• Hoi,

    ik vond het wel leuk een topic te openen dat gaat over Harry Potter weetjes. Dus, weten jullie nog leuke weetjes? Het mag ook gaan over de acteurs/actrices.

    Wisten jullie dit?: Tijdens het filmen van Harry Potter and the Order of the Phoenix raakte het trommelvlies van Lewis beschadigd doordat Helena Bonham Carter per ongeluk haar toverstaf in zijn oor stak.
    Toen ik het las, vond ik het best grappig (lol) Als het maar niet blijvend is.:Y)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    De scene waarin 'het nest' afbrand, zien wij een schaalmodel van ongeveer 40 centimeter in vlammen op gaan. Een schaalmodel waar 2 maanden aan gewerkt is

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 14:47 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ban

    (Eng. Bane)
    Een zwartharige onvriendelijke centaur die een hekel aan mensen heeft en ze niet vertrouwt. Ondanks zijn houding en zijn tegen zin om betrokken te raken, heeft Ban uiteindelijk mee gevochten tegen de Dooddoeners

    Bane = Eng. iets wat ellenden of dood veroorzaakt.
    In de mythologie waren centauren altijd mannelijk en hadden zij een peputatie om menselijke vrouwen mee te nemen om mee te paren. J.K Rowling zegt niet wat er presies gebeurt met Omber als ze wort weg gedragen door Ban, wat waarschijnlijk maar beter is ook, het is niet fijn om over de mogellijkheid te denken. (nou ja ik waarschijnleik het niet erg hat gevonden als het met haar gebeurde(duivel))


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    ik neem hier even een abo op :3 altijd leuk om te lezen ^.^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ridders van Walpurgis.
    (eng. Knights of Walpurgis)
    Oorsprokelijke naam van de Dooddoeners
    De naam komt van Walpurgis-nacht, een feest in centraal- noord Europa dat wordt gevier in de nacht van 30 april en 1 mei. men dacht dat het een van de dagen was waarop de barrieres tussen de werelden van de doden en de levende weg gingen. De andere dag waarop dit gebeurd is Helloween presies 6 maanden later na de Walpurgisnacht.
    in Duitsland wordt Walpurgisnacht ook wel Hexennacht genoemd. dit zal de nacht zijn waar de hekensen bij elakaar komen om de komst van de lenten te vieren..


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Petrificus schreef:
    Het filmen van Freds dood gebeurde niet zo vlot omdat Oliver Phelps het mentaal niet aankon om zijn broer 'dood' te zien.

    Voor de films moesten Emma, Rupert en Dan een opstel schrijven over hun personage. Emma schreef negentien pagina's, Dan schreef er ééntje en Rupert heeft nooit iets ingediend.

    Fred en Sirius, de grapjassen van hun schooltijd, stierven allebei lachend.

    Robert Pattinson heeft openlijk toegegeven liever Carlo Kannewasser te spelen dan Edward Cullen.

    Het latijnsde schoolmotto van Zweinstein wordt letterlijk vertaald als 'Kietel nooit een slapende draak.' Vaagheid.

    Rowling wou Ron ergens middenin de serie laten sterven, maar ze heeft het gelukkig niet gedaan.

    De enige reden dat Rowling Hagrid liet leven, was zodat hij 'dode' Harry terug naar het kasteel kon dragen.

    Rowling baseerde Hermelien op zichzelf, hoe ze was tijdens het middelbaar.
    Patty Parkinson was gebaseerd op de meisjes die haar pestten op school.

    Toen Dirk aangevallen was door dementors, zag hij hoe rot hij zich gedraagde. Dit liet hem inzien om zijn gedrag aan te passen.

    James Potter was geen zoeker, maar een jager.


    Wow, menens, daar had ik geen flaaaaaauw idee van ;o Haha, weer een gat uit mijn jeugd opgevuld._O_


    effort never betrays you

    Lavender Brown is een anagram voor Brand New Lover


    "I solemnly swear that i am up to no good."



    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Misschien een handige tip: kopieer niet zomaar weetjes zonder de waarheid na te kijken. Dingen zoals de slangen, dat van Dudley, of James die een Jager zou zijn, zijn niet waar, en er blijven maar vragen over komen (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nayade schreef:
    Misschien een handige tip: kopieer niet zomaar weetjes zonder de waarheid na te kijken. Dingen zoals de slangen, dat van Dudley, of James die een Jager zou zijn, zijn niet waar, en er blijven maar vragen over komen (:


    Het probleem van Harry Potter is dat de enige die het écht weet, JK Rowling is. Ik wil haar binnekort gaan mailen of een brief sturen om o.a te vragen of James een Jager was, wat best zo zou kunnen zijn, of dat van Dudley. Dan pas weten we het echte antwoord.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SeverusS schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk niet:

    No, it's just a rumor that started on Tumblr. The snake Harry rescued from the zoo was a constructor boa and it specifically said so and also, he was Brazilian, but was bred in captivity, which means he never left the zoo before Harry saved her. Nagini was a viper, a completely different snake.

    Voldemort met Nagini during his exile in Albania. Like you already know, on the night he went to Gordic's Hollow to kill Harry and Lily sacrificed herself for him, the curse rebounded, leaving Voldemort as nothing more than a bodyless phantom. He then went to Albania where he possesed snakes and inhibited their bodies. Nagini was the last Horcrux Voldemort made and he made her in 1994 by killing Frank Bryce(beginning of Goblet of Fire) with the Killing Curse.


    As far as the movies go, there were no actual snakes to begin with. Both the snake from the 1st movie and Nagini were CGI animation. The snake from the 1st movie was a Dumeril's Ground Boa and Nagini was a Reticulated Python, although her appearance changed after the 5th movie where she strongly resembled a Burmese Python.

    So in fact. they are 2 completely different snakes :-)



    Gekopieerd van Yahoo.


    Dankje. (: Ik had geen zin om terug te zoeken waar ik dit gelezen had.


    If we had not a soul, music would have created it.



    A person who never made a mistake never tried anything new

    Ik geloof dat Radclife dispractie heeft of zo, maar ik weet 't niet zeker.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Blomkvist schreef:
    Ik geloof dat Radclife dispractie heeft of zo, maar ik weet 't niet zeker.


    dyspraxie zul je bedoelen...

    vond ik op Wikipedia:

    In augustus 2008 heeft Radcliffe tijdens een interview verteld dat hij aan een milde variant van de hersenaandoening dyspraxie lijdt. Als gevolg van deze aandoening is zijn fijne motoriek verminderd ontwikkeld, met name schrijven en het strikken van veters levert problemen op.

    abo





    [ bericht aangepast op 19 aug 2012 - 14:29 ]


    You only live once, but if you do it right, once is enough.



    [ bericht aangepast op 19 aug 2012 - 14:53 ]


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Ja, de oorbeschading was zo dat Lewis een tijdje niet met dat oor kon horen :), het is wel goed gekomen :P

    Hermelien gaat na de Battle terug naar Hogwarts... Hmm, ik heb een boek over HP daar staan allerlei van die weetjes in, ik weet ze niet allemaal meer ;P


    Tijd voor koffie.