• Misschien kennen jullie het concept wel van het progamma Over de streep : als iemand je echt zou kennen wat zou diegene dan van je weten?
    Door meer over iemand te weten snap je misschien beter waarom iemand is zoals diegene is en kunnen we elkaar misschien makkelijker accepteren. Nu denk ik dat er al best wel veel acceptatie is op Quizlet maar ik denk dat het nooit kwaad kan als we een beetje van elkaar zouden weten wat we hebben meegemaakt, wat ons bezig houdt, wat ons verdriet heeft gedaan. Daarom heb ik dit topic aangemaakt.
    Ik zal maar starten. Ik vind het best lastig om mijn verhaal zomaar hier te doen op een forum maar ik denk dat er toch iemand moet beginnen. Ik hoop echt dat er meer mensen in dit topic de volgende zin zullen afmaken: als je me echt zou kennen...

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik al sinds mijn tiende een angststoornis heb. Ik ben nu 15 en ik heb op dit moment niet extreem veel last van mijn angst door heel veel therapie maar ik ben altijd bang dat er weer een moment zal komen dat ik weer regelmatig angstaanvallen krijg. Een angstaanval is voor mij het vreselijkste gevoel op de wereld. Ik wil dat echt nooit meer meemaken.
    Doordat ik zo angstig ben en was heb ik me best wel geïsoleerd. Thuis, op mijn kamer, voel ik me te minste veilig en kan er niks gebeuren. Ik denk dat ik daardoor een jaar geleden steeds somberder werd. Het afgelopen jaar is best wel moeilijk geweest. Ik wenste iedere dag dat ik niet meer leefde en ik voelde me verschrikkelijk naar.
    Nu gaat het wel iets beter met me. Ik ga sinds twee weken naar speciaal onderwijs omdat het op mijn vorige school niet meer ging. Ik wilde niet meer naar school en het werd allemaal veel te veel voor me. Ik zit nu in een klas met vier andere meisjes die ook vastgelopen zijn op school. Ik heb het er best wel naar m'n zin, het enige mindere is dat ik op die school maar een paar maanden kan blijven. Het doel van die school is dat je weer terug gaat naar regulier onderwijs. Ik zie er ontzettend tegen op om weer terug te gaan naar een normale school te gaan maar ik probeer daar gewoon nog niet aan te denken.

    Nu is het jullie beurt.. Ik hoop stiekem dat er heel veel mensen op dit topic gaan reageren c:


    raindrops are the perfect lullaby

    Alrighty then!

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik best paranoia over het algemeen ben. Ik heb het gevoel 24/7 bekeken te worden.
    Oh, en ik ben serieus bang voor geesten. Niet zoals kinderen bang zijn voor de monsters onder hun bed of in hun kast, nee, serieuzer.

    Als je me echt zou kennen, dan zou je weten dat mijn veertiende absoluut geen leuke leeftijd voor mij is geweest.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Als je me echt zou kennen, dan zou je zo veel spijt hebben van wat je me heb aan gedaan.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Er was hier al eens een topic over!
    Maar goed, there we go. Als je me echt zou kennen, zou je weten waarom ik een tijdje bij de psycholoog heb gelopen. Je zou weten waarom ik uiteindelijk te zwak was om daarmee door te gaan, dat de ziekte in mijn hoofd toch te sterk is. Ik vecht er nog dagelijks tegen en tot nu toe gaat het goed, maar ik vrees iedere dag voor een terugval. Gelukkig heb ik vrienden en familieleden die veel om me geven en die het echt zouden merken als het weer verkeerd met me gaat, dus veel zorgen hoef ik me niet te maken.
    Als je me echt zou kennen, zou je weten waarom ik me niet makkelijk kan binden. En waarom ik steeds weer iets anders zeg, en nooit de waarheid. Maar hé, ik doe mijn best om altijd positief te blijven!


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Als jullie me echt zouden kennen, dan zouden jullie weten dat ik dat kut kinderlijk gedrag van jullie niet kan, niet moet en niet wil hebben. Dat wetenschappelijk feitje: "Jongens zijn kinderachtiger dan meisjes" begint stilaan afgezaagd te worden. Niet dat ik het niet accepteer, maar elke dag is het altijd datzelfde liedje en ik ben dat spuugzat.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    als je me echt zou kennen zou je weten dat ik een zware tijd achter de rug heb en heel veel mensen mij in die tijd hebben laten zitten

    Als je me echt zou kennen, zou je weten waarom ik me steeds meer een hekel krijg aan dingen zeggen, of dat ik het steeds erger vind om naar huis te gaan. Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik het liefst van de wereld mijn beste vriendin terug wil...


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Als je mij zou kennen zou je weten dat ik heel snel huil vanwege alles wat ik heb meegemaakt

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat er achter mijn glimlach heel veel schuil gaat.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2012 - 21:53 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat mijn leven er eigenlijk mooi uit ziet. Ben blij met mijn familie en mijn vriend. Naast de fijne dingen ben ik wel heel snel onzeker over hoe anderen me zien en wil ik heel graag mensen helpen die ik soms niet kán helpen. Ik durf niet snel iets te zeggen in een grote groep, hou me vaak op de achtergrond. Verder ben ik een gevoelsmens die soms snel geëmotioneerd kan raken.


    You are beautiful, you are love.

    Haha ja, daar was eerst een topic over :D.

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat 't er in m'n priveomgeving slechter aan toe gaat dan het ooit geweest is :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Als je mij echt zou kennen ,zou je zien dat mijn leven niet zo rooskleurig is als het lijkt. Je zou zien dat de sterk staande meid die ik ben heel erg onzeker is.. Als je in mijn hoofd zou kijken zou je je verbazen dat dit verlegen meisje veel sterke gedachten heeft die voor de meeste onmogelijk te bedenken zijn. Het liefst wil ik rust en op dit moment begrijpen mensen dat niet . Ik geef niet altijd aan met wat ik wil en ik geef er soms smoesjes bij,terwijl ik dat niet wil ,maar wanneer ik de waarheid vertel lijken mensen dat niet te snappen.


    Shoganai i ne~

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik elke dag bang ben voor alles, overal tegenop zie en mezelf alleen maar overal heen sleep omdat ik nog banger ben voor de reactie als ik het niet doe. Je zou weten dat ik elke dag in mezelf huil, de wil soms niet kan vinden om door te gaan en het alleen doe voor de mensen om mij heen. Je zou wete dat ik bang ben om te genezen en bang ben om zo te blijven. Je zou weten dat ik graag geholpen wil worden en de aandacht wel wil trekken, maar het niet durf. Als het uiteindelijk zo ver is, krijg ik geen woord over mijn lippen, zeker niet de waarheid.


    Your make-up is terrible

    Mijn gedachten denken de raarste dingen.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik liever heb dat je me niet kent :Y)


    i put the fun in funeral