• Hooiiiiii,

    Ik heb probleem. Ik heb ben vorig jaar met mijn beste vriendin (en een aantal andere meisjes) naar een andere groep gegaan. Op dat moment had ik maar een vriendin, ik had namelijk helemaal geen leuke klas. Maar toen kwam ik in een super leuke klas, ik kreeg ook vriendinnen. Ik was met 4 meisje naar een andere groep gegaan (mijn vriendin hoort hier bij ik ben de vijfde) die werden allemaal gepest.
    Mijn beste vriendin verbood me om met andere om te gaan en wou alleen maar met mij om gaan, het werd bedrukkend. Even een samenvatting mijn vriendin werd gepest door mijn andere vriendinnen. Ik ging eigenlijk liever met mijn nieuwe vriendinnen om, Ik kwam er achter dat ik en mijn oude vriendinnen niet zo goed met elkaar om konden gaan. We hadden in die vorige klas alleen elkaar.

    Hebben jullie ook een keer zo iets gehad?


    “Don't cry because it's over, smile because it happened.”

    Nee, maar ik snap ook niet helemaal wat je nu zegt...


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    AmarePuella schreef:
    Nee, maar ik snap ook niet helemaal wat je nu zegt...


    wat was dit ookalweer

    Kun je het misschien iets duidelijker uitleggen??

    [ bericht aangepast op 5 juni 2014 - 10:21 ]


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    AmarePuella schreef:
    Nee, maar ik snap ook niet helemaal wat je nu zegt...


    Ik moet kiezen tussen mij vriendinnen.


    “Don't cry because it's over, smile because it happened.”

    cermin schreef:
    (...)

    Ik moet kiezen tussen mij vriendinnen.


    Heb ik nooit gehad want ik heb gewoon een beste vriendin Dicamini en daar doe ik alles mee, en ik heb nog een paar andere goede vriendinnen. Maar ik zou niet weten hoe je tussen je vriendinnen zou moeten kiezen... sorry.


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Oke toch bedankt(Y)


    “Don't cry because it's over, smile because it happened.”

    Volgens mij niet, maar het lijkt me wel een lastige situatie.


    26 - 02 - '16

    AmarePuella schreef:
    Kun je het misschien iets duidelijker uitleggen??


    Haar nieuwe vriendinnen pesten haar oude vriendinnen en die vinden het natuurlijk niet zo fijn dat cermin nog steeds met de pestkoppen omgaat dus nu moet ze kiezen, als ik het goed heb begrepen


    quidquid excusatio prandium pro

    Wat ik uit de beginpost opmaak is dat je dus eigenlijk één oude vriendin hebt, uit de klas waar je weg bent gegaan, en een paar nieuwe in je nieuwe klas die je oude vriendin pesten? Ik snap dat dat een lastige situatie kan zijn, maar om het maar even hard te zeggen klinken die nieuwe meisjes nou niet echt aardig. Mensen die iemand anders pesten zijn over het algemeen niet mensen waar je mee om zou moeten willen gaan. Bovendien ben jij toen met die oude vriendin (en een paar andere meisjes, als ik het goed begrijp) uit die oude klas vertrokken omdat je zelf werd gepest, dus jij zou ongeveer moeten begrijpen hoe jouw vriendin zich voelt en hoe rot dat is. Kun je je voorstellen hoe het dan zou zijn als jij, het meisje dat zij als haar beste vriendin ziet, opeens alleen nog maar met de meisjes die haar pesten omgaat? Ik kan ergens wel begrijpen dat ze dat niet zo prettig vindt. Aan de andere kant heeft ze natuurlijk ook absoluut geen recht jou te verbieden met andere mensen om te gaan, dus dat is dan weer niet zo goed gedrag van haar.
    Misschien zou het het beste zijn om hier eens met z'n allen over te praten? Je zou er een leraar of mentor bij kunnen halen, zodat die iedereen kan dwingen om eens in een kring gaan zitten en wat er aan de hand is te bespreken, als je denkt dat er mensen zijn die dat niet vrijwillig zouden doen. Het klinkt als een erg verwarrende, ingewikkelde situatie en ik denk dat je daar niet heel gemakkelijk een oplossing voor kunt vinden in je eentje, zeker niet zolang die nieuwe vriendinnen je oude vriendin pesten. Eigenlijk zou dat als eerste moeten stoppen, en dan kun je misschien vriendinnen blijven met iedereen of zien hoe het anders verder moet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bedankt voor de tip en reactie(Y)


    “Don't cry because it's over, smile because it happened.”

    Laat je oude vriendin niet zomaar vallen. Dat is de tip die ik je wil geven.
    Het kan nu misschien heel leuk zijn met die andere meisjes, maar zoals Square ook al zegt; het zijn geen mensen waar je mee om wilt gaan. Zelf heb ik een keer de fout gemaakt om me, toen ik me heel alleen voelde, aan te sluiten bij een zelfde soort groepje. Op een gegeven moment voelde ik me bij hen heel ongemakkelijk en ongelukkig, omdat ik het gevoel had dat ik mezelf moest bewijzen en ze mij steeds meer van activiteiten buitensloten.
    Geloof me, je kunt beter één vriendin hebben die ook echt een vriendin is dan een groepje "vriendinnen" die andere mensen slecht behandelen en jou daar misschien zelfs in meesleuren.


    Hamartia

    En wat vind jij er nou van dat die 'nieuwe vrienden' iemand pesten? En nog wel een vriendin van je. Pesten kan niet, moet je je eens voorstellen wat die vriendin nu meemaakt. Ik zou het absoluut niet goedkeuren. Ik weet dat de druk om ergens bij te horen erg groot is, maar als het om pesten gaat vind ik dat je je angst opzij moet zetten en er wat van moet zeggen. Als jij gepest zou worden, zou je dat ook verschrikkelijk vinden.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Weetje? Echte vriendschappen zijn goud waard. En jouw oude vriendin lijkt me nu een echte vriendin. Het spijt me dat ik dit zegt, want je wilt het vast niet horen, maar laat die nieuwe vrienden vallen. De rollen konden ook omgedraaid zijn waardoor jouw oude vriendin nu in jouw schoenen stond en moest kiezen tussen haar nieuwe vrienden en haar oude vriendin. Je zal het echt niet leuk hebben gevonden als ze jou de rug omdraaide. Verder zeg je dat je in jouw oude klas zelf ook gepest werd, dus in principe moet je weten hoe joouw vriendin zich nu voelt dat haar beste vriendin met haar pestkoppen omgaat.
    Denk eens na. Wil je nu met pestkoppen omgaan, alleen zodat je je niet alleen gaat voelen? Voor welke reden dan ook dat je met die meiden om wilt gaan, ze zijn het niet waard om je oude vriendin te laten vallen.


    -

    Aldea schreef:
    Weetje? Echte vriendschappen zijn goud waard. En jouw oude vriendin lijkt me nu een echte vriendin. Het spijt me dat ik dit zegt, want je wilt het vast niet horen, maar laat die nieuwe vrienden vallen. De rollen konden ook omgedraaid zijn waardoor jouw oude vriendin nu in jouw schoenen stond en moest kiezen tussen haar nieuwe vrienden en haar oude vriendin. Je zal het echt niet leuk hebben gevonden als ze jou de rug omdraaide. Verder zeg je dat je in jouw oude klas zelf ook gepest werd, dus in principe moet je weten hoe joouw vriendin zich nu voelt dat haar beste vriendin met haar pestkoppen omgaat.
    Denk eens na. Wil je nu met pestkoppen omgaan, alleen zodat je je niet alleen gaat voelen? Voor welke reden dan ook dat je met die meiden om wilt gaan, ze zijn het niet waard om je oude vriendin te laten vallen.


    Precies dit.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb ook in zo'n situatie gezeten. Op dit moment heb ik bijna geen contact meer met beide. Ook niet zo'n goede situatie, nu ik eigenlijk helemaal niemand meer heb. En meis, volg je gevoel. Als je met iedereen om wil blijven gaan dan doe je dat toch. Alleen zorg er wel voor dat je je eigen mening houdt. Niemand heeft er wat aan als je op geslokt wordt in het nieuwe groepje. Doe wat je moet doen en doe het goede. Het is geen fijne situatie maar je komt er wel uit. Succes en veel love(K) van mij


    just sm:)e en the world smiles with you