• In mijn nieuw verhaal ben ik bezig over muziek en het spelen van muziek. Alleen zou ik willen weten als het stoort als ik muzikale temen gebruik in mijn verhaal. Voor mij zijn die termen best logisch aangezien ik 10 jaar muziekschool heb gedaan, maar ik kan voorstellen dat niet iedereen die termen begrijpt. Dus zou ik ze gebruiken of niet?

    Je kan het gebruiken maar moet het dan ook uitleggen. Ik gebruik ook in mijn verhaal Afghaanse en Arabische woorden maar leg het wel uit.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Criska schreef:
    Je kan het gebruiken maar moet het dan ook uitleggen. Ik gebruik ook in mijn verhaal Afghaanse en Arabische woorden maar leg het wel uit.


    Bedankt, ik zal dat doen.

    je kan het gerust doen, maar wel even uitleggen (;


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Wat mensen wel eens doen met terminologie of jargon is ze onderaan de pagina uitleggen. Ik lees wel eens boeken (yes really) waar dan woorden staan met daarachter een kleine 1 of als het er meerdere zijn: Derp (1) blablabla, derpina (2)
    En onder aan de pagina:
    1: Derp, woord zonder betekenis, vaak door jongeren gebruikt na aanleiding van The Simpsons (dacht ik, not sure. Anyhow, you get the point)
    2: Derpina, vrouwelijke vorm van de derp, populair bij het gebruik van internetmemes.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ivan schreef:
    Wat mensen wel eens doen met terminologie of jargon is ze onderaan de pagina uitleggen. Ik lees wel eens boeken (yes really) waar dan woorden staan met daarachter een kleine 1 of als het er meerdere zijn: Derp (1) blablabla, derpina (2)
    En onder aan de pagina:
    1: Derp, woord zonder betekenis, vaak door jongeren gebruikt na aanleiding van The Simpsons (dacht ik, not sure. Anyhow, you get the point)
    2: Derpina, vrouwelijke vorm van de derp, populair bij het gebruik van internetmemes.

    Ah ja ik snap het, zo een soort voetnoot. Ik ga rustig nadenken over hoe ik het uiteindelijk ga doen. Bedankt voor de tip.

    Gewoon doen, ze omzeilen kan er juist op lijken dat je ze niet kent, en dat kan gaan storen in het verhaal. Al kan je soms de allermoeilijkste weglaten om het verhaal toch duidelijk te houden. En idd, uitleggen in een soort voetnoot is ook altijd handig


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Wat anderen zeggen: doen, maar ze wel uitleggen. Dat kan je bijvoorbeeld onderaan het hoofdstukje met sterretjes doen. Doe ik soms ook als ik een andere taal gebruik.


    Stenenlikker

    Je kutn het onderaan doen, met sterretjes. Maar je kunt het ook op een bepaalde manier uitleggen in de tekst. Dat hangt er puur vanaf hoeveel termen het zijn, anders gaat dat irriteren. Als het er veel zijn, zou ik het gewoon met sterretjes doen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.