• Ja, hé hé, daar zit ik altijd mee te knoeien. Vaak als ik een innemend of intrigerend boek en/of serie uit heb, vooral een serie, komt er zo'n gevoel over mij heen van, ja Jezus, hoe leg je dat uit. Ik denk dat je het goed kan omschrijven als gelaten, lusteloos en vooral bedrukt.
    Ik las net de Millenium trilogie uit, in dit geval dus Gerechtigheid. Over de hele serie plus [herhaling] van de films heb ik anderhalve week gedaan, en nu is het klaar, de kring is rond, punt, klaar, uit. Ik heb potdomme nog nooit zo'n serie gelezen en wat voor mij in eerste instantie Harry Potter-serie was, is nu de Millenium trilogie geworden: mijn favoriete serie/boeken. Dus nu begin ik, zoals ik met meerdere favorieten doe, gewoon opnieuw met lezen. En ik heb genoeg geld voor de Extended Edition dvd-box van de Zweedse verfilming [klik HIER], en aangezien wij thuis allemaal van Millenium houden - in ieder geval van de films - ga ik maar vrolijk door met lezen. Alleen ik voel me wel zo bedrukt. Of ik ga het Bernini misterie lezen, vond mijn pa een goed idee. Meer mensen met zulke trekken als ze een boek/serie uit hebben? [:



    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    *steekt hand op*
    Dat heb ik ook bij goede films.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Starkisch schreef:
    *steekt hand op*
    Dat heb ik ook bij goede films.


    Yups, I agree. Ik had dat sterk bij Coco avant achanel, een film over Anne Frank en Anatomed, of zo.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Daar is fanfiction voor. :Y)
    Maar ik ken dat gevoel inderdaad ook, en dat is echt vervelend. :/


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ugh, dat heb ik met alle series die ik afheb. En geloof me, ik kijk veel series, dus dat gevoel heb ik vaak. ;D


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Square schreef:
    Daar is fanfiction voor. :Y)
    Maar ik ken dat gevoel inderdaad ook, en dat is echt vervelend. :/


    Ik vraag me af hoe ik in godsnaam een fanfic over de Millenium trilogie kan schrijven, hoewel ik het wel heb overwogen. But I don't think anyone on Quizlet has a fanfic from the Millenium trilogy. :'[


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Blomkvist schreef:
    (...)

    Ik vraag me af hoe ik in godsnaam een fanfic over de Millenium trilogie kan schrijven, hoewel ik het wel heb overwogen. But I don't think anyone on Quizlet has a fanfic from the Millenium trilogy. :'[


    Je kunt ze ook lezen, als schrijven te lastig is. Ik denk inderdaad niet dat je op Q veel zult vinden, maar als je ook maar een beetje Engels kunt is het de moeite waard om eens op andere sites te kijken. Fanfiction.net heeft er naar eigen zeggen 56 over de Millenium Trilogy en op LiveJournal of Archive of Our Own moet ook wel wat te vinden zijn. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik had dat net nog. Dan heb ik echt zo'n leeg gevoel :/


    Caution first, always.

    Ik ga dat echt hebben met een boek dat ik nu aan het lezen ben en bijna uit heb. Er is nog maar één deel (blijkbaar komen er vijf) omdat het boek nog vrij nieuw is, en het is niet zo bekend dus er zijn niet veel andere mensen die het lezen/kennen. Dus dan kan ik met niemand er over praten :(


    As travars

    *steekt hand omhoog*

    bij goeie films en verhalen heb ik dat^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Caulfield schreef:
    Ik ga dat echt hebben met een boek dat ik nu aan het lezen ben en bijna uit heb. Er is nog maar één deel (blijkbaar komen er vijf) omdat het boek nog vrij nieuw is, en het is niet zo bekend dus er zijn niet veel andere mensen die het lezen/kennen. Dus dan kan ik met niemand er over praten :(


    Gaat het over de toekomst? Kan je een foto van de voorkant laten zien, misschien kent een vriendin van mij het boek. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Square schreef:
    (...)

    Je kunt ze ook lezen, als schrijven te lastig is. Ik denk inderdaad niet dat je op Q veel zult vinden, maar als je ook maar een beetje Engels kunt is het de moeite waard om eens op andere sites te kijken. Fanfiction.net heeft er naar eigen zeggen 56 over de Millenium Trilogy en op LiveJournal of Archive of Our Own moet ook wel wat te vinden zijn. :'D


    Thanks, mijn Engels zit boven het niveau van 3 havo, ik ben er vrij veel me bezig geweest waardoor ik nu rond de 4e klas steek, though, en ik lees regelmatig Engelse boeken. Ik kan het proberen, ja. En misschien moet ik 's proberen te schrijven, maar eerst een ander verhaal afschrijven die als een blok aan mijn been hangt, lol.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Over Fanfiction: ik ben vaak bang dat het juist de film/serie/boekenreeks zal verpesten.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Starkisch schreef:
    Over Fanfiction: ik ben vaak bang dat het juist de film/serie/boekenreeks zal verpesten.


    Het moet inderdaad goed zijn en natuurlijk kan niemand het boek maken als de schrijver, maar ik zou zo graag meer willen lezen met personages als Salander en Blomkvist, ik vind het ontzettend goed uitgewerkte karakters met ieder zijn of haar verhaal, en daarbij is de verhaallijn en de uitwerking van het hele boek magnifiek. Het is heel knap en ontzettend slim bedacht. Maar zou ik of een andere fanficschrijver van Millenium dat kunnen? Ik vraag het mij af, omdat Stieg Larsson ontzettend excentrieke schrijfgewoontes erop nahoudt, plus het is zo'n geweven spinneweb van feiten en scenario's dat het heel moeilijk is om je daar aan te houden en een vernieuwende verhaallijn te doorbreken.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Aaah bekend..
    Ik heb dat nu een beetje met Pretty Little Liars, straks is het af en dan? Ik ben nog steeds géén andere serie tegengekomen die me zo aanspreekt zoals PLL. (Drama, mysterie, beetje romance en het is gewoon zo spannend..)

    En ik heb het vaak met boekenseries, maar gelukkig heb ik tot nu toe elke keer wel weer een andere serie weten te vinden en anders tijdelijk een andere hobby.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Blomkvist schreef:
    (...)

    Gaat het over de toekomst? Kan je een foto van de voorkant laten zien, misschien kent een vriendin van mij het boek. [:


    Soort van, het gaat over de apocalyps en (slechte) Engelen, het boek heet Angelfall:


    As travars