk is niet per se ongezond, het bevat ook goede stoffen. Net zoals pindakaas bijvoorbeeld. Alleen zijn ze er de laatste paar jaren wel op teruggekomen om vaak melk te drinken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Niet weeeer. Melk is niet per se ongezond, het bevat ook goede stoffen. Net zoals pindakaas bijvoorbeeld. Alleen zijn ze er de laatste paar jaren wel op teruggekomen om vaak melk te drinken.


    Ik zei toch, helemaal niet zo gezond, niet ongezond.


    Your make-up is terrible

    Sinds dinsdag probeer ik ook minder suiker te eten. Oftewel minder koekjes en gebak. Daarnaast heb ik gedag gezegd tegen mijn grootste liefde op het gebied van suiker, namelijk cola. Helaas heb ik dinsdag wel een gebakje gegeten en straks ga ik een glas cola drinken. Maar ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ik ineens meteen zonder zo weinig suiker zo kunnen. Het is vallen en opstaan, ik blijf proberen.

    Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk water te drinken zodat ik meer drink en ik dus via drinken geen suiker binnen krijg.


    Physics is awesome

    Tenace schreef:
    Goed bezig (:

    Ik eet zo ongezond als wat, maar ermee stoppen lukt me niet. Maar hoelang ik niet ineens dikker word vind ik het prima c:


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik zei toch, helemaal niet zo gezond, niet ongezond.

    Dat overschaduwt nogal het feit dat het ook gezonde stoffen bevat. Het insinueert dat het ongezond is, althans zo interpreteer ik dat. ^^ Maar, goed. Ik probeer je niet te overtuigen alleen misverstanden te voorkomen.


    "I shut my eyes in order to see.'