• Mensen, ik heb echt een verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk probleem: mijn haar begint dus sinds vandaag spontaan uit te vallen. Nuja, niet dat ik al kale plekken heb of dat je het kan zien of zo dat ik ineens minder haar heb, maar er vallen gewoon plots heel veel haren uit die dan op mijn trui hangen enzo.
    Als ik even met mijn vingers door mijn haar ga, heb ik ook gelijk een paar haren mee.
    Ik vind dit echt zo ongeveer het verschrikkelijkst wat me al is overkomen en ik wil IN GEEEN GEVAL een kale plek ofzo.
    Mijn mama zei dat ik als kleuter eens een poosje enorme haaruitval had (met kale plekken) maar dat het van zelf is goed gekomen.
    Verder kleur ik mijn haar, het is nu al zeker 1 jaar en 2 maand rood, maar mijn laatste kleuring is geleden van eind augustus dus ik zou het wel raar vinden als het daar nu ineens van komt (al ben ik nu wel sowieso van plan er geen andere kleuring meer door te halen)
    Verder heb ik vorige week nog een bloedtest gedaan waaruit bleek dat ik een gebrek heb aan vitamine B, dit kan ook een oorzaak zijn van haaruitval, maar goed, vitamine B zitten vooral in vlees, en ik eet al zeker een half jaar minder vlees, dus het zou wel vreemd zijn dat daarvan ineens mijn haar begint uit te vallen.

    Verder gaat het denk ik goed met me, alleen heb ik het tegenwoordig wel heel vaak ijs ijs koud, en last van blauwe vingers maar dat heb ik al jaren en dat is denk ik vooral gewoon omdat ik sowieso al bleek ben en het door de koud komt ;s

    Nuja, heel verhaal; wat nu eigenlijk het punt is; hebben jullie hier ervaring mee, met haaruitval in het algemeen? Wat denk je dat ik er het best tegen kan doen? Andere tips of verhalen?

    Buh, ik zou echt kunnen huilen nu. ;(


    effort never betrays you

    Ik heb zelf ook echt heel veel last van haaruitval, en hoewel ik nog geen kale plekken heb, beangstigt het mij vaak ook. Ik weet er helaas niet zo veel tegen, behalve dat je vitamine B12 tabletten kan gaan slikken. :)
    (als je een tekort aan vitamine B12 hebt, kan je haar uit vallen, en je nagels kunnen sneller breken)


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    Ik heb zelf ook echt heel veel last van haaruitval, en hoewel ik nog geen kale plekken heb, beangstigt het mij vaak ook. Ik weet er helaas niet zo veel tegen, behalve dat je vitamine B12 tabletten kan gaan slikken. :)
    (als je een tekort aan vitamine B12 hebt, kan je haar uit vallen, en je nagels kunnen sneller breken)


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    Ik heb ook erge haaruitval, maar ik heb heel veel en dik haar dus ik zie het niet als een probleem. En aan welke B-vitamine heb je een tekort? Ik heb een tekort aan B11.
    Een gebrek aan B11 heeft dezelfde gevolgen als een gebrek aan B12.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 18:55 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Het kan zijn dat je, zoals hierboven al is gezegd, vitamine tekort hebt wat weer en tekort aan kalk (wat in je haar en nagels zit) kan veroorzaken. Ook kan het stress zijn.


    The odds are néver in our favor.

    Ik heb het ook wel, volgens de dokter komt het doordat ik bloedarmoede heb die maar niet over wil gaan, maar ik heb heel dik haar


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    MadameParis schreef:
    Ik heb zelf ook echt heel veel last van haaruitval, en hoewel ik nog geen kale plekken heb, beangstigt het mij vaak ook. Ik weet er helaas niet zo veel tegen, behalve dat je vitamine B12 tabletten kan gaan slikken. :)
    (als je een tekort aan vitamine B12 hebt, kan je haar uit vallen, en je nagels kunnen sneller breken)

    Ik had dus vorige week een bloedtest laten doen (ik was verkouden en ging langs de dokter, en hij vond het ineens de geschikte moment om mijn bloed nog eens te nemen ofzo) en ik heb nu net ook een potje vitamine gekregen, en ik heb net gecheckt: ook B12 (:
    Heb je er al lang last van? En heb jet eht gevoel dat het verbetert met die tabletten? En pak jij 1 tablet per dag of meerdere? (als die haaruitval ervan zou ophouden zou ik desnoods een heel potje leeg slikken per week --' )
    En van mijn nagels; tjaik vind wel dat ze snel breken, maar ik bijt ook nagels dusja, echt goed kan ik dat niet in het oog houden ;s


    effort never betrays you

    First world problems.
    In het najaar valt je haar sowieso meer uit. Niet stressen, eventueel vitamine B pillen slikken.


    i put the fun in funeral

    @ iedereen hierboven: Hebben jullie er al lang last van? En hoe is het dan (ik bedoel; is het gewoon ook zo dat er opvallend veel haar op je trui plakt enzo?) + is het misschien beter als ik mijn haar zou vlechten ofzo?


    effort never betrays you

    Audacity schreef:
    First world problems.
    In het najaar valt je haar sowieso meer uit. Niet stressen, eventueel vitamine B pillen slikken.

    Ik ben altijd heel tevreden geweest over mijn haar dus ik zou er inderdaad echt niet gemakkelijk overheen geraken mocht ik ineens kaal zijn ;s Maar goed eigenlijk heb je inderdaad wel gelijk hoor (:


    effort never betrays you

    Runaways schreef:
    @ iedereen hierboven: Hebben jullie er al lang last van? En hoe is het dan (ik bedoel; is het gewoon ook zo dat er opvallend veel haar op je trui plakt enzo?) + is het misschien beter als ik mijn haar zou vlechten ofzo?


    Ik denk dat je haar vlechten niets uitmaakt. Ik heb er een paar maanden last van nu (ik had altijd al haaruitval) maar bij mij is het zo erg dat ik een hele bos haren in mijn handen heb als ik mijn handen door mijn haren haal.
    Ik vind het trouwens knap dat je na een half jaar minder vlees al een B12-tekort hebt. Ik eet al bijna 2 jaar geen vlees en ik heb nog steeds geen tekort (daardoor at ik al jaren maar héél weinig vlees) en je moet niet meerdere tabletten per dag gaan slikken. Gewoon zoals het op het potje staat.


    Take risks and conquer your fears.

    Runaways schreef:
    @ iedereen hierboven: Hebben jullie er al lang last van? En hoe is het dan (ik bedoel; is het gewoon ook zo dat er opvallend veel haar op je trui plakt enzo?) + is het misschien beter als ik mijn haar zou vlechten ofzo?


    Bij mij vallen er ook soms een paar haren uit die op mijn trui/shirt blijven hangen. Vooral als ik mijn haar net gewassen heb, maar ik heb er helemaal geen last van, omdat ik een dikke bos krullen heb. Ik weet ook niet zeker of vlechten helpt, maar misschien een haarmasker?


    The odds are néver in our favor.

    Runaways schreef:
    (...)
    Ik had dus vorige week een bloedtest laten doen (ik was verkouden en ging langs de dokter, en hij vond het ineens de geschikte moment om mijn bloed nog eens te nemen ofzo) en ik heb nu net ook een potje vitamine gekregen, en ik heb net gecheckt: ook B12 (:
    Heb je er al lang last van? En heb jet eht gevoel dat het verbetert met die tabletten? En pak jij 1 tablet per dag of meerdere? (als die haaruitval ervan zou ophouden zou ik desnoods een heel potje leeg slikken per week --' )
    En van mijn nagels; tjaik vind wel dat ze snel breken, maar ik bijt ook nagels dusja, echt goed kan ik dat niet in het oog houden ;s


    Ik gebruik de tabletten niet, omdat dat van die visolietabletten zijn, en die krijg ik écht niet weg... Misschien is er ook wel een andere variant, maar die heb ik nooit geprobeerd. Maar ja, ik heb al wel een poos last van haaruitval, maar begin me de laatste tijd steeds wat meer zorgen te maken; volgens mij valt er per dag meer haar uit, dan dat er in een jaar kan aangroeien...
    Je kan bij mij ook gewoon een hele pluk haar uit mijn hoofd trekken, zonder dat ik er heel veel van voel, niet echt gezond denk ik zo.. Ook heeft de kapster mijn haar al eens moeten 'restaureren', toentertijd verfde ik nog mijn gehele haar blond, en dat was niet goed. Ze heeft er toen allemaal plukken uit geknipt (niet dat het er vreemd uitzag ofzo hoor;-)). Sindsdien verf ik alleen nog maar mijn uitgroei.
    Het kan ook liggen aan de tijd van het jaar, deze periode van het jaar staat bekend als 'haaruitval-periode'.
    Ik hoop dat het bij jou met die B12 tabletten beter gaat!

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 19:06 ]


    Bad decisions make good stories.

    Insurgent schreef:
    (...)
    Ik denk dat je haar vlechten niets uitmaakt. Ik heb er een paar maanden last van nu (ik had altijd al haaruitval) maar bij mij is het zo erg dat ik een hele bos haren in mijn handen heb als ik mijn handen door mijn haren haal.
    Ik vind het trouwens knap dat je na een half jaar minder vlees al een B12-tekort hebt. Ik eet al bijna 2 jaar geen vlees en ik heb nog steeds geen tekort (daardoor at ik al jaren maar héél weinig vlees) en je moet niet meerdere tabletten per dag gaan slikken. Gewoon zoals het op het potje staat.


    Maar ben je dan echt niet kaal ofzo, nergens? Nuja, ik heb niet weinig haar, niet heel veel ook niet, maar het is nog maar bezig sinds vandaag maar ik heb het gevoel dat als het zo door gaat ik over 2 weken al zichtbare kale plekken ga hebben ;(
    Daar ben ik ook bang voor; dat het niet eens door mijn te kort aan B12 komt ;s En misschien komt het net door de schok bij mij dat k het nu al heb; in mijn gezin eten we altijd eerder veel vlees en nu eet ik eerder weinig vlees, maar goed, aangezien mijn lichaam dus al heel mijn leven gewend was aan eerder veel vlees... Misschien komt het daardoor (oke, niet dat ik er iets van weet hoor)


    effort never betrays you

    Ik heb het altijd rond deze tijd omdat het weer dan veranderd. Daarna gaat het meestal gewoon weer goed.


    Your make-up is terrible

    MadameParis schreef:
    (...)

    Ik gebruik de tabletten niet, omdat dat van die visolietabletten zijn, en die krijg ik écht niet weg... Misschien is er ook wel een andere variant, maar die heb ik nooit geprobeerd. Maar ja, ik heb al wel een poos last van haaruitval, maar begin me de laatste tijd steeds wat meer zorgen te maken; volgens mij valt er per dag meer haar uit, dan dat er in een jaar kan aangroeien...
    Je kan bij mij ook gewoon een hele pluk haar uit mijn hoofd trekken, zonder dat ik er heel veel van voel, niet echt gezond denk ik zo.. Ook heeft de kapster mijn haar al eens moeten 'restaureren', toentertijd verfde ik nog mijn gehele haar blond, en dat was niet goed. Ze heeft er toen allemaal plukken uit geknipt (niet dat het er vreemd uitzag ofzo hoor;-)). Sindsdien verf ik alleen nog maar mijn uitgroei.
    Het kan ook liggen aan de tijd van het jaar, deze periode van het jaar staat bekend als 'haaruitval-periode'.
    Ik hoop dat het bij jou met die B12 tabletten beter gaat!

    Dat hoop ik ook! (en ik hoop dat dat bij jou ook nog zal verbeteren ;3 )
    Ik zit nu eigenlijk al met uirgroei, maar goed, liever dat voor de moment dan het risico nemen van het kleuren. (wordt het bij jou erger als je bijkleurt?)
    En ik hoop zo vurig dat het gewoon komt door de periode van het jaar! ;s


    effort never betrays you