• De manga is er al langer maar sinds kort ook de Anime :D
    Ik vind de anime en de manga allebei geniaal (H)
    Trailer voor mensen die het niet kennen van de Anime.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ziet er leuk uit ;d Waar gaat het over?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Little Busters is awesome!
    Sowieso zijn alle anime van Key awesome. ^^
    Maar het was toch een Visual Novel, geen manga?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Soubi schreef:
    Ziet er leuk uit ;d Waar gaat het over?


    Beschrijving van MAL:
    Riki was a child when his parents died, leaving him hopeless and depressed. What saved him was a group of four kids calling themselves the Little Busters. They took Riki out and played with him during his time of need. He really enjoyed being together with them, and his grief gradually faded away. Now in his second year of high school they still hang out, fight and live together, and enjoy their school life.

    Het gaat dus over een groep scholieren die in het tweede jaar van High School zitten (ééntje zit er in het laatste jaar) en ze willen als het ware de tijd die ze samen hebben vast houden totdat ze elkaar moeten verlaten, na High School. Om dat te doen gaan ze spontaan een Baseball team vormen, maar daar hebben ze te weinig mensen voor dus gaan ze op zoek naar mogelijke leden.
    Als je Clannad, Kanon of Air kent, kun je Little Busters daarmee goed vergelijken. Het gaat vooral over verschillende jongeren die ieder een eigen verhaal hebben en de hoofdpersoon (hier Riki) probeert dan achter die verhalen te komen. Meestal blijkt uiteindelijk dat de hoofdpersoon zelf het meest ingewikkelde verhaal van allemaal heeft.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Beschrijving van MAL:
    Riki was a child when his parents died, leaving him hopeless and depressed. What saved him was a group of four kids calling themselves the Little Busters. They took Riki out and played with him during his time of need. He really enjoyed being together with them, and his grief gradually faded away. Now in his second year of high school they still hang out, fight and live together, and enjoy their school life.

    Het gaat dus over een groep scholieren die in het tweede jaar van High School zitten (ééntje zit er in het laatste jaar) en ze willen als het ware de tijd die ze samen hebben vast houden totdat ze elkaar moeten verlaten, na High School. Om dat te doen gaan ze spontaan een Baseball team vormen, maar daar hebben ze te weinig mensen voor dus gaan ze op zoek naar mogelijke leden.
    Als je Clannad, Kanon of Air kent, kun je Little Busters daarmee goed vergelijken. Het gaat vooral over verschillende jongeren die ieder een eigen verhaal hebben en de hoofdpersoon (hier Riki) probeert dan achter die verhalen te komen. Meestal blijkt uiteindelijk dat de hoofdpersoon zelf het meest ingewikkelde verhaal van allemaal heeft.


    Aahh, dank je voor het uitleggen ;d Het klinkt leuk.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Soubi schreef:
    (...)

    Aahh, dank je voor het uitleggen ;d Het klinkt leuk.


    Graag gedaan! ^^ Eigenlijk moet je het zien als een anime met veel humor die later een dieperliggende betekenis blijkt te hebben en een veel dieper verhaal dan dat je eerst zou verwachten. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Graag gedaan! ^^ Eigenlijk moet je het zien als een anime met veel humor die later een dieperliggende betekenis blijkt te hebben en een veel dieper verhaal dan dat je eerst zou verwachten. (:


    Oeh, dat klinkt leuk ;d
    Klinkt beetje zo als kuroshituji.
    Ook humor + één of ander verhaal wat er achter zit ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tot nu toe vind ik het een goede anime :3! Volgens mij wordt het ook best emotioneel, dus ik ben benieuwd ^^

    Parachutes schreef:
    Little Busters is awesome!
    Sowieso zijn alle anime van Key awesome. ^^
    Maar het was toch een Visual Novel, geen manga?

    Nee er is een Manga
    http://myanimelist.net/manga.php?q=Little busters


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Lijkt het een beetje qua idee op Angel Beats?


    | Reality is for people that lack imagination |

    De visual novel was geweldig, hoop alleen dat J.C. Staff het niet verknalt.

    Oeh het klinkt echt leuk! Die komt op mijn lijst ^^


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    dragonslayer schreef:
    Lijkt het een beetje qua idee op Angel Beats?


    Zo ongeveer wel, mar ik heb Angel Beats nog niet helemaal afgezien dus ik kan het niet op alle punten vergelijken ;p. Qua verhaal niet, maar qua idee wel ja. Iedere persoon in Little Busters draagt een verhaal met zich mee, net als bij Angel Beats, maar voor zover de anime van LB nu is, kom je dat nog niet tegen. Ik denk dat je dat net als bij Clannad, Kanon en Air pas verder in de anime tegenkomt. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    xSlagroomx schreef:
    (...)
    Nee er is een Manga
    http://myanimelist.net/manga.php?q=Little busters


    Huh, dat wist ik niet? Het is wel zeker een Visual Novel, want een vriendin van mij heeft die gespeeld..


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    dragonslayer schreef:
    Lijkt het een beetje qua idee op Angel Beats?

    Zelfde maker


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise