• neeh ik ga geen reclame maken hoor. Maar zijn er tip om lezers te krijgen. Want ik ben nieuw hier ,en ik zie mensen gelijk lezers krijgen en abbo's en al die dingen? Hoe krijg je dat voor elkaar :o of doet iedereen hier dingen in spotlight zetten?

    hier een random plaatje


    no expectations = no disappointments

    Oké, ik kom even random binnenstromen (:

    Hoe ik het heb gedaan? Geen idee. Mijn verhaal heeft nu 225 abo's, waar ik heel erg trots op ben.
    Wat ik heb gedaan? Ik maakte een spannende proloog voor het verhaal en toen had ik al 13 abo's ofzo. Daarna gewoon beginnen met schrijven, de lezers komen wel, mits je verhaal een beetje leuk is & je goed schrijft. Ik heb ook de proloog samen met een link naar mijn verhaal op vele van die "Ik zoek stories" topics geplaatst. Daar krijg je ook lezers van! De meeste mensen zetten erbij waar ze van houden, en als jouw verhaal daar bij past, plaats je er je proloog of een klein stukje, of gewoon een link! (:

    Oké, toen had ik dus 67 abo's, en toen vroeg ik aan mijn lezers of ze om 12 uur 's nachts, als de kudo's gereset zijn, een kudo willen geven. Gewoon als inleiding op een hoofdstuk plaatsen, dan zie je wel of het goed komt. Bij mij kwam het goed, en ik stond de hele dag lang in de Top! ;D Hierdoor het ik 85 abo's ERBIJ gekregen. Dus, de Top is ook een handig hulpmiddel.

    Tja, dat was het zo'n beetje. Ik hoop dat ik mensen hiermee kan helpen (: xx

    Fanfic schrijven... ik ben ook niet zo heel lang hier maar heb echt wel gezien dat de verhalen over 1D en Harry Styles echt in trek zijn. (Had niet eerder van 1D of Harry Styles gehoord) besef kwam later dat 1D dus one direction is, die ik dan wel kan vanwege een liedje dat dagelijks op vtm kazoom komt en ik het dus zie omdat zoonlief van 3 die zender graag kijkt :'D

    Mijn idee: schrijf een onwijs origineel verhaal en in plaats van dat je de hoofdpersonage een hele geweldige geniale naam geeft, noem je hem Harry Styles en je probleem is opgelost, je krijgt lezers, gewoon vanwege die ene naam aanpassing...

    Ik vind het opzicht spijtig want er zijn echt wel goeie verhalen te vinden en die gewoon worden overgeslagen doordat het geen fanfic is.

    Natuurlijk heb je er ook goed geschreven, nog best originele fanfic tussen, maar het is spijtig dat het over het algemeen de crap is die zoveel abo's krijgen. Zal ook iets zeggen over de lees- en schrijfmentaliteit denk van tegenwoordig. Tienduizend spel- en grammatica fouten, laten we zwijgen over de zinsopbouw en al het andere taaltechnische, maar hey het is over Harry dus ik neem een abo!

    Dit maakt iedereen voor zichzelf uit natuurlijk en het maakt mij echt niet uit wat nu daadwerkelijk gelezen wordt en wat niet? Wat nu veel abo's trekt of niet. Schrijven is voor mij iets wat ik graag doe, of ik nu 1 lezer heb die het graag lees of het zijn er 100.

    Maar je vraag zelf vind ikzelf als nieuweling ook best nuttig (je schrijft om gelezen te worden, het is alleen aan jezelf met welk aantal lezers je content bent), zodoende dat ik dus hier een kijkje kwam nemen.

    1Dlifex, ik vind je reactie echt nuttig, mede omdat ik me niet zo snel aan fanfic waag. Ik was inderdaad al hier en daar wat aan het promoten op het forum bij mensen die zoeken naar stories en waar dat van mij overeen komt met wat er gevraagd wordt. En ik ga je tip over de kudo's onthouden, wie weet kom ik ooit in de top te staan (ik schat die kans klein, maar goed, alles is mogelijk XD)

    [ bericht aangepast op 30 aug 2012 - 23:48 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Haha, en hoe raak je abo's kwijt?
    Schrijven wat je zelf vind dat bij het verhaal hoort.
    Raakte zomaar twintig abo's kwijt toen ik een belangrijk onderliggend verhaallijn schreef.
    Je ziet het, de meeste lezers zijn behoorlijk oppervlakkig.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2012 - 23:55 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Spotlight, promoten + fanfics schrijven. En dan geen fanfics over epic bandjes zoals Infected Mushroom, maar de tiener boybands zoals One Direction en een jongeman Justin Bieber.
    En sex. 'Cause sex sells.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2012 - 10:32 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat vinden mensen eigenlijk zo leuk aan fanfictions waaraan seks is toegevoegd? Daar snap ik het moraal niet achter...


    Searching heavens for another earth

    Als je schrijft wat de lezer wil krijg je abo's.


    26 - 02 - '16

    Oczy schreef:
    Waarom wil je trouwens veel lezers hebben? Als ik een verhaal schrijf heb ik liever tien lezers die mijn verhaal waarderen omdat het een goed verhaal is, dan 100 lezers die het niet waarderen maar het lezen omdat mijn verhaal populair is.


    And that’s the way it is.

    Rosings schreef:
    Door over one direction en seks te schrijven, daardoor.
    Now fuck off. (cat)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    elke keer als je een hoofdstuk plaatst dan komt het in dat nieuwe stories vakje op de startpagina. misschien helpt het ook een beetje als je een opvallende profielfoto hebt die aandacht trekt of een originele titel, maar ik plaats gewoon steeds een hoofdstuk als er veel leden online zijn.


    'The desire to write grows with writing'

    Seasons schreef:
    Haha, en hoe raak je abo's kwijt?
    Schrijven wat je zelf vind dat bij het verhaal hoort.
    Raakte zomaar twintig abo's kwijt toen ik een belangrijk onderliggend verhaallijn schreef.
    Je ziet het, de meeste lezers zijn behoorlijk oppervlakkig.

    Ergens vind ik het wel prettig als dat gebeurt (bij mijn eigen verhaal, dan). Dan zeef je de echte enthousiaste lezers eruit. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Old topic is old.


    26 - 02 - '16

    Whoah, inderdaad. Oeps. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Veel reclame maken.
    Leuk verhaaltje schrijven.
    Origineel zijn.
    En nogmaals veel reclame maken :3


    Some people are art and do art at the same time

    Chat schreef:
    Als je schrijft wat de lezer wil krijg je abo's.


    •*• Lululu •*•

    Je hebt hier op Quizlet ook 'bekende' schrijvers zitten. Schrijvers die altijd in de top staan en veel abo's hebben. Die stories worden dan ook sneller gelezen, maar je moet dan ook maar even zo 'bekend' worden.
    Nou, ik heb nu 114 abo's en een aantal bladwijzers voor mijn verhaal. Ja, het is One Direction en 16+, maar dit omdat ik het zelf leuk vind om mee te schrijven en niet voor de vele abo's die ik zou krijgen. Ik had eerst verwacht dat ik niet verder zou komen als 15 abo's...

    Wat ik heb gedaan:
    1. Een overzichtelijke voorpagina gemaakt met informatie en een samenvatting van het verhaal.
    2. Reclame maken! De meeste abo's die ik heb, zijn gekomen door de reclame. Dump je story in een reclameblog (ik heb er ook een) en in gastenboeken waar het wel toegestaan is.
    3. Connecties zijn handig, ja. Maar als je ze niet hebt wordt het moeilijk... Daarom heb ik gevraagd aan mijn vriendinnen op het forum of ze mij na middernacht een kudo wilde geven.
    4. In de Top na 0.00 komen is simpel. Als je daar instaat heb je kans dat je wel een paar abo's erbij krijgt.
    5. Als de teller van abo's langzaam omhoog kruipt kun je aan je lezers vragen of ze je een kudo willen geven, in ruil voor een extra hoofdstuk of zo... Eigenlijk een beetje dealen.
    :Y)

    Ik moet toegeven dat het met een story van One Direction makkelijker is om vele lezers te krijgen, maar het hoeft niet. En je moet niet zeggen dat alleen One Direction stories grammaticaal en qua spelling niet kloppen, want er zijn ook OP's die helemaal niet goed of mooi zijn...


    Reading a good book is like taking a journey.