• Druk op ctrl + V, en ontdek wat je het laatst hebt gekopieërd!


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Noralie Anderson
    Ik rijd met een redelijk hard tempo naar huis en zie dan dat de auto's voor de deur staan van iedereen. Iedereen is dus thuis. Ik stap uit mijn auto en doe mijn portier zachtjes dicht en besluit dan via de achterkant het huis in te gaan omdat ik vermoed dat ze me voor staan op te wachten met vragen. En het zullen alleen maar meer vragen worden als ze zien dat ik het vest van Drew aan heb. Ik doe de achterdeur heel zachtjes open en sluip naar binnen. 'ZE IS THUUIISSSS,' hoor ik dan Micah schreeuwen door het huis. Ik zie hem staan en mijn ogen vernauwen zich. Ze hebben zich gewoon opgesteld bij allebei de ingangen. Ondanks dat Micah al 19 is vindt hij het nog steeds erg leuk om mij te pesten. Mason is hetzelfde daarmee. Ze zijn een tweeling, een tweeëige tweeling. En dubbel zo irritant. Maar ik houd toch wel van ze. Mason komt snel naar de achterdeur toe. 'Je wordt bedankt Micah,' mompel ik zuchtend. 'Kan ik niet gewoon naar mijn kamer zonder vragen op me afgevuurd te krijgen?' Ze schudden beiden grijnzend hun hoofd en dan komt ook nog eens Lucas. 'Zo zus, vertel eens, hoe kom je aan dat vest?' Lucas is 16, jonger dan ik. Micah en Mason zijn beiden ouder. 'Gaat je niets aan,' zeg ik waarna ik langs ze wil lopen. Ze versperren me de weg. 'O heel fijn dit,' zeg ik sarcastisch. 'Oke goed. Van Drew. Ik morste water op mijn shirtje, die scheen door. En er zijn tenminste nog aardige jongens op de wereld. Dat kan ik van jullie tenminste niet zeggen.' En ik geef Micah een duwtje zodat ik er snel langs kan rennen opweg naar boven. Ik hoor lachend snelle voetstappen achter me en ik gooi mijn kamer deur achter me dicht en doe het op slot. Pfieuw. Ook weer overleeft.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.


    stay safe because I like being alive at the same time as you


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Vervolgens de bespreking van het werk: we zullen gaan kijken door verschillende ‘brillen’.
    Ten eerste zullen we onze eigen visie op het werk geven.
    Het werk doet ons denken aan de zomer, bloemen, hele velden vol pracht en praal. Anderzijds straalt het werk ook iets droevig uit door de oudere verlepte bloemen die er tussen zitten. De volledige levenscyclus van de zonnebloem wordt weergegeven, wat ons doet denken aan de groei die de mens ook doormaakt. Het werk is hoofdzakelijk geschilderd met geeltinten, en over het algemeen is geel een warme kleur. Doch, door de toevoeging van groen en blauw en de kille uitstraling straalt het werk niet echt warmte uit. Afhankelijk van het humeur waarmee we naar dit werk kijken zien we leven of dood, warmte of kilte, opbouw of afbouw.
    Ten tweede zullen we wat algemener naar het werk kijken.
    Het schilderij maakt deel uit van een serie schilderijen. Drie hiervan tonen een vaas met vijftien zonnebloemen, twee werken hebben twaalf zonnebloemen. Het schilderij dat in National Gallery hangt is de eerste van de drie met vijftien zonnebloemen.
    Het werk is gemaakt in 1888 in Arles, Zuid-Frankrijk. De andere schilderijen zijn een jaar later in januari 1889 gemaakt. In 1887, twee jaar eerder, in Parijs, had Van Gogh nog een andere serie zonnebloemen geschilderd.
    Het doek waarop de zonnebloemen geverfd zijn is 72 centimeter breed en 93 centimeter hoog. Van Gogh schilderde dit symmetrische werk met olieverf.
    Zoals in het vorige stuk vermeld, is de overheersende kleur geel. Naast geel gebruikt hij nog blauw en groen, afgezien van dat groen en enkele andere tinten (oranje, bruin, zwart … ) zijn het vooral de primaire kleuren die overheersen.
    Ten derde, waarover gaat het werk nu eigelijk?
    De ware betekenis van de zonnebloemen zal van Gogh zelf als enige 100% kennen en kunnen uitleggen, maar wij zullen toch een poging trachten de betekenis de achterhalen.
    Zoals al eerder beschreven een paar alineas meer naar boven, hangt het ervan af hoe je naar het werk kijkt. Afhankelijk daarvan zie je een positief of negatief beeld.
    Wat we wel weten is dat enkele maanden nadat hij de eerste zonnebloem schilderde, hij het schilderij met de titel ‘La berceuse’ schilderde. Dit schilderij stond symbool voor moederschap. Later bedacht van Gogh dat la berceuse en de zonnebloemen elkaar mooi aanvulde in een drieluik. Hij wilde hiermee een decoratief en betekenisvol geheel scheppen. Na deze combinatie gaf van Gogh de zonnebloemen de betekenis ‘dankbaarheid’, een betekenis die ze dus pas kregen na de combinatie met ‘La Berceuse’.
    Tenslotte onze algemene indruk.
    De zonnebloemen zijn op diverse manieren interpreteerbaar, en de meningen over het werk zijn verdeeld, verschillen van persoon tot persoon, wat niet meer dan normaal is. Wij zien er maar al te graag de positieve betekenis is, al zien we ook een hele hoop andere dingen. Laat je fantasie spreken, is de boodschap.

    Vertrek van dochters

    Ze moesten inderdaad gaan, ik had het gezien
    aan hun gezichten die langzaam veranderden
    van die van kinderen in die van vrienden,
    van die van vroeger in die van nu.

    En gevoeld en geroken als ze me kusten,
    een huid en haar die niet meer voor mij
    waren bedoeld, niet zoals vroeger,
    toen we de tijd hadden.

    Er was in ons huis een wereld van verlangen,
    geluk, pijn en verdriet gegroeid, in hun
    kamers waarin ze verzamelden wat ze mee
    zouden nemen, hun herinneringen.

    Nu ze weg zijn kijk ik uit hun ramen en zie
    precies dat zelfde uitzicht, precies die
    zelfde wereld van twintig jaar her,
    toen ik hier kwam wonen.


    Yay, ik analyseer gedichten. Ben nu met dit gedicht aan het oefenen.


    If I had wings it'd be much easier to explain how many flying ducks I give.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Two schreef:
    (...)

    Dat jij dat kan.. ;o Ik word altijd standaard om kwart voor 7 wakker. ;x


    Ik heb gisterenavond 1,5 uur in de auto gezeten om naar Geel te rijden en daar m'n prijs van het open water seizoen op te halen. Daar heb ik met vrienden zitten spelen op een speeltuin lol. Ik was moe en moest nog anderhalf uur terug met de auto. En toen lag ik om 2uur in m'n bed.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    //deform y+=0.2*sin(x*10)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    http://www.animehere.com/fate-stay-night-10.html


    me: 5% reality, 95% dreams

    Alice Green - District 12 -


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.


    As travars

    Surviving the zombies [16+]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    "We have a president, who I think is a nice guy, but he spent too much time at Harvard, perhaps." —Mitt Romney, who has two Harvard degrees (April 5, 2012)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Dan check ik jouw foto's op Facebook en dan vraag ik me af hoe het mogelijk was om gevoelens voor jou te hebben. Maar achteraf bekeken realiseer je het beter en besef je dat het een fout is. Niet het einde van de wereld, maar ik had mijn tijd wel liever in iets anders gestoken. Maar ja, in ieder geval ben ik blij dat ik niet meer aan jouw lijf plak!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”