• - zeiktopic-

    Of zo voel ik me in ieder geval toch. Want mijn moeder is aan het wenen en ik doe er niks aan. Ik ben er een soort van immuun tegen geworden. Elke keer als ze haar zin niet krijgt en ik niets voor haar wil doen, begint ze gewoon te janken zodat ik het toch doe. En ik kan er niet meer tegen.
    Ik en mijn moeder, tussen ons zal het nooit klikken. Zij houdt van orde en ik ben nu eenmaal een rommel maker, terwijl ik het niet eens als rommel zie. Wat zei een varkensstal noemt is voor mij nog redelijk opgeruimd.
    Deze middag hadden we al weer ruzie over het vest dat ik aan had. Ik mocht er van haar niet mee aan tafel, omdat ze vindt dat het een jas is. Maar het is helemaal geen jas. Dus had ik hem uitgedaan, gedaan met eten. Deed ik hem weer aan. Ondertussen moest ik van haar nog de badkamer opruimen en de spiegels poetsen. Goed, ik dat gedaan. Ik weer naar beneden. Zat ik een uurtje achter de computer. Komt ze schreeuwend binnen dat ze al drie keer geroepen had en ik niet reageerde. Maar ik had het gewoon helemaal niet gehoord. Daarna doe ik wat ze zeg. Komt ze een kwartier later jankend de kamer binnen dat ze weer drie keer had moeten schreeuwen - weer niet gehoord... - zeggen dat ik haar altijd negeer als ze roept, dat ze dood op is en dat ik nooit wil helpen.
    Ik weet ook dat ik niet de gemakkelijkste ben om mee samen te leven. En dat ik alleen dingen doe als het echt nodig is. Zoals opruimen als het echt te erg wordt.
    Ze doet altijd alsof ik nooit iets doe, terwijl ik ook de hele dag naar school moet en moet leren en moet huiswerk maken. En tijdens de vakanties is ze nog erger, omdat ik dan lekker vakantie houdt en zij wil kuisen. Dus ik help. Als we klaar zijn blijft ze me maar roepen om weer een of ander onbenullig klusje te laten doen zoals een kussen oprapen of een deken op te plooien.

    En de situatie is er niet erg op gebeterd nu mijn zus in Brussel op kot zit. Ze was de soort van vrede bewaarder tussen ons. Ik snap best dat ze het erg vindt dat haar dochter weg is, dat ze volwassen wordt en haar los moet laten. Maar reageer dat dan niet op mij af.
    We hebben bijna elke dag ruzie en als ik haar dan begin te antwoorden omdat ik er niet tegen kan, dan eindigt het meestal met zij die mij slaat en ik die boos en jankend de kamer uit ren omdat ik er niet meer tegen kan.
    En zo gaat dat elke dag weer door... Ik kan er gewoon niet meer tegen.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Persoonlijk van wat ik hier uit lees, is denk ik. Help je moeder een klein beetje ook al stofzuig je het huis als verrassing.
    Maak een schema met je moeder? Gaat is toch met je moeder praten. Dat lijkt me een strak plan. Gewoon samen met de thee ofz. Probeer dan ook niet boos of verdrietig te lijken. Dat lost niks op. Je moet ook niet vergeten hoe ouder je wordt hoe meer verantwoording je moet gaan dragen voor je zelf.
    Meen is een momentje voor je zelf. Geen computer niks.
    Misschien zit je moeder ook iets dwars.


    Some angels have no wings.

    Wow, heftig. Zo kan het echt niet langer hoor. Ze mag je niet slaan en dat constant commanderen lijkt me ook heel vervelend voor jou. Kan iemand anders in je familie misschien helpen? Probeer anders een vredig gesprek met je moeder te voeren over jullie gedrag.


    You are beautiful, you are love.

    Jouw moeder doet belachelijk? Ik doe haast nooit wat in het huishouden en mijn ma is ook normaal. En dat ze huilt snap ik dan ook niet? Sommige moeder ook.. +ze mag je niet slaan. Echt gewoon niet. Veel succes.


    Pretty is just a pretty word.

    Ugh, dat doet me denken aan mijn moeder vroeger > <. Altijd druk maken over dat er niets opgeruimd wordt in dit huis, dat wij haar als slaaf zien etc. Ze kon ook om de meest domme dingen ontzettend kwaad worden, fecking angstaanjagend D: Sinds ze ziek is geweest, gaat het eigenlijk veel beter. Echt vreemd, ze wordt gewoon bijna niet meer boos.
    Met haar praten is natuurlijk makkelijk gezegd, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet echt zin in hebt. Tenminste, ik zou het zelf nooit gedurfd hebben. Ik vrees dat het enige wat je kunt doen gewoon zorgen dat ze niet boos wordt is. Ruim zoveel mogelijk troep op, let op wat ze zegt, je weet wel. Hopelijk gaat dat rare gedrag vanzelf wel over, want dit is natuurlijk niet leuk voor je. Mocht het echt te gek worden, moet je er wel over praten. Desnoods met een ander persoon dan je moeder.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Ugh, dat doet me denken aan mijn moeder vroeger > <. Altijd druk maken over dat er niets opgeruimd wordt in dit huis, dat wij haar als slaaf zien etc. Ze kon ook om de meest domme dingen ontzettend kwaad worden, fecking angstaanjagend D: Sinds ze ziek is geweest, gaat het eigenlijk veel beter. Echt vreemd, ze wordt gewoon bijna niet meer boos.
    Met haar praten is natuurlijk makkelijk gezegd, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet echt zin in hebt. Tenminste, ik zou het zelf nooit gedurfd hebben. Ik vrees dat het enige wat je kunt doen gewoon zorgen dat ze niet boos wordt is. Ruim zoveel mogelijk troep op, let op wat ze zegt, je weet wel. Hopelijk gaat dat rare gedrag vanzelf wel over, want dit is natuurlijk niet leuk voor je. Mocht het echt te gek worden, moet je er wel over praten. Desnoods met een ander persoon dan je moeder.


    Dat zegt ze ook altijd. Het is nu niet dat we constant ruzie hebben, ze heeft ook haar leuke momenten. Maar soms wordt het gewoon te veel...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2012 - 17:09 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Wat er voor je!
    Mijn moeder vindt mijn kamer ook een rotzooi, maar tja, jammer dan, ik ruim het toch niet op.
    En ik heb nog nooit de badkamer schoongemaakt eigenlijk..
    Maar het lijkt me echt niet fijn als je moeder heel de dag huilt en zo, dan voel je jezelf ook niet echt fijn, denk ik dan...
    Maar succes in ieder geval!

    (Wat is kuisen en wat is op kot, echt geen idee namelijk.. )


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Hoewel ik het erg voor je vind en ik het gedrag van je moeder ook niet helemaal gepast vind, denk ik toch dat je moeder het erg zwaar heeft. Mijn moeder had Inge ver de zelfde verschijnselen en heeft nu een burn-out.
    Probeer daarom je moeder wat tegemoet te komen, doe wat kleine dingen in het huishouden. Zo zal ze minder boos worden en de sfeer in huis verbeteren. Natuurlijk is het ook verstandig om rustig met haar te gaan praten en wat regels af te spreken
    Sterkte!


    Can't control my second personality

    Als Nederlander moest ik lachen om de Belgische woorden.

    Ik snap dat je moeder soms misschien overspannen is door werk (ik weet niet of ze werk heeft of huisvrouw is), maar dat is nog geen reden om het op jou af te reageren, zeker niet als je al best wat in huis gedaan hebt.
    Praat er met iemand over. Nou hoeft dat niet meteen de kinderbescherming of de politie te zijn, een vriendin of leraar is al een goed begin.

    Succes :Y)

    SeverusS schreef:
    Wat er voor je!
    Mijn moeder vindt mijn kamer ook een rotzooi, maar tja, jammer dan, ik ruim het toch niet op.
    En ik heb nog nooit de badkamer schoongemaakt eigenlijk..
    Maar het lijkt me echt niet fijn als je moeder heel de dag huilt en zo, dan voel je jezelf ook niet echt fijn, denk ik dan...
    Maar succes in ieder geval!

    (Wat is kuisen en wat is op kot, echt geen idee namelijk.. )

    Kuisen = poetsen
    Kot = ... Eh... let's use Google.
    Kot = studentenkamer

    Dragneel schreef:
    (...)
    Kuisen = poetsen
    Kot = ... Eh... let's use Google.
    Kot = studentenkamer


    O, bedankt!!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Dat snap ik. Sterkte.


    Life is full of fake people