• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Thornfield
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Keating (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 13:00 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    (...)

    Schildpadnamen!!! Doet me denken aan de schildpad op de school van m'n zoontje. Die heet Tartaar :'D

    Wat voor namen moeten het zijn? Meer aardse namen of fantasy achtig? Engelsklinkend of juist Nederlands klinkend want daar heb je ook wel verschillen in ^_^

    Wat ik meestal doe is verschillende woorden samenvoegen en zo kwam ik al eens op Arendsburg, Valkvuren, Tranendal

    Wat voor mij ook werkt is gewoon onbeduidende dorpnamen zoeken in verweggiestan landen, die helpen ook altijd wel voor inspiratie. Je treft echt wel leuke dingen aan en andere kun je dan weer vervormen tot iets wat naar je zin is.
    Zo heb ik Thurat gevonden voor één van m'n oude stories...

    Ieder land heeft zijn eigen soort namen manier van vorm en uitspreken, dus misschien dat je wel vindt wat je zoekt op die manier.

    Hmm, dat is inderdaad ook een goede strategie ^^ Die zal ik onthouden, bedankt!


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Waerloga schreef:
    (...)
    Hmm, dat is inderdaad ook een goede strategie ^^ Die zal ik onthouden, bedankt!


    Graag gedaan en ik hoop echt dat je vindt wat je zoekt :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Graag gedaan en ik hoop echt dat je vindt wat je zoekt :3

    Uiteindelijk vind ik vast wel wat. Tartaar is trouwens een leuke naam voor een schildpad, maar ik vind mijn ene schildpadnaam toch beter, muhaha.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Waerloga schreef:
    (...)
    Het speelt zich af in een verzonnen wereld, maar meer omdat ik dan meer bewegingsvrijheid heb. Echt magie is er niet, het is een beetje middeleeuws-achtig. Dus een beetje geloofwaardige namen zijn wel handig, maar wel dat ze duidelijk verzonnen zijn. Ik zat zelf aan Neroia of Andor (blijkbaar is Andor al in een andere boekenserie gebruikt, oeps) te denken voor één van de landen/gebieden, om een idee te geven van welke richting het op zit.


    Neroia klinkt leuk c:

    ehm, damn ik ben slecht in zulke namen, ehm, je kan altijd voor Andova, Andorida, Andoritos, etc gaan, gewoon wat dingen vervormen tot ze je aanstaan?


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Goed, schrijven zit er weer op voor vandaag :3 heb toch 958 woorden geschreven (al is het niet aan m'n Q writer storie) maar ik zit dus terug op schema (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Journalist schreef:
    (...)

    Neroia klinkt leuk c:

    ehm, damn ik ben slecht in zulke namen, ehm, je kan altijd voor Andova, Andorida, Andoritos, etc gaan, gewoon wat dingen vervormen tot ze je aanstaan?

    Andoritos! Nu heb ik zin in chips D:


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Naamverandering alarm!
    Gilmore --> Keating.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Novem
    Sivold
    Tranendal
    Valkvuren
    Sivorra
    Agrana
    Celyria
    Qiran
    Tyrant

    Kort lijstje die ik heb, maar nooit gebruikt. Als je één van die namen wat vind, mag je ze gebruiken want dan schrap ik ze uit m'n lijstje. Ik heb dat lijstje al zeker 5 jaar niet bekeken, dus missen doe ik ze niet ^_^ Ik was destijds ook opzoek naar een middeleeuws achtige maar toch ook fantasy achtige naam en deze waren de maybe's die nooit verder zijn geraakt voor mij XD
    Als je ze niks vind, ook gewoon zeggen want het is gewoon maar iets wat ik toevallig kan delen, dus ik vind een nee ook absoluut niet erg ^_^

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 22:38 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Waerloga schreef:
    (...)
    Andoritos! Nu heb ik zin in chips D:


    héhé
    je bent niet alleen (cat)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Merrow schreef:
    Novem
    Sivold
    Tranendal
    Valkvuren
    Sivorra
    Agrana
    Celyria
    Qiran
    Tyrant

    Kort lijstje die ik heb, maar nooit gebruikt. Als je één van die namen wat vind, mag je ze gebruiken want dan schrap ik ze uit m'n lijstje. Ik heb dat lijstje al zeker 5 jaar niet bekeken, dus missen doe ik ze niet ^_^ Ik was destijds ook opzoek naar een middeleeuws achtige maar toch ook fantasy achtige naam en deze waren de maybe's die nooit verder zijn geraakt voor mij XD
    Als je ze niks vind, ook gewoon zeggen want het is gewoon maar iets wat ik toevallig kan delen, dus ik vind een nee ook absoluut niet erg ^_^

    Ik vind Sivorra heel leuk, waarschijnlijk noem ik de twee landen dan Neroia en Sivorra, bedankt! Mag ik dan Qiran misschien ook nog stelen voor een stad?


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Waerloga schreef:
    (...)
    Ik vind Sivorra heel leuk, waarschijnlijk noem ik de twee landen dan Neroia en Sivorra, bedankt! Mag ik dan Qiran misschien ook nog stelen voor een stad?


    Al neem je de hele lijst (; Ik heb ze nergens gebruikt dus als er überhaupt iets van copyright op zou zitten, zijn ze voor jou ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Al neem je de hele lijst (; Ik heb ze nergens gebruikt dus als er überhaupt iets van copyright op zou zitten, zijn ze voor jou ^_^

    Bedankt! Je hebt me net gered van een eindeloze zoektocht, want ik verlies alle inspiratie als zulke details niet kloppen, haha. Maar nu moet ik afsluiten, dus tot morgen dan weer (:


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Waerloga schreef:
    (...)
    Bedankt! Je hebt me net gered van een eindeloze zoektocht, want ik verlies alle inspiratie als zulke details niet kloppen, haha. Maar nu moet ik afsluiten, dus tot morgen dan weer (:


    Ik ken het. Het is inspirovend om opzoek te gaan naar een naam en vooral als je hem niet snel kan vinden. Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    zo, zit momenteel op 4084 in totaal online gezet, maar morgen word er weer een hele hoop bij geschreven.

    Lang leve het weekend !! (dance)


    Credendo Vides

    Pfft, nu ik aan een verhaal werk waar ik al mee begonnen was, weet ik telkens niet meer hoeveel ik nou voor Q-writers heb geschreven en hoeveel ik al had. Ik denk ook niet dat ik ermee wegkom als ik zeg dat ik al 19.931 woorden geschreven heb. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.