• Gistermiddag begon mijn rechterbovenlip ineens vreemd te doen. Hij hing helemaal naar rechts toe en ik kon met moeite mijn lip om mijn tanden doen zegmaar, en als ik ging lachen dan hing ie ook naar rechts. Eten, praten en lachen gaat gewoon bijna niet meer. Toen merkte ik dat mijn rechteroog ook naar beneden hing en als ik mijn ogen dicht deed voelde hij heel zwaar aan. En mijn linkeroog wil niet goed dicht, waardoor hij ontzettend droog is en pijn doet. En ook veel traant, plus dat als ik dat oog dichthoud voor een tijdje dan zie ik het niet zo goed meer. Dan is het net alsof ik mijn bril niet op heb . En mijn linkeroor doet zeer. Dusja, mijn gezicht lijkt half verlamd ._. Mijn vriend ging zelf voor dokter spelen en zocht het op op internet en daar kwam aanzichtsverlamming van Bell uit. Nu zeg ik niet dat ik dat heb natuurlijk, maar alles klopt gewoon wat daar staat. Ik proef ook bijna niks meer. Morgen maar naar de dokter, helaas kon het vandaag niet meer.

    Maar ik vind het vreemd en eng :Y)

    Update: Voor degene die het graag willen weten: het is dus wel een aangezichtsverlamming van Bell. Heb medicijnen voorgeschreven gekregen van de dokter en moet een ooglapje ophalen bij de apotheek :'D Als er complicaties optreden door de medicijnen moet ik meteen naar het ziekenhuis toe.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2012 - 12:15 ]


    -

    iew, indeed scarry!

    hug! :)


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik in de lach schoot toen ik je verhaal las ;D
    Maar eigenlijk klinkt het niet echt gezond.. dus naar de dokter gaan is denk ik toch wel een goed idee, ja ^^


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Dat klinkt niet zo goed :/
    Hopelijk is het niets ernstigs!


    i put the fun in funeral

    Er was eens een soort gelijkaardig geval in Mystery Diagnoses. Bah.
    Veel sterkte!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wie studeerde hier alweer geneeskunde of zo iets?


    Has no one told you she's not breathing?

    Het klinkt meer als een beroerte in mijn oren... Er is een simpele test om een beroerte te herkennen.

    De FAST-test (Face Arm Speech Time Test) is een snelle test om een beroerte bij iemand te herkennen. Hieronder staat aangegeven hoe deze test wordt uitgevoerd:
    Face (gezicht) : vraag aan de persoon om te lachen of de tanden te laten zien. Als de mond scheef staat of een mondhoek naar beneden hangt, kan dit duiden op een beroerte.
    Arm (arm) : vraag aan de persoon om beide armen op te tillen en voor zich uit te strekken met de binnenzijde van de hand naar boven. Als een arm wegzakt of rondzwalkt kan dit duiden op een beroerte. Vraag ook aan de persoon om de ogen te sluiten, dit vermijdt dat men visueel gaat corrigeren als een arm begint weg te zakken.
    Speech (spraak) : vraag aan de persoon of aan omstanders of er verandering in het spreken is opgetreden. Als de persoon onduidelijk begon te spreken of niet meer uit de woorden kon komen, kan dit duiden op een beroerte. Ook kunt u de persoon vragen tot 10 te tellen; wanneer hij cijfers herhaalt, verkeerd uitspreekt of bij een bepaald cijfer blijft steken, kan dit het gevolg zijn van een beroerte.
    Time (tijd) : Probeer van de persoon zelf, indien deze nog kan spreken, of van omstaanders te weten te komen hoe lang deze verschijnselen zich al voordoen. Dit is van belang voor de hulpdiensten in verband met de verdere behandeling van de CVA.


    Maybe this helps?

    Er vlak onder staat ook: Als één van deze verschijnselen zich voordoet (dus in jouw geval, sowieso je gezicht.), meteen 112 bellen.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 19:11 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Het zal vast niks ernstigs zijn. Dat hoop ik tenminste. :Y)


    -

    Audacity schreef:
    Dat klinkt niet zo goed :/
    Hopelijk is het niets ernstigs!


    26 - 02 - '16

    Valentino schreef:
    Het klinkt meer als een beroerte in mijn oren... Er is een simpele test om een beroerte te herkennen.
    (...)

    Maybe this helps?

    Alleen dat gezicht en arm is zo. Ik praat nog gewoon normaal verder gelukkig.


    -

    Balance schreef:
    (...)
    Alleen dat gezicht en arm is zo. Ik praat nog gewoon normaal verder gelukkig.


    Er stond vlak onder als ook maar één van de verschijnselen zich voordoet meteen 112 bellen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Er stond vlak onder als ook maar één van de verschijnselen zich voordoet meteen 112 bellen.

    Ik voel me verder prima en ik ben zo'n persoon die zich niet zo snel naar de dokter gaat voor dingen. Dus ik wacht wel gewoon tot morgen bij de dokter.:x


    -

    Valentino schreef:
    Het klinkt meer als een beroerte in mijn oren... Er is een simpele test om een beroerte te herkennen.
    (...)

    Maybe this helps?

    Er vlak onder staat ook: Als één van deze verschijnselen zich voordoet (dus in jouw geval, sowieso je gezicht.), meteen 112 bellen.

    Hier moet ik dus ook meteen aan denken...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Balance schreef:
    (...)
    Ik voel me verder prima en ik ben zo'n persoon die zich niet zo snel naar de dokter gaat voor dingen. Dus ik wacht wel gewoon tot morgen bij de dokter.:x

    Ik vind het overigens vreemd dat de dokter jou niet gelijk heeft laten langskomen...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Balance schreef:
    (...)
    Ik voel me verder prima en ik ben zo'n persoon die zich niet zo snel naar de dokter gaat voor dingen. Dus ik wacht wel gewoon tot morgen bij de dokter.:x


    Van mij hoef je niet nu meteen naar de dokter, maar ik zou het wel in de gaten houden dat, mocht het verslechteren, je in ieder geval even belt naar de huisartsenpost, kunnen die zeggen of je langs moet komen of niet. Kan nooit kwaad lijkt me.
    Ik heb veel medische ervaring vanwege mijn oma en heb daaruit één ding geleerd: neem altijd het zekere voor het onzekere.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Longclaw schreef:
    (...)
    Ik vind het overigens vreemd dat de dokter jou niet gelijk heeft laten langskomen...

    Die assistent vroeg niet waarom ik kwam, deden ze vroeger nog wel maar tegenwoordig niet meer. En ze zei dat ze voor vandaag vol zaten en morgen wel kon. Dus ik zei dat ik dan morgen wou en toen zei ze de tijd en hing ze weer op. :')


    -