• Jup.. woensdag beginnen mijn piano lessen weer.

    Ik zit er al 9 jaar aan vast, en vorig jaar was het OERsaai, ook omdat mijn leraar een ziekte had (kanker om precies te zijn), ik dus hele tijd bang was dat hij het niet zou overleven en ik steeds vervangers kreeg, ik ging niet naar de lessen en in plaats van het half uur uit te houden bij piano vluchtte ik naar de bieb.
    Gelukkig is hij beter, twee jaar terug is hij al opgenomen en is aan het einde van het jaar teruggekomen, maar is dit jaar dus weer opgenomen in het ziekenhuis voor controles en nog meer dingen. Hij is er weer, yes!

    Maar ik mag altijd zelf een beetje mijn bladmuziek uitzoeken en zo, maar alles wat ik hier heb liggen heb ik of al gehad, of is niet leuk, te simpel... (en mijn leraar heeft alleen maar liedjes die ik of al heb gespeeld of niet ken).

    De leukste dingen die ik vind om te spelen zijn filmmuziek en soms pop.
    Ik ben alleen een beetje door mijn spullen heen zoals ik al zei.
    Hebben jullie nog wat leuke liedjes? Liedjes die ik al heb gehad (volgens mij ga ik er nog een paar vergeten, maar dat geeft niet echt)
    zijn deze:


    - Hedwigs Theme - Hp
    - Quidditch - Hp
    - He's a pirate - Pirates of the carribbean
    - Reflection - Mulan (jammer genoeg wel makkelijke versie, maar oke)
    - Rohan - Lord of the Rings
    - Under the sea - Little Mermaid
    - Gollums song - Lord of the Rings
    - New moon on monday - Duran Duran
    - Viva la vida - Coldplay

    Er zijn er vast nog veel meer, maar die schud ik niet zo even uit mijn mouw -.-


    Wat raden jullie mij aan om als liedje(s) te gaan spelen?
    Ik houd, zoals je misschien wel ziet, erg van disney liedjes (maar mag natuurlijk ook van andere films zijn), ik heb al wel op youtube gekeken, maar kan dan nooit kiezen.

    Psst, weten jullie ook waar ik dat liedje/die liedjes kan krijgen -gratis zou fijn zijn-. Natuurlijk kan ik kijken in de muziek winkel hier maar die is niet zo groot qua boeken...

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 11:00 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ik kan Chopin altijd waarderen, en van de film Amélie zijn er prachtstukken.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Dank (en ik zie nu dat mijn titel niet goed is gespeld, maar whatever.)
    ik zal eens even gaan luisteren, (:

    dat lied ken ik wel (:
    Maar nog nooit gespeeld, ik ga eens zoeken naar de bladmuziek.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 11:03 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    TheMarauders schreef:
    Dank (en ik zie nu dat mijn titel niet goed is gespeld, maar whatever.)
    ik zal eens even gaan luisteren, (:

    dat lied ken ik wel (:
    Maar nog nooit gespeeld, ik ga eens zoeken naar de bladmuziek.


    Mijn zus speelt die soms ook, ik vind het ontzettend bijzonder en geraffineerd, een eigenlijk bijna onbereikbare ambiance als je de tonen hoort en het verhaal in je kruipt tot de diepste nerven van je hart. Ik moet elke keer als ik 't hoor wel even slikken, het heeft iets je-ne-se-quoi dat ik niet kan benoemen, maar wat ik ontzettend ambieer in muziek.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 11:06 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Het zwanenmeer :Y)


    I can't fall asleep but I sure can dream

    Blomkvist schreef:
    (...)

    Mijn zus speelt die soms ook, ik vind het ontzettend bijzonder en geraffineerd, een eigenlijk bijna onbereikbare ambiance als je de tonen hoort en het verhaal in je kruipt tot de diepste nerven van je hart. Ik moet elke keer als ik 't hoor wel even slikken, het heeft iets je-ne-se-quoi dat ik niet kan benoemen, maar wat ik ontzettend ambieer in muziek.


    Amen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Aaah, you're right, that's something beatuful. (flower)

    Deze versie is trouwens beter, luister maar:

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 11:08 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Moeilijk, mijn favoriete stukken van wat ik zelf speel blijven
    Fur Elise - Beethoven(heerlijk klassiek, maar wel echt prachtig.)
    River Flows in Your - Yiruma
    Canon in D - Chopin
    En zo'n beetje elk liedje van de Pride & Prejudice film, maar toch vooral het Mrs' Darcy stuk. (:
    En nouja, ook wel meer stukken en er zijn ook een hoop composities/film muziek die ik prachtig vindt maar waarvan ik even niet op kan komen
    En ik ben ook enorm fan van dit;


    Ik vind het echt prachtig. (bloos)

    En inderdaad, zoals al is genoemd dat liedje van de Amelie film.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 11:47 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind



    Deze, er staat trouwens een download link onderaan het filmpje. Mocht je geïnteresseerd zijn :Y)
    Het is niet zo heel moeilijk. Het is trouwens van de film Braveheart.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 11:47 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Blomkvist schreef:
    Ik kan Chopin altijd waarderen, en van de film Amélie zijn er prachtstukken.



    Agr een trauma overgehouden aan dit stuk.
    Ik had muziek op school, dat vond ik echt ge-wel-dig omdat ik kan zingen. Maar dan moest je piano spelen. En voor iemand die geen noten kan lezen en dit op school leert is dit niet leuk om verplicht te spelen.


    Miep

    Oeh, ik ken Braveheart, leuke film -en het liedje is mooi, ik ga eens kijken.

    die van Yiruma ken ik maar waarvan weet ik niet...


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    TheMarauders schreef:
    Oeh, ik ken Braveheart, leuke film -en het liedje is mooi, ik ga eens kijken.

    die van Yiruma ken ik maar waarvan weet ik niet...


    Hier staan trouwens heel veel bekende liedjes. Gratis :Y)

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 12:13 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Alduin schreef:
    (...)

    Hier staan trouwens heel veel bekende liedjes. Gratis :Y)


    Wel jammer dat er weinig liedjes in staan van films en zo, maar ik zal hem wel onthouden. (:


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Norah jones !


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    TheMarauders schreef:
    (...)

    Wel jammer dat er weinig liedjes in staan van films en zo, maar ik zal hem wel onthouden. (:


    Dat is waar, ik hou ook meer van filmmuziek. But you can always try Google (:


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Ik ben de naam vergeten...
    Misschien dat liedje uit Twilight?
    Dat is heel mooi


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."