• Ik weet dat het misschien wat lang is, maar zouden jullie dit toch even willen lezen en zeggen of mijn hoofdpersonage wellicht Mary Sue is? Ik ben namelijk altijd bang dat ik mijn vrouwelijke hoofdpersonages dat te veel maak en dat wil ik dus echt niet. Dus, kunnen jullie het wellicht even snel doorkijken? (:

    Basis

    1. Hoe heet hij of zij? (denk ook aan een tweede naam)
    Scarlett Julia Crimson

    2. Hoe oud is hij of zij?
    Drieëntwintig jaar oud, geboren op 30 maart 1989

    3. Waar woont hij of zij?
    Tegenwoordig woont Scarlett samen met haar vriend in een gehuurd appartement in Londen. Het gebouw staat vlakbij St. Paul’s Cathedral en aan de Theems. Het ligt aan de straat Little Trinity LN en ligt aan de Theems tussen de London Bridge en Blackfriars Bridge.

    Uiterlijk

    1. Welke haarkleur heeft hij of zij?
    Lichtblond

    2. Welke haarstijl heeft hij of zij?
    Stijl haar, gemiddelde dikte, zo’n 15 centimeter over haar schouders, een pony tot net over haar wenkbrauwen, op haar werk meestal in een hoge paardenstaart gebonden, in haar vrije tijd helemaal los of met twee plukjes naar achteren gebonden.

    3. Welke kleur ogen heeft hij of zij?
    Blauwgrijs

    4. Wat voor figuur heeft hij of zij?
    Slank en lichtelijk gespierd vanwege beroepstraining, vrij ronde vormen.

    5. Wat is zijn of haar lengte?
    Net boven het gemiddelde, namelijk 1.70m.

    6. Wat is zijn of haar kledingstijl?
    Simpel en praktisch. Over het algemeen geen hakken en anders hele lage, veel donkere skinny jeans en strakke pastelkleurige shirtjes met quotes/motief, voor buiten draagt ze meestal haar korte zwarte leren jack of een lange grijze trenchcoat, sieraden draagt ze niet echt, alleen oorbellen. Een beetje een combinatie van een ‘rockerlook’ en ‘lief en vrouwelijk’/‘vintage’.

    7. Heeft hij of zij piercings of tattoos?
    Ja, ze heeft één tattoo op haar linkerheup (op de plek van de bekken, op het heupbotje). Dit is een kleine, realistisch vormgegeven tattoo van een vos (zittend), omdat dit haar lievelingsdieren zijn en ze er samen met haar inmiddels overleden vader vroeger eentje gered heeft toen die gewond was. Dat is een van haar mooiste herinneringen aan hem. Piercings heeft ze niet.

    8. Draagt hij of zij make-up?
    Ja. Grijze/zilvergrijze oogschaduw, zwarte eyeliner en mascara. Hiermee maakt ze ‘cateyes’, haar signature make-up. Dit draagt ze áltijd.

    9. Wat is zijn of haar huiskleur?
    Blank.

    10. Draagt hij of zij een bril/lenzen?
    Nee.

    Verleden

    1. Wanneer is hij of zij geboren?
    30 maart 1989

    2. Waar is hij of zij geboren?
    In Truro, Cornwall

    3. Welke belangrijke gebeurtenissen hebben plaatsgevonden in zijn of haar leven?
    - Op kamers gaan in Oxford.
    - Slagen van de middelbare school/haar vervolgopleiding/opstappen bij haar oude werk in Cornwall en de baan in Londen krijgen.
    - Haar vriend ontmoeten/een relatie krijgen/samenwonen.
    - Overlijden van haar vader op 49-jarige leeftijd (zij was toen dus 18), hij pleegde zelfmoord vanwege zijn alcoholisme en de daaruit volgende geldproblemen. Hij dacht dat iedereen zo beter af zou zijn. Scarlett heeft hem tot op de dag van vandaag nog steeds niet volledig vergeven, maar probeert zoveel mogelijk de positieve dingen te herinneren op advies van haar moeder en broer, vandaar de tattoo. Toch vindt ze het nog heel erg moeilijk om te vergeven, aangezien ze niet zo snel mensen voor dingen vergeeft en kan vergeven.

    4. Is hij of zij verhuisd? (evt. met een reden erbij)
    Ja, ze is van Cornwall naar Londen verhuist toen ze ging samenwonen met haar vriend.

    Relaties

    1. Is hij of zij getrouwd of heeft een relatie?

    Ze is niet getrouwd, maar heeft een relatie met de 27-jarige Nigel Darte.

    2. Heeft hij of zij nog een vader en/of moeder?
    Alleen nog een moeder. Zij woont nog in Cornwall en is inmiddels 54 jaar oud. Ze is nog steeds weduwe, maar pakt de draad goed op. Ze werkt nu bij een kinderopvang, nadat ze na het plotselinge overlijden van haar man eerst een tijdje werkeloos is geweest.

    3. Heeft hij of zij kinderen?
    Nee. Ze weet ook nog niet zeker of ze ooit wel kinderen wil.

    4. Heeft hij of zij broertjes en/of zusjes?
    Ze heeft een drie jaar oudere broer, die inmiddels al getrouwd is en ook nog in Cornwall woont.

    5. Met wat voor mensen gaat hij/zij om?
    Met wat ‘excentriekere’ mensen, om het zo maar te zeggen. Een beetje de buitenbeentjes die zich graag met hun eigen dingen bezighouden, net zoals zijzelf. Ook gaat ze eigenlijk vooral met jongens om en heeft ze meer vrouwelijke dan mannelijke vrienden, zowel homo’s als hetero’s, die ze tijdens haar studie ontmoet heeft. Wel heeft ze nog contact met twee vriendinnen van de middelbare school, met de rest van de mensen die ze daar kende allang niet meer.

    6. Wat is zijn of haar geaardheid?
    Heteroseksueel

    Karakter

    1. Wat zijn zijn of haar goede eigenschappen/gewoontes?
    - Ze is een goede luisteraar en onthoudt goed wat anderen haar vertellen.
    - Ze kan haar emoties goed in bedwang houden wanneer dit nodig is. Maar als ze bijvoorbeeld boos is, is ze ook écht boos en steekt ze dit niet onder stoelen of banken.
    - Ze is rechtdoorzee.

    2. Wat zijn zijn of haar slechte eigenschappen/gewoontes?
    - Ze kan erg lang wrok koesteren.
    - Af en toe is ze wat te hoogmoedig en denkt ze dat ze alles wel alleen kan, wat dus niet zo is.
    - Ze is niet erg netjes en maakt van veel dingen een troep.
    - Ze zegt te snel wat ze denkt, wat nogal eens bot kan overkomen op mensen en af en toe problemen oplevert.
    - Ze vindt het moeilijk om zich aan mensen te binden, omdat ze bang is gekwetst te worden.
    - Negen van de tien keer maakt ze dingen niet af, omdat ze snel door iets verveeld raakt en haar interesse verliest. Ook is ze vaak te lui om aan dingen te beginnen als ze ergens een idee voor heeft.
    - Ze leert niet snel van haar fouten en doet vaak dingen vaak meerdere malen op haar eigen manier, voordat ze doorheeft dat ze het echt eens anders moet doen, al kan dit een hele tijd duren.
    - Ze is vrij gierig en kan zich egoïstisch opstellen/gaat voor eigen gewin.
    - Oordeelt snel over bepaalde situaties/personen.

    3. Wat zijn zijn of haar grootste angsten?
    - Nog meer mensen verliezen van wie ze houdt.
    - Een zaak niet kunnen oplossen.
    - Stiekem heeft ze ook een angst voor (grote) honden, maar dit probeert ze zoveel mogelijk te verbergen. Net zoals haar angst voor paranormale zaken, waar ze niet erg in gelooft, maar die ze toch liever niet hoeft te horen.

    4. Waar kan hij of zij absoluut niet tegen?
    - Mensen die kauwgom kauwen.
    - Soapseries.
    - Paranormale griezelfilms, ook al is ze vrij rationeel en antiparanormaal ingesteld, ze vindt dit alles een ongelooflijk enge gedachte.
    - Ballades (de muzieksoort).
    - Zoetsappige boeken/films/series etc.
    - Rode kool/witlof/pastasoorten.
    - Blazers.
    - Mensen van wie je de ogen niet kunt zien als ze bv. heel de tijd een zonnebril ophebben.
    - Homofoben.

    5. Heeft hij of zij vreemde gewoontes?
    - Voordat ze gaat slapen moet ze altijd nog even wat van haar favoriete muziek luisteren.
    - Als ze taart of gebak eet, eet ze altijd de verschillende lagen apart op.
    - Haar ondergoed moet altijd matchen.
    - Ze is standaard nét op tijd voor de bus/trein als ze met het openbaar vervoer gaat.
    - Ze heeft geen horloge omdat ze die dingen steeds op een of andere wonderbaarlijke manier kwijtraakt (of niet zo wonderbaarlijk, ze is namelijk best slordig).
    - Ze vindt nieuwe boeken lekker ruiken, evenals vers gemaaid gras en benzine.
    - Ze is allergisch voor chocolade (al is dit geen gewoonte, gewoon een vreemd feitje).

    Interesses

    1. Wat zijn zijn of haar hobby’s?
    Gedichten schrijven en schilderen (landschappen). Qua sport houdt ze erg veel van voetbal en zwemmen. Ze heeft ook een tijdje op voetbal gezeten, maar vond vrouwenvoetbal uiteindelijk toch maar niets.

    2. Wat zijn zijn of haar talenten?
    Schrijven en tekenen, keepen (ze was keeper). Ook zou ze graag een muziekinstrument kunnen bespelen, maar helaas is ze echt anti-muzikaal en kan ze ook niet zingen.

    3. Wat heeft hij of zij gestudeerd?
    Criminologie, Oxford University. Al heeft ze dit op het nippertje gehaald.

    4. Wat doet hij of zij voor werk?
    Ze werkt als beginnend rechercheur bij het Criminal Investigation Department van Londen en staat nog onder supervisie.

    5. Waar droomt hij of zij van?
    Een belangrijke zaak oplossen/gedichten/schilderijen uitbrengen.

    6. Heeft hij of zij een bepaald geloof?
    Nee.

    7. Is hij of zij lid van een bepaalde vereniging/groep?
    Nee.

    8. Heeft hij of zij een idool?
    William Shakespeare, Oscar Wilde, Roald Dahl, Lewis Caroll (vooral vanwege Alice in Wonderland, haar favoriete kinderboek).

    9. Wat voor muziek luistert hij of zij?
    Rock, Indie, Indie folk, country

    Overige details

    1. Wat is zijn of haar lievelingseten/drinken?
    - Lasagna/kip kerrie.
    - Qua drinken drinkt ze eigenlijk gewoon veel water, qua alcoholische dranken houdt ze veel van Solero cocktails en rode wijn.

    2. Is hij of zij bijgelovig?
    Nee, totaal niet.

    3. Is hij of zij rijk of juist heel arm?
    Haar familie is gewoon gemiddeld, de familie van haar vriend is echter vrij rijk en hijzelf verdient ook aardig wat.

    4. Heeft hij of zij huisdieren?
    Nee, ze zou wel een kat willen, maar ze heeft niet bijster veel tijd voor een huisdier.


    Edit:Oké, ik zal proberen haar wat interessaner/vreemder te maken. Misschien beter om daarmee gewoon helemaal opnieuw te beginnen, haha. Maar het is gewoon moeilijk om balans te vinden, en niet iemand té normaal of té vreemd en daardoor irritant/ongeloofwaardig te maken. Maar misschien moet ik gewoon durven :Y)

    [ bericht aangepast op 20 aug 2012 - 19:04 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Maakt niet uit. Maar persoonlijk vind ik het een beetje onzin om een personage per se heel bijzonder te maken. De meeste mensen zijn immers vrij doorsnee, al willen ze dat niet toegeven of inzien.


    de slechte eigenschappen hierboven zijn al een stuk beter, inderdaad, maar ik moet Wiarda toch ook gelijk geven. Ik snap dat je haar niet bijzonder wil maken, maar ze moet wel interesant zijn. En dat heb ik bij dit personage niet echt. :3


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Lancelot schreef:
    (...)

    Maakt niet uit. Maar persoonlijk vind ik het een beetje onzin om een personage per se heel bijzonder te maken. De meeste mensen zijn immers vrij doorsnee, al willen ze dat niet toegeven of inzien.


    Maar er wordt ook niet over zomaar iedereen een verhaal geschreven :3. Dat is het leuke aan verhalen, dat je dingen anders kan maken dan normaal.


    i put the fun in funeral

    Escritura schreef:
    (...)

    de slechte eigenschappen hierboven zijn al een stuk beter, inderdaad, maar ik moet Wiarda toch ook gelijk geven. Ik snap dat je haar niet bijzonder wil maken, maar ze moet wel interesant zijn. En dat heb ik bij dit personage niet echt. :3


    Hmm, oké. Ik zal wel eens even kijken. Al heb ik geen idee waar ik moet beginnen om dat om te keren :')


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Maakt niet uit. Maar persoonlijk vind ik het een beetje onzin om een personage per se heel bijzonder te maken. De meeste mensen zijn immers vrij doorsnee, al willen ze dat niet toegeven of inzien.

    Hij hoeft ook niet heel bijzonder te zijn, dat probeer ik niet te zeggen (excuses als dat wel zo overkwam, ben een beetje moe en het formuleren van gedachten gaat wat lastig). Karakters hoeven niet heel bijzonder te zijn, zolang hun foute kanten maar duidelijk naar voren komen. Dat komt in verhalen niet heel vaak goed naar voren, en daar probeerde ik op te wijzen. Heb zojuist mijn post nagelezen en ik geef toe; dat heb ik niet goed gezegd. Het was meer bedoeld als een waarschuwing dat te 'normale' karakters over het algemeen minder interessant zijn om over te lezen dan personages met een vreemde tik.

    Nogmaals; sorry, formuleerde het fout. Ik hoop dat ik het nu beter uit heb kunnen leggen :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Lancelot schreef:
    (...)

    Maakt niet uit. Maar persoonlijk vind ik het een beetje onzin om een personage per se heel bijzonder te maken. De meeste mensen zijn immers vrij doorsnee, al willen ze dat niet toegeven of inzien.

    Ja, dat klopt. Iemand kan bijvoorbeeld vrij doorsnee zijn maar door bepaalde situaties waar diegene in geduwd wordt als het verhaal vordert een flink staaltje karakter laten zien, of bepaalde uitzonderlijke eigenschappen ontwikkelen. Karakterontwikkeling in een verhaal vind ik daarom ook eigenlijk belangrijker dan of iemand doorsnee is of niet. Dat iemand doorsnee is kan ook juist helpen voor identificatie met een lezer, omdat de meesten van ons vrij gewoontjes zijn. Naja, die vrijheid hebbie als je schrijft :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Je hebt een site om te testen hoe erg je personage is, wacht, ik zoek hem even voor je op!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Gevonden, alsjeblieft! Hij is wel in het Engels, maar wel erg goed ;]

    Oh en nog een tip, je personage kan best wat 'minder perfecte' trekjes hebben, zoals slordig zijn of iets dergelijks en dat hoeft niet per se meteen slecht te zijn. Ze hoeft geen model te zijn om aantrekkelijk gevonden te worden bijvoorbeeld. ;]

    [ bericht aangepast op 20 aug 2012 - 18:23 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Gevonden, alsjeblieft! Hij is wel in het Engels, maar wel erg goed ;]

    Oh en nog een tip, je personage kan best wat 'minder perfecte' trekjes hebben, zoals slordig zijn of iets dergelijks en dat hoeft niet per se meteen slecht te zijn. Ze hoeft geen model te zijn om aantrekkelijk gevonden te worden bijvoorbeeld. ;]

    Wat grappig, die ga ik even toepassen op mijn eigen character..


    ars moriendi

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Wat grappig, die ga ik even toepassen op mijn eigen character..

    Heb ik ook gedaan. Ik kwam uit op -16 :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Heb ik ook gedaan. Ik kwam uit op -16 :')


    Je moet wel echt super eerlijk zijn met jezelf hè xd
    En ik denk niet dat -16 een leuk personage is :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Je moet wel echt super eerlijk zijn met jezelf hè xd
    En ik denk niet dat -16 een leuk personage is :p

    Was ik ook. Ik moet er wel bij zeggen dat dat karakter mentaal niet helemaal in orde is en zich daarom vrij vreemd gedraagt, dat verklaart al een hoop :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Endure schreef:
    Gevonden, alsjeblieft! Hij is wel in het Engels, maar wel erg goed ;]

    Oh en nog een tip, je personage kan best wat 'minder perfecte' trekjes hebben, zoals slordig zijn of iets dergelijks en dat hoeft niet per se meteen slecht te zijn. Ze hoeft geen model te zijn om aantrekkelijk gevonden te worden bijvoorbeeld. ;]


    Ooh, dat is wel handig. Daar zijn nog wel goede aanwijzingen uit te halen. Thnx.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ivan schreef:
    (...)
    Ja, dat klopt. Iemand kan bijvoorbeeld vrij doorsnee zijn maar door bepaalde situaties waar diegene in geduwd wordt als het verhaal vordert een flink staaltje karakter laten zien, of bepaalde uitzonderlijke eigenschappen ontwikkelen. Karakterontwikkeling in een verhaal vind ik daarom ook eigenlijk belangrijker dan of iemand doorsnee is of niet. Dat iemand doorsnee is kan ook juist helpen voor identificatie met een lezer, omdat de meesten van ons vrij gewoontjes zijn. Naja, die vrijheid hebbie als je schrijft :].


    Ja, zoiets heb ik meestal ja. Eigenlijk vind ik het persoonlijk ook gewoon leuk om een vrij normaal personage te nemen die juist moet leren omgaan met wat vreemdere personages en die moet handelen :')


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    See it yourself:

    http://www.katfeete.net/writing/marysue.html

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 17:41 ]


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    Endure schreef:
    Gevonden, alsjeblieft! Hij is wel in het Engels, maar wel erg goed ;]

    Oh en nog een tip, je personage kan best wat 'minder perfecte' trekjes hebben, zoals slordig zijn of iets dergelijks en dat hoeft niet per se meteen slecht te zijn. Ze hoeft geen model te zijn om aantrekkelijk gevonden te worden bijvoorbeeld. ;]




    O jee, nu zie ik dat er al een test is geplaats. Nou ja, ik weet nog een handige tip. Het lijkt reclame, maar ik heb een quiz gemaakt 'wat is jouw persoonlijkheid?' en in de uitslag staan positieve en negatieve eigenschappen, die kun je gebruiken. Maar ik geloof dat je al begonnen bent met je verhaal, dus veel succes er nog mee!


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."