• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Thornfield
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Keating (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 13:00 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Aotearoa schreef:
    (...)
    eronder staat een korte samenvatting. Anders: 2 tieners zijn op de vlucht waarvan 1 iets speciaals heeft (moet ik nog verzinnen, nu niet van toepassing) en ze hebben een soort kompas gekregen dat de andere alleen kan lezen. Het geeft aan dat de tijd aftelt, een soort van richting en de waarheid over een persoon. En nu weet ik niet hoe ik hun vluchten een beetje interessant kan maken.


    Voor een reis kan je dingen als bergen, drijfzand, extreme koude, extreme hitte, besmet water, wilde dieren gebruiken en als het in verhaal past, tijdssprongen (je weet nooit wat er mis kan gaan *wbw*) , de mogelijkheden zijn eindeloos.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2012 - 19:06 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Kan iemand me even vertellen op hoeveel woorden je vandaag gemiddeld zou moeten zitten? (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Peacekeeper schreef:
    Kan iemand me even vertellen op hoeveel woorden je vandaag gemiddeld zou moeten zitten? (:


    3500.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Camel schreef:
    (...)

    3500.

    Oké, bedankt^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Even in mijn topics zetten


    Ex astris, sciencia

    Wat vinden jullie van deze beschrijving:

    Er stond enkel een bankstel in, een boekenkast, een bureau en een levensgrote spiegel. Ik zag de jonge vrouw aan de andere kant van de kamer schrikken. Haar rode lippen vielen open terwijl ze met kleine passen dichterbij liep, ongelovig. Met elke stap die ze maakte kon je duidelijk haar lichaam zien bewegen onder de dunne stof, die zachtjes met haar mee bewoog. Haar groene ogen waren opgemaakt zodat ze opvielen in haar gezicht, maar net niet te fel. Precies goed. Haar haren waren opgestoken, zodat er enkel een paar donkerbruine krullen rond haar gezicht hingen en de rode blos op haar wangen was maar al te natuurlijk. Ze hief haar hand op en bracht die naar de spiegel. Ik deed hetzelfde. Ik was haar.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Wat vinden jullie van deze beschrijving:

    Er stond enkel een bankstel in, een boekenkast, een bureau en een levensgrote spiegel. Ik zag de jonge vrouw aan de andere kant van de kamer schrikken. Haar rode lippen vielen open terwijl ze met kleine passen dichterbij liep, ongelovig. Met elke stap die ze maakte kon je duidelijk haar lichaam zien bewegen onder de dunne stof, die zachtjes met haar mee bewoog. Haar groene ogen waren opgemaakt zodat ze opvielen in haar gezicht, maar net niet te fel. Precies goed. Haar haren waren opgestoken, zodat er enkel een paar donkerbruine krullen rond haar gezicht hingen en de rode blos op haar wangen was maar al te natuurlijk. Ze hief haar hand op en bracht die naar de spiegel. Ik deed hetzelfde. Ik was haar.


    Hoewel de eerste zin naar mijn idee niet helemaal klopt, is het een erg mooi stukje. Een goede beschrijving - niet te veel details, maar ook niet te weinig - die me nieuwsgierig maakt naar de rest. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Camel schreef:
    (...)

    Hoewel de eerste zin naar mijn idee niet helemaal klopt, is het een erg mooi stukje. Een goede beschrijving - niet te veel details, maar ook niet te weinig - die me nieuwsgierig maakt naar de rest. (:


    Ja, de eerste zin klopt wel als je het hele hoofdstuk leest (; heel erg bedankt!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind hem leuk klinken!
    Die ongelovig staat nogal raar, though. Maar da's mijn mening. c:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Journalist schreef:
    Ik vind hem leuk klinken!
    Die ongelovig staat nogal raar, though. Maar da's mijn mening. c:


    Hmm, ik ga er nog eens naar kijken.. dankje ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Camel schreef:
    (...)

    Hoewel de eerste zin naar mijn idee niet helemaal klopt, is het een erg mooi stukje. Een goede beschrijving - niet te veel details, maar ook niet te weinig - die me nieuwsgierig maakt naar de rest. (:

    Oh.<3


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik stop nu al met de word-war, met 3681 woorden (: ik ben er heel erg tevreden mee eigenlijk ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik stop ook, met 571 woorden. Ik loop nu nog zo'n 1000 woorden achter. Misschien dat ik het om 20:30 nog een keer probeer. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Frodo schreef:
    Wat vinden jullie van deze beschrijving:

    Er stond enkel een bankstel in, een boekenkast, een bureau en een levensgrote spiegel. Ik zag de jonge vrouw aan de andere kant van de kamer schrikken. Haar rode lippen vielen open terwijl ze met kleine passen dichterbij liep, ongelovig. Met elke stap die ze maakte kon je duidelijk haar lichaam zien bewegen onder de dunne stof, die zachtjes met haar mee bewoog. Haar groene ogen waren opgemaakt zodat ze opvielen in haar gezicht, maar net niet te fel. Precies goed. Haar haren waren opgestoken, zodat er enkel een paar donkerbruine krullen rond haar gezicht hingen en de rode blos op haar wangen was maar al te natuurlijk. Ze hief haar hand op en bracht die naar de spiegel. Ik deed hetzelfde. Ik was haar.


    Bij de eerste zin zou ik het woordje 'in' weglaten achter bankstel, daardoor loopt de zin vlotter (;
    De beschrijving vind ik verder echt wel mooi. Ik mis nog wel een komma tussen 'maakte' en 'kon' aangezien je tussen twee werkwoorden een komma hoort te plaatsen.
    En persoonlijk zou ik de laatste zinnen iets anders vormen, meer vanwege het feit dat dit stukje 'en de rode blos op haar wangen was maar al te natuurlijk ' niet lekker loopt.

    Mijn suggestie is deze:
    Haar haren waren opgestoken, zodat er enkel een paar donkerbruine krullen rond haar gezicht hingen en de natuurlijke blos op haar wangen vervolledigde de schoonheid die ze zag. Ze hief haar hand op en bracht deze naar de spiegel. Ik deed hetzelfde. Ik was haar.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2012 - 19:54 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    919 woorden, samen met wat ik vanmorgen nog even schreef maakt dat 1.059......
    Misschien kan ik nog meedoen aan de word war van 22;00.


    We've lived in the shadows for far too long.