• Wat vinden jullie van moshen?
    Ik ga namelijk maandag naar een rockconcert, en van mijn vrienden moet ik mee in de moshpit, alleen mijn vriend vindt dat niet zo'n fantastisch idee (hij gaat ook mee en gaat er zelf niet in en hij is zelf al een keer naar een rockconcert met een moshpit geweest en toen vond hij het ook al niet zo fantastisch).

    Voor de mensen die niet weten wat een moshpit is: bij elk rockconcert is er ergens vooraan een kring met een aantal mensen die aan het 'nepvechten' zijn. Dit wordt de moshpit genoemd. Al kan het dus nogal ruig eraan toegaan.


    Deep inside, I've never felt alive

    Bah, niets voor mij.
    Ik zou zeggen: ga alleen mee in de moshpit als je dat zelf wil, laat je vooral niet dwingen.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    xlufjoetoexx schreef:
    Bah, niets voor mij.
    Ik zou zeggen: ga alleen mee in de moshpit als je dat zelf wil, laat je vooral niet dwingen.

    Nou, mijn vriendin zei (toen ik gezegd had dat ik meeging naar het concert): 'O, dan moet jij ook mee in de moshpit!'
    Ik vraag dus wat het is, en zij legde het heel onschuldig uit, dus ik denk: 'O, valt wel mee.'
    Maar mijn vriend zei toen ineens iets heel anders...


    Deep inside, I've never felt alive

    Sapientia schreef:
    (...)
    Nou, mijn vriendin zei (toen ik gezegd had dat ik meeging naar het concert): 'O, dan moet jij ook mee in de moshpit!'
    Ik vraag dus wat het is, en zij legde het heel onschuldig uit, dus ik denk: 'O, valt wel mee.'
    Maar mijn vriend zei toen ineens iets heel anders...


    Ik ken je vriend en vriendin natuurlijk niet, maar ik denk dat je vriendin het sterk heeft afgezwakt zodat jij mee zou gaan. Je vriend daarentegen heeft blijkbaar een andere definitie van "leuk" dan die vriendin van je.
    Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat je best doet... Kan je niet even uit die moshpit blijven totdat je eens hebt gezien hoe hard het eraan toe gaat? Dan kan je nog steeds kiezen om er toch in te gaan staan. ^^


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik vind het verschrikkelijk kut, die moshpit's, maar dat komt vooral omdat ik klein ben en zo omver wordt geduwd. Maarja, het is echt puur wat je zelf wilt natuurlijk.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)

    Ik ken je vriend en vriendin natuurlijk niet, maar ik denk dat je vriendin het sterk heeft afgezwakt zodat jij mee zou gaan. Je vriend daarentegen heeft blijkbaar een andere definitie van "leuk" dan die vriendin van je.
    Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat je best doet... Kan je niet even uit die moshpit blijven totdat je eens hebt gezien hoe hard het eraan toe gaat? Dan kan je nog steeds kiezen om er toch in te gaan staan. ^^

    Ja, dat dacht ik ook al. Maar ik wilde ook nog wat meer ervaringen horen ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik weet niet hoe het er op rockconcerten aan toe gaat met moshen, want ik heb zelf nog nooit een moshpit gezien op een rockconcert.
    Op de metalconcerten waar ik heen ga wel. Afhankelijk van de band en met hoeveel je bent, zijn er moshpits. =P Sommige redelijk lief, andere totaal niet. Ik heb al vaker gezien dat mensen met kleerscheuren, blauw ogen, bloadneuzen en zelfs breuken uit een moshpit komen. Dat hangt er ook vanaf welk soort moshpit.

    Ik blijf er van weg. Ik zou soms wel willen, omdat ik heel actief soms ben op concerten, maar ik blijf er wijselijk uit weg omdat ik de volgende dag me nog wil kunnen presenteren zonder gebroken neus of blauw oog. x)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Awesome.

    Moshpitten zijn awesome ^^.


    I am an idiot, I move.

    Ik heb er zelf nog nooit in gezeten en dat wil ik ook niet. Als mensen voor de grap tegen me aan gaan lopen beuken, raak ik geïrriteerd of word ik serieus agressief. Niets voor mij dus.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Dat ligt eraan waar je bent! Ik was de vorige keer op een dubstep-feestje en ik was niet helemaal helder meer, dus ik was zo dom om erin te gaan. Ik kan je vertellen dat ik drie keer keihard gevallen ben en nog weken met blauwe plekken heb rondgelopen. Een andere jongen die mee was, heeft die avond zijn tanden gebroken in die mosh-pit.. Dus ik raad het niet echt aan!

    Ik zou er niet aan meedoen, tenzij je toevallig heel lang en gespierd bent of absoluut niet bang bent om tegen de grond gebeukt te worden. Ik weet niet hoe heftig de band is waar je naartoe gaat en hoeveel mensen er komen, maar de kans is groot dat je sowieso wel alle kanten op geduwd wordt x]. Tenminste, ik ben nog maar 1x naar een echt concert geweest, maar daar was het moshen al begonnen voordat de band uberhaupt op het podium stond. Was best wel geinig, maar tegen het eind van de avond was ik zo ongeveer de hele zaal door geslingerd en waren mijn tenen blauw van de mensen die erop stonden.


    i put the fun in funeral

    Moshpitten zijn awesome n.n


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik begrijp wel dat er mensen zijn die moshpitten leuk vinden, maar zelf doe ik er niet aan mee.
    Ik stond eens aan de rand van een moshpit en dat was nogal storend omdat ik helemaal niet mee wilde doen, maar er vlogen wel constant mensen mijn kant uit.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Ik, Daf en Annelies gaan ook gewoon in de mosh pit. De meesten waaraan al die jongens deelnemen zijn namelijk 'vriendelijk', oftewel geen ellebogen enzo. Gewoon kijken of het niet té ruig is, en meedoen ^^


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik vond het wel leuk om te bekijken, maar het zijn vooral jongens en daar ga ik echt niet bij staan.


    Your make-up is terrible