• Zeurtopic.


    Ik zit nu huilend op mijn kamer, en weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik zal even bij het begin beginnen.

    Twee weken terug was ik op vakantie met mijn ouders en broertje. Mijn broertje en ik kunnen het totaal niet vinden. Hij doet mee met die nieuwe generatie, terwijl ik er echt een hekel aan heb aan het gedrag.
    Die anderhalve week vakantie, heb ik elke dag gehoord hoe lelijk ik wel niet ben, of hoe dik ik wel niet ben en dat ik nooit meer een vriendje zal hebben. Dit raakt me echt, ook al doe ik alsof het me allemaal niks interesseert. Dus op een avond, toen mijn ouders op het terras zaten, zat ik huilend op mijn hotelkamer. Toen kwam mijn moeder opeens binnengelopen want ze moest de iPad hebben. Ze zag me huilen. Dus ze zegt: 'Wat is er?' Ik gooi alles eruit, terwijl ik aan het hyperventileren was. Conclusie wat mijn moeder zegt: 'niks van aantrekken.'

    Ze nemen het ALTIJD voor m'n 15 jarige broertje op. Terwijl het vreselijke schijn is. Hij steelt, liegt en verpatst alles wat los en vast zit. Mijn ouders willen het op de een of andere manier niet zien, en geven hem alles wat ie' wil. Vandaag in Beverwijk, hij moest en zou Turks eten. Ik lust gewoon geen Turks eten, maar daar trekken ze zich niks van aan. Dus ik zat daar, met een cola, terwijl hun alles naar binnen werkten. Lopen we daarna langs allerlei andere tentjes, wat ik wel lekker vind. Maar nee, ze schenken geen aandacht aan mij.
    Nu zit ik dus met honger, en huilend op mijn kamer. Ik weet gewoon niet hoe lang ik dit nog aan kan, want ze doen gewoon niks aan het gedrag van mijn broertje tegenover mij.

    Sorry, maar ik moest het even kwijt.


    To infinity and beyond •

    Rechazame schreef:
    (...)

    Ze heeft wel een beetje gelijk hoor. Elke broer en zus komen door die fase. dat heb ik met mijn zussen gehad, dat heb ik nu met mijn tweelingbroer. het gaat over en ja dan heb je een goeie relatie maar dan moet je er wel ff doorheen


    Maar dit noem ik geen fase meer, dit gaat al 3 jaar zo. Ik kan gewoon niet met hem opschieten en zie hem ook niet als broertje. Meer als iemand die heel toevallig in hetzelfde huis woont.


    To infinity and beyond •

    Het klinkt raar maar, dat je zich zo depri voelt, dat doet je zelf. Niet dat het jouw schud is (!!), maar je kunt alleen je eigen reactie/actie bepalen. Je kunt zelf bepalen hoeveel je je broer je leven laat beïnvloeden. Ik denk dat zowel ik en jij hem die lol niet gunnen. Ik vind echt heel kut dat je zoiets over komt, maar je kunt beter leren hoe je er mee om moet gaan dan van iedereen bevestigd krijgen dat je zielig bent..

    [ bericht aangepast op 12 aug 2012 - 13:04 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Calabasas schreef:
    (...)

    Maar dit noem ik geen fase meer, dit gaat al 3 jaar zo. Ik kan gewoon niet met hem opschieten en zie hem ook niet als broertje. Meer als iemand die heel toevallig in hetzelfde huis woont.


    van mijn broertje en ik duurde het vanaf onze 7e tot 18... alleen maar ruzie en vechten..en nu zijn we bijna 20 en zijn we beste maatjes met af en toe ruzie
    het is een fase en het gaat over


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Cudey schreef:
    Het klinkt raar maar, dat je zich zo depri voelt, dat doet je zelf. Niet dat het jouw schud is (!!), maar je kunt alleen je eigen reactie/actie bepalen. Je kunt zelf bepalen hoeveel je je broer je leven laat beïnvloeden. Ik denk dat zowel ik en jij hem die lol niet gunnen. Ik vind echt heel kut dat je zoiets over komt, maar je kunt beter leren hoe je er mee om moet gaan dan van iedereen bevestigd krijgen dat je zielig bent..

    ^this


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik vind sommige reacties best wel hard geformuleerd. Er zitten kernen van waarheden in maar om het zo hard te verwoorden. Meid, jij moet even met je ouders praten zonder je broertje erbij. Film het desnoods of neem het op wanneer je broertje je uitscheld en ik weet niet wat doet. Ik hoop dat alles snel beter mag gaan, veel sterkte!


    26 - 02 - '16

    Calabasas schreef:
    (...)

    Maar dit noem ik geen fase meer, dit gaat al 3 jaar zo. Ik kan gewoon niet met hem opschieten en zie hem ook niet als broertje. Meer als iemand die heel toevallig in hetzelfde huis woont.


    Je moet ook snappen dat jongens tussen de leeftijd van 12 en 16 geen schatjes zijn.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Zoals al velen gezegd hebben denk ik ook dat met je ouders praten het beste is. Zorg dat allebei je ouders erbij zijn en zeker NIET je broertje. Daarna als je alles uitgelegd hebt aan je ouders kun je misschien ook een keertje hetzelfde zeggen tegen je broertje. Met of zonder je ouders erbij.
    Je kan ook altijd dit topic laten zien en zeggen dat je je er echt niet goed bij voelt. Ouders vinden het nooit leuk om te horen dat hun kind met iets zit. Misschien gaan ze dan luisteren en er de volgende keer aan denken.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Cudey schreef:
    Het klinkt raar maar, dat je zich zo depri voelt, dat doet je zelf. Niet dat het jouw schud is (!!), maar je kunt alleen je eigen reactie/actie bepalen. Je kunt zelf bepalen hoeveel je je broer je leven laat beïnvloeden. Ik denk dat zowel ik en jij hem die lol niet gunnen. Ik vind echt heel kut dat je zoiets over komt, maar je kunt beter leren hoe je er mee om moet gaan dan van iedereen bevestigd krijgen dat je zielig bent..


    Dit schreef ik al eerder:

    Ja maar alsnog, je zus zo het leven zuur maken dat ze huilend op haar hotelkamer zit op vakantie, dat is niet normaal. Ik ben ook door zo'n periode gegaan met mijn broer en zus, maar nooit zo erg, en we zijn eerlijk behandeld.


    Tijd voor koffie.

    Cudey schreef:
    (...)

    Moet je het echt zo letter opvatten, tuurlijk zijn er broer en zussen die goed met elkaar kunnen opschieten. Maar ik ken nog meer broer en zussen die elkaar verafschuwen. Ik denk dat wij ook niet kunnen beoordelen wat voor broer zus relatie het is. We horen nu één kant van het verhaal, van een persoon die zich op het moment heel kut voelt, het is heel moeilijk om hier objectief op te reageren.


    Dan moet je het anders formuleren. Formulering is alles. En tuurlijk hebben alle broers en zussen wel eens ruzie, maar dit, dit is niet normaal meer. Dat kun je niet daarmee vergelijken. Als we aannemen dat de persoon in kwestie hier de waarheid vertelt en dit dus wel vaker zo gaat.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    4Everdeen schreef:
    (...)

    Dit schreef ik al eerder:

    Ja maar alsnog, je zus zo het leven zuur maken dat ze huilend op haar hotelkamer zit op vakantie, dat is niet normaal. Ik ben ook door zo'n periode gegaan met mijn broer en zus, maar nooit zo erg, en we zijn eerlijk behandeld.

    de een ervaart het anders dan de ander
    en zoals ik eerder zei: haar broertje ziet waarschijnlijk dat zij word voorgetrokken, en zij andersom terwijl het in feite niet zo is.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Wat hierboven al is gezegd. En als echt niets helpt en het zo blijft: je bent zeventien, volgens jaar kan je het huis uit.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    4Everdeen schreef:
    (...)

    Dit schreef ik al eerder:

    Ja maar alsnog, je zus zo het leven zuur maken dat ze huilend op haar hotelkamer zit op vakantie, dat is niet normaal. Ik ben ook door zo'n periode gegaan met mijn broer en zus, maar nooit zo erg, en we zijn eerlijk behandeld.


    Ik zeg niet dat het normaal is, ik zeg dat, wat je broertje zegt buiten haar macht ligt. Haar vertellen hoe slecht haar broertje zich tegen over haar gedraagt gaat niks veranderen. De enige die kan stoppen met het beledigen is haar broertje. Je kunt mensen niet veranderen, je moet ze laten willen veranderen (wauw dat klinkt vaag).


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Psychotic schreef:
    Wat hierboven al is gezegd. En als echt niets helpt en het zo blijft: je bent zeventien, volgens jaar kan je het huis uit.


    Over een maand wordt ik 18 haha. Maar dan kan ik nog het huis niet uit. Want ik heb een dure studie, die mijn ouders betalen. Ik kan zelf ook geen appartement betalen, dus ik zit tot m'n 22e stuck.


    To infinity and beyond •