• Ik heb vannacht een droom gehad, die ik overigens al eens eerder gedroomd heb, over een vriend van mij (ik zal hem even K noemen). Ik wil heel graag weten wat deze droom te betekenen heeft, ik heb al een aantal dingen op internet opgezocht, maar echt veel nut heeft dat niet. Dus ik dacht, misschien kunnen jullie helpen? En jullie hoeven echt geen droomanalyticus te zijn ofzo, je kunt ook gewoon posten wat je denkt na het lezen van mijn droom.

    Goed, mijn droom:
    Warning, het is een lange droom ;x
    K en een vriend (in het echt ken ik deze vriend helemaal niet, het was gewoon 'een' vriend) zijn in een klaslokaal en zijn aan het kijken in een boekenkast, vol leesboeken (geen schoolboeken dus). De vriend ontdekt dat achter de beoeken, nog een rij boeken staat, en een kistje. Hij pakt het kistje, maakt het open, hij haalt het boek dat er in zit er uit, en geeft het aan K. K pakt het aan en kijkt verder, achter een andere rij boeken. daar vind hij een boek, maar als hij het wilt pakken, komt er een monster uit. Vanaf dat moment is die vriend verwisseld met mij, want nu ben ik ineens in het klaslokaal met K.

    Goed, dat monster wilt dus de boeken (K heeft nu twee boeken vast, en een kaart), maar het monster wilt ons ook vermoorden. Eerst wordt het aan kat en muis spel, maar uiteindelijk versla ik het monster.
    Maar dan komt het volgende probleem. We hadden 12 uur de tijd om de boeken terug te geven, anders zou er iets ergs gebeuren, en die tijd was bijna op. Oh trouwens, op alle drie de dingen (de twee boeken en de kaart) stond iets negatiefs dat met K te maken had en waar hij spijt van zou krijgen. Al weet ik dus alleen nog dat op een van de boeken een man stond afgebeeld, die op een boomstronk die in het water lag dreef, met het woord 'dader' er op. Wat de andere twee afbeeldingen en woorden waren, weet ik niet meer.
    Anyway, we wisten niet meer wat we moesten doen, en bam, de klok sloeg acht uur; de tijd was op. Hoewel we niet precies wisten wat er zou gebeuren, had ik het gevoel dat er iets ging gebeuren met K, dus ik vloog hem om de hals. Vervolgens gaf ik hem een kus op zijn wang. Ik zag dat hij dit nog mee kreeg, zijn ogen stond namelijk verrast. Maar de volgende kusjes die ik hem daarna op zijn wang gaf, kreeg hij niet meer mee. Ik zag het aan zijn ogen, ze staarden, maar zagen niks. Ondertussen viel hij in slowmotion op de grond, en toen hij de grond raakte, was hij echt dood.
    Toen kwam 'de dood' om hem mee te nemen (al weet ik niet hoe 'de dood' er uit zag, in mijn droom was het onzichtbaar). Natuurlijk wilde ik niet dat de dood K mee zou nemen, dus ik zei: 'K ís van mij en hóórt bij mij!', terwijl ik beschermend om hem heen ging liggen. Maarja, ik wist natuurlijk ook wel dat dat geen nut had..

    Dan ineens kwam de volgende scene, wat zich in mijn droom een paar weken later afspeelde. Ik zat aan een lange tafel met allemaal mensen, en het hoofd van K's school. Het hoofd was ongeduldig over waarom K er niet was om zijn diploma op te halen (waarschijnlijk wist het hoofd dus niet wat er gebeurd was..)
    Het hoofd benoemde nog eens dat K wel mocht opschieten, niet gezien hebbende dat alle andere mensen die aan tafel zaten, geschokt reageren omdat hij zo iets durfde te zeggen.
    Ik zat naast het hoofd en zei: 'je hebt echt geen idee wat er aan de hand is he?'. Hij keek me alleen maar stom aan, dus toen zei ik, nu een stuk kwader en sloeg daarmee een vuist op tafel: 'for gods sake, hij is dood!'. Het hoofd keek geschokt en kreeg tranen in zijn ogen, en ik zelf ook. Ik huil, ik wil dat hij terug komt.


    En hier eindigd mijn droom dan mee.. Ik wil dus heel graag weten wat deze droom te betekenen heeft, en dan vooral ten aanzien van K..


    Inspiration can hit you any time

    Misschien ben je bang hem te verliezen ? (cat)


    None but ourselves can free our minds.

    Save the trouble, dromen betekenen niks. Je onderbewustzijnde maakt van dingen die je hebt meegemaakt/gevoeld of voelt/mensen die je ooit hebt gezien een onsamenhangend geheel.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2012 - 14:43 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Save the trouble, dromen betekenen niks. Je onderbewustzijnde maakt van dingen die je hebt meegemaakt/gevoeld of voelt/mensen die je ooit hebt gezien een onsamenhangend geheel.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."