• Misschien een beetje een rare vraag. Maar voor een verhaal heb ik eten ´´nodig´´ dat tenminste zes maanden goed blijft en als je iets weet waarvan mensen snel zullen denken dat het lang goed blijft maar het niet zo is zou nog beter zijn! Ik heb natuurlijk mijn grote vriend Google al geraadpleegd en ook wat gevonden maar vooral manieren om je eten langer goed te houden niet echt wat lang goed zou kunnen zijn. (Natuurlijk heb ik simpele dingen als snoep, chip, bliketen ect. al bedacht) Dus..

    Wat blijft lang goed of wat denken mensen dat lang goed blijft maar is niet zo?


    Alvast bedankt.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2014 - 23:51 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Lol, oke, zout blijft echt eeuwig goed. Ik vind het nog steeds echt achterlijk dat er een houdbaarheidsdatum op freaking zout zit, ik bedoel maar, dat zout ligt daar een kleine weet-ik-hoeveel duizenden jaren op die zout pannen en dan moet ik geloven dat het na 3 jaar over datum is, fuck logiccc

    rijst.

    ik dacht altijd dat kauwgom lang houdbaar was, maar toen ik 5 jaar geleden een pakje kauwgom terug vond wat over datum was en er eentje at, jemig wat was DAT vies.
    Eet nooit over datume Xylitol kauwgom, dat is echt niet geod


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Jam misschien? Moet je wel de deksel er niet goed opdraaien tho, haha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Chocola blijft heel lang goed.

    DeVanity schreef:
    Chocola blijft heel lang goed.


    Dat valt in mijn ogen onder snoep, maar alsnog bedankt.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    xVixncxiex schreef:
    rijst.

    ik dacht altijd dat kauwgom lang houdbaar was, maar toen ik 5 jaar geleden een pakje kauwgom terug vond wat over datum was en er eentje at, jemig wat was DAT vies.
    Eet nooit over datume Xylitol kauwgom, dat is echt niet geod


    Ja rijst is een goeie die had ik zelf nog niet bedacht.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Het meeste blijft wel nog een aantal weken (maanden/jaren) goed na houdbaarheidsdatum, alleen bij zuivelproducten en vlees moet je opletten...


    Just one. I'm a few. No family too. Who am I?

    pasta is veel langer houdbaar dan op de datum staat, spul is amper kapot te krijgen.
    Veel ingemaakt eten ook, denk aan groenten e.d. in olie
    of gepekelde dingen(gebeurd in zout).
    Vlees blijft ook een hele tijd goed als je het droogt, geldt eigenlijk ook voor vis, groenten en fruit.
    Noten zijn ook lang goed als ze nog in hun dop (schaal, whatever) zitten
    En spullen die ingevroren zijn willen ook nog wel langer houdbaar blijven dan dat er op de verpakking staat.

    honing bederft nooit =) ook daar zit een houdbaarheidsdatum op die fucking onlogisch is gezien ze potten honing uit graven van heel erg oud halen =')


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Babyvoeding (cat)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jam, honing, stroop, chocola en ingemaakt eten blijft volgens mij jarenlang goed.


    :)

    Hm, ik ken wel iemand die zegt dat wortels heel lang goed blijven maar dat had ik getest en... Ja dat wil je gewoon niet weten.

    Ahm, soep?


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    Over het algemeen alles met suiker. Zuivel zolang het goed gesloten is. Vlees is gevaarlijk, daar let je best wel op de datums.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    helemaal vergeten, dingen zoals biltong en beefjerkey gaan ook laaaang mee


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    De meeste dingen die in blik zitten.


    "Well, well. Look who we've got here!"