• Misschien kennen jullie het concept wel van het progamma Over de streep : als iemand je echt zou kennen wat zou diegene dan van je weten?
    Door meer over iemand te weten snap je misschien beter waarom iemand is zoals diegene is en kunnen we elkaar misschien makkelijker accepteren. Nu denk ik dat er al best wel veel acceptatie is op Quizlet maar ik denk dat het nooit kwaad kan als we een beetje van elkaar zouden weten wat we hebben meegemaakt, wat ons bezig houdt, wat ons verdriet heeft gedaan. Daarom heb ik dit topic aangemaakt.
    Ik zal maar starten. Ik vind het best lastig om mijn verhaal zomaar hier te doen op een forum maar ik denk dat er toch iemand moet beginnen. Ik hoop echt dat er meer mensen in dit topic de volgende zin zullen afmaken: als je me echt zou kennen...

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik al sinds mijn tiende een angststoornis heb. Ik ben nu 15 en ik heb op dit moment niet extreem veel last van mijn angst door heel veel therapie maar ik ben altijd bang dat er weer een moment zal komen dat ik weer regelmatig angstaanvallen krijg. Een angstaanval is voor mij het vreselijkste gevoel op de wereld. Ik wil dat echt nooit meer meemaken.
    Doordat ik zo angstig ben en was heb ik me best wel geïsoleerd. Thuis, op mijn kamer, voel ik me te minste veilig en kan er niks gebeuren. Ik denk dat ik daardoor een jaar geleden steeds somberder werd. Het afgelopen jaar is best wel moeilijk geweest. Ik wenste iedere dag dat ik niet meer leefde en ik voelde me verschrikkelijk naar.
    Nu gaat het wel iets beter met me. Ik ga sinds twee weken naar speciaal onderwijs omdat het op mijn vorige school niet meer ging. Ik wilde niet meer naar school en het werd allemaal veel te veel voor me. Ik zit nu in een klas met vier andere meisjes die ook vastgelopen zijn op school. Ik heb het er best wel naar m'n zin, het enige mindere is dat ik op die school maar een paar maanden kan blijven. Het doel van die school is dat je weer terug gaat naar regulier onderwijs. Ik zie er ontzettend tegen op om weer terug te gaan naar een normale school te gaan maar ik probeer daar gewoon nog niet aan te denken.

    Nu is het jullie beurt.. Ik hoop stiekem dat er heel veel mensen op dit topic gaan reageren c:


    raindrops are the perfect lullaby

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik aan drie verschillende vormen van faalangst lijd.


    The pen is the tongue of the mind

    Òfwel hebben héél veel mensen op Q serieuze problemen, òfwel durft iemand die niet helemaal anders is dat het lijkt hier niet meer te reageren. Ik zal dat dan maar wel doen (:

    Als je me echt kent, weet je hoe veel ik bezig ben met het geluk van anderen en hoe ik mezelf daarvoor soms kan wegcijferen. Maar even goed zou je weten dat ik wel degelijk een mening heb over de meeste dingen, al zal ik hem niet altijd uitspreken.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat achter mijn harde masker een emotioneel meisje schuilt.


    El Diablo.

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik het leven vaak gewoon beu ben. Dat ik problemen heb met mijn gezondheid maar die probeer te verbergen. Dat ik al zo vaak een eind aan mijn leven heb willen maken. Maar toch altijd sterk blijf, zo sterk dat ik dagen heb dat ik zelfs mezelf geloof, dat alles goed gaat. Maar uitiendelijk breek ik ook. Er zijn ook avonden waar ik mezelf in slaap huil, avonden waarop ik plotseling breek. Dan zit ik hier te huilen. Maar ik plak mezelf elke keer wee aan elkaar. Geloof me ik had het ook anders gewild, ik zou wel willen dat ik anders ben. Maar dat ben ik niet, Dus daar moet ik mee leven, maar ook de rest van de wereld. Maar ja, hoe wil ik dat de rest van de wereld mij accepteerd als ik mijzelf vaak niet accepteer?

    [ bericht aangepast op 18 okt 2012 - 22:05 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Als je me echt zou kennen zou je mijn angsten kennen.
    Maar ik deel mijn angsten niet.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Als je me echt zou kennen: zou je weten dat ik me vaak alleen voel en dat ik me anders voel dan andere mensen.
    Meestal ben ik bang voor wat mensen denken over mij, Meestal sluit ik mezelf op in mijn kamer.

    Als je me echt zou kennen, dan zou je weten dat ik niet altijd even sterk in het leven sta, dan zou je weten dat ik eigenlijk ook maar een heel klein meisje ben. Als je me echt zou kennen, dan zou je weten dat ik mezelf vooral haat om de dingen die ik kan doen en om de dingen die ik heb gedaan. Als je me echt zou kennen, dan zou je weten wanneer het echt slecht met me gaat en zou je weten wanneer ik mezelf weer opgeef. Als je me echt zou kennen, zou je weten dat iedere dag weer een strijd is voor me om een beetje geluk te zien in het leven, om niet te hervallen in het verleden.
    Als je me echt zou kennen, dan zou je een hele andere kant van mij kennen. Dan zou je een meisje kennen dat uit een ontwricht gezin komt, een meisje dat seksueel misbruikt is, een meisje dat niet voor niets naar Belgie is moeten verhuizen, een meisje dat verlamt is geweest door een auto-ongeluk, een meisje dat kreeg te horen dat haar vriend een kwaadaardige hersentumor had toen ze 3 maanden zwanger was, een meisje dat uiteindelijk het leven niet meer zag zitten en een meisje dat nu nog elke dag vecht om door te gaan.
    Als je me echt zou kennen, dan zou je weten wie ik werkelijk ben en zou je weten hoe ik me werkelijk voel.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2012 - 12:17 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Als je me echt zou kennen moet je wel een speciale gast zijn. I dont like sharing.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat mijn muziek en mijn schrijven mijn uitlaatkleppen zijn voor al het negatieve in mijn lichaam. Ik ben van mezelf heel vrolijk en hyper, dat is niet geforceerd, maar al mijn negatieve gedachten en gevoelens uit ik in de muziek die ik luister, schrijf en speel (wat dan ook bijna allemaal in mineur is) en wat ik schrijf zal soms wat morbide en depressief zijn. Zo uit ik me en als je me echt zou kennen zou je dat weten.


    From these ashes, I will rise

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik niet zo'n gangster-girl ben. Dat er meer is achter die glimlach zit.
    En dan zou je de reden achter mijn littekens weten.


    Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.