• Ghelleu.
    Voor KCV (= Klassiek Culturele Vorming) moet ik een project doen. Het onderwerp mag ik vrij kiezen, maar het moet dus iets met de Klassieke Oudheid te maken hebben.
    Ik heb gekozen voor het onderwerp 'Geneeskunde in het oude Rome'. Nu moet ik alleen een onderzoeksvraag bedenken en dat vind ik moeilijk. Zelf dacht ik aan 'In hoeverre kunnen wij de geneeskunde van vroeger vergelijken met de geneeskunde van nu?', maar dat lijkt me een flutvraag.

    Zijn er mensen die een betere weten? Of mensen die deelvragen weten bij bovenstaande vraag? Bedankt voor de hulp alvast. (:


    everything, in time

    Weet je wat leuk is? De herkomst van Hysterie onderzoeken. 8D
    Maar verder weet ik niet echt iets. Het enige wat ik daarvan weet, buiten hysterie om en Latijnse benamingen ervoor komt uit de middeleeuwen. Beetje laat.


    Your make-up is terrible

    Hahaha, dat had ik ook kunnen doen, maar mijn onderwerp ligt nu al vast.
    Mijn vader is Classicus en heeft heel veel boeken over dat onderwerp. :3


    everything, in time

    Broadfields schreef:
    Hahaha, dat had ik ook kunnen doen, maar mijn onderwerp ligt nu al vast.
    Mijn vader is Classicus en heeft heel veel boeken over dat onderwerp. :3


    Nouja, hysterie kan je ook onder de geneeskunde laten vallen denk ik. Of misschien is het wel Grieks en niet Romeins of Italiaans. Hum, ik weet het niet meer. Ze dacht tenminste dat alleen vrouwen Hysterisch konden worden, door hun hyster, hun baarmoeder. Daarom heet het hysterie lol.


    Your make-up is terrible

    Wel, iedereen weet dat de grieken grote invloed hebben gehad op de geneeskunde (de artseneed bijvoorbeeld is nog van hippocrates) maar het zou waarschijnlijk interessant zijn of hun grotere en machtigere tijdgenootjes de romeinen ook invloed hebben gehad op geneeskunde en wat die invloed is.


    quidquid excusatio prandium pro

    Misschien iets als hoeveel invloed heeft de geneeskunde van het oude Rome op de geneeskunde hoe wij die nu hebben.
    Of wat is er door de jaren heen veranderd in de geneeskunde.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik denk inderdaad dat die laatste van Artistique wel heel erg leuk is. Er is namelijk zó verschrikkelijk veel veranderd. In die vraag kun je heel veel dingen over het denkbeeld van mensen in de oudheid kwijt. Ik denk dat dat wel een héle leuke vraag is.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.