• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Thornfield
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Keating (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 13:00 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    (...)

    Bij de eerste zin zou ik het woordje 'in' weglaten achter bankstel, daardoor loopt de zin vlotter (;
    De beschrijving vind ik verder echt wel mooi. Ik mis nog wel een komma tussen 'maakte' en 'kon' aangezien je tussen twee werkwoorden een komma hoort te plaatsen.
    En persoonlijk zou ik de laatste zinnen iets anders vormen, meer vanwege het feit dat dit stukje 'en de rode blos op haar wangen was maar al te natuurlijk ' niet lekker loopt.

    Mijn suggestie is deze:
    Haar haren waren opgestoken, zodat er enkel een paar donkerbruine krullen rond haar gezicht hingen en de natuurlijke blos op haar wangen vervolledigde de schoonheid die ze zag. Ze hief haar hand op en bracht deze naar de spiegel. Ik deed hetzelfde. Ik was haar.


    Bedankt! Heb het aangepast (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Word wars heeft mij 195 woorden opgeleverd. Een heel uur voor zo'n heerlijk laag aantal :'D Achja, ik ben nu eenmaal een trage schrijver die een zin vijf keer herschrijf en tien keer overdenk voor ik überhaupt verder ga XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Lilium schreef:
    (...)

    Freya Thoralddóttir lived in Norway during the Age of Silence. A war had been going on between the deities, the Æsir–Vanir War, but it had ended before she was born. Nobody knew why, but everyone was grateful for it.
    The day Freya turned six, she noticed something in the corner of her eye: a mirror hanging on the stone wall that stood in the corner of the garden of the house she lived in with her parents.
    She could see things in that mirror that no one else could see, not reflections, but an entire new world. Images of things that were long forgotten and images of things to come.
    When she was fifteen and became a woman, men turned up at her house to take her away from her parents. They told her she was not Thorald's daughter, but actually Freyja, the lost goddess of love, beauty, fertility, war and death, who was part of the Vanir; those who can see the future.
    War erupted again, for Freyja had been the cause of it all. Can Freya stop the Æsir and the Vanir from destroying everything, including Miðgarðr, the world of the humans, where her parents lived in?


    Haha, awesome, da's mijn naam!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Frodo schreef:
    (...)

    Bedankt! Heb het aangepast (;


    Dat is graag gedaan, want zulke dingen doe ik graag (;
    Ik moet altijd wel uitkijken dat ik niet mijn eigen dingen helemaal opdring, van hoe ik het zou doen. Althans het kan altijd zo overkomen, terwijl ik het helemaal niet op die manier bedoel XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Dat is graag gedaan, want zulke dingen doe ik graag (;
    Ik moet altijd wel uitkijken dat ik niet mijn eigen dingen helemaal opdring, van hoe ik het zou doen. Althans het kan altijd zo overkomen, terwijl ik het helemaal niet op die manier bedoel XD


    Volgens mij zou je nog wel een goede bèta kunnen zijn.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Volgens mij zou je nog wel een goede bèta kunnen zijn.


    Ik ben ook van plan om me aan te melden wanneer er weer bèta's worden gevraagd :3 Al heb ik geen idee of ik een kans maak, maar een poging kunnen we altijd doen (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hoi, ik heb een vraagje voor jullie. Ik ben een gedichtje aan het schrijven. Als je dus in de eerste zin 'de kilte' hebt geschreven, wat moet je dan gebruiken om er in de tweede zin naar te verwijzen? _O_


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Souvenir schreef:
    Hoi, ik heb een vraagje voor jullie. Ik ben een gedichtje aan het schrijven. Als je dus in de eerste zin 'de kilte' hebt geschreven, wat moet je dan gebruiken om er in de tweede zin naar te verwijzen? _O_


    Ik had gezien dat je het in m'n gastenboek geschreven had, dus heb terug gereageerd in je gastenboek. Als je er niks aan hebt, ook gewoon zeggen want dan ga ik er nog even over nadenken voor je (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik ben ook van plan om me aan te melden wanneer er weer bèta's worden gevraagd :3 Al heb ik geen idee of ik een kans maak, maar een poging kunnen we altijd doen (:

    Als ik even naar jouw taalgebruik en aanwezigheid op deze site kijk, denk ik dat je een enorm goede kans zal maken. Deed je trouwens mee aan de bemiddelaarsverkiezingen?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Als ik even naar jouw taalgebruik en aanwezigheid op deze site kijk, denk ik dat je een enorm goede kans zal maken. Deed je trouwens mee aan de bemiddelaarsverkiezingen?


    Ik heb ook wel m'n leeftijd mee voor een bèta, dus wie weet :3

    En nope, ik heb me niet ingeschreven voor de bemiddelaarsverkiezingen ^_^ Ik help graag mensen en kan goed met conflicten omgaan, maar ik heb genoeg aan m'n eigen problemen en hoef die van een ander niet op m'n bord XD
    Eerst twijfelde ik wel hoor, of ik mee zou doen of niet, maar ik heb na wat wikken en wegen dus besloten het niet te doen (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik heb ook wel m'n leeftijd mee voor een bèta, dus wie weet :3

    En nope, ik heb me niet ingeschreven voor de bemiddelaarsverkiezingen ^_^ Ik help graag mensen en kan goed met conflicten omgaan, maar ik heb genoeg aan m'n eigen problemen en hoef die van een ander niet op m'n bord XD
    Eerst twijfelde ik wel hoor, of ik mee zou doen of niet, maar ik heb na wat wikken en wegen dus besloten het niet te doen (:

    Dus toch, haha. x'D Ik vond het al zo raar. Ik dacht namelijk dat je wel meedeed (omdat je in het topic reageerde) en eigenlijk had ik onbewust al aangenomen dat jij wel zou winnen. x)

    De leeftijd zit inderdaad ook wel in je voordeel, ja. Hoewel ik wel moet toegeven dat dat ook niet erg veel uitmaakt - ik ben respectievelijk tien jaar jonger, maar ik zit hier ook achter mijn laptoppie mensen te betweteren verbeteren iedere dag, haha.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Dus toch, haha. x'D Ik vond het al zo raar. Ik dacht namelijk dat je wel meedeed (omdat je in het topic reageerde) en eigenlijk had ik onbewust al aangenomen dat jij wel zou winnen. x)

    De leeftijd zit inderdaad ook wel in je voordeel, ja. Hoewel ik wel moet toegeven dat dat ook niet erg veel uitmaakt - ik ben respectievelijk tien jaar jonger, maar ik zit hier ook achter mijn laptoppie mensen te betweteren verbeteren iedere dag, haha.


    Indeed, ik denk dat wij zowat de jongste zijn van de crew (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Cresseyde schreef:
    (...)

    Haha, awesome, da's mijn naam!


    Well, then I like your name :Y)


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Frodo schreef:
    (...)

    Indeed, ik denk dat wij zowat de jongste zijn van de crew (:

    Er is ook nog een 13-jarige mod, dacht ik. Ik ben haar naam eventjes kwijt, maar zij is er deze zomer ook bij gekomen. (: Maar het is wel waar, wij zijn een beetje de Benjamins. x'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Er is ook nog een 13-jarige mod, dacht ik. Ik ben haar naam eventjes kwijt, maar zij is er deze zomer ook bij gekomen. (: Maar het is wel waar, wij zijn een beetje de Benjamins. x'D

    Rayke, toch? Of ben ik mis?


    Ex astris, sciencia