• Beste forumbezoekers ik presenteer jullie:
    The Great History Quiz!

    Deze quiz zal uitwijzen wie van jullie nou het meeste weet over het soms gevreesde onderwerp: Geschiedenis. Denk jij genoeg te weten over bloedigerige veldslagen, revoluties en bekende historische personen? Test het hier!
    Deze quiz zal 5 rondes hebben en enkele dagen inschrijftijd vooraf.

    Hoe gaat de quiz in zijn werk?
    De eerste paar dagen zullen gebruikt worden zodat iedereen zich kan inschrijven, je hoeft geen geschiedenis te studeren om punten te scoren al zullen er natuurlijk wel moeilijkere vragen tussen zitten. Het maximaal aantal spelers is 10, maar mocht er een lage opkomst zijn dan ga ik met 8 akkoord. De onderwerpen zijn:
    Ronde 1: Prehistorie tot Val Romeinse Rijk,
    Ronde 2: Middeleeuwen,
    Ronde 3: Koloniaal tijdperk tot 1900,
    Ronde 4: Eerste wereldoorlog t/m tweede wereldoorlog,
    Ronde 5: Koude oorlog & Moderne tijd

    De vragen zullen in dit wedstrijdtopic gepost worden maar de deelnemers zullen de antwoorden bij mij[Cheops] in moeten leveren via een privébericht! Lever je toch in, in dit topic dan zal dat helaas niet geldig zijn. Er zullen per ronde minimaal 10 vragen zijn, elke met een ander puntenaantal. Een simpele of korte vraag zal 1 punt opleveren terwijl een moeilijke of combinatievraag 2 tot 3 punten kan opleveren. Na iedere ronde zal er een winnaar uit de bus komen, die zal 2 punten extra krijgen omdat diegene de winnaar is. Mocht iemand alle vragen in een ronde goed hebben krijgt deze +4 punten! Iedere deelnemer krijgt 1 week de tijd hun antwoorden in te leveren.

    Wat word er gedaan wanneer ik niet optijd kan inleveren binnen een week?
    Mensen die niet op tijd inleveren krijgen simpelweg geen punten, simpel als wat. Mocht je weten dat je iets niet op tijd kan inleveren door bijvoorbeeld een toetsweek o.i.d. laat dit van te voren dan weten, dan zul je verlenging krijgen, die maximaal kan duren totdat de inleverdatum van de volgende ronde is, maar dan dien je wel beide antwoorden in te leveren.

    Regels
    - Geen overleg over de antwoorden tegen elkaar
    - Geen spam in dit topic
    - Niet antwoorden in dit topic als je niet mee wil doen, alleen als je WEL mee wil doen!

    Ik hoop dat dit duidelijk is, vragen hoor ik graag!

    Inschrijflijst:
    1. Kidagakash ---> xEinstein
    2. LilLiar
    3. Damare
    4. Wingss ronde I ingeleverd
    5. Latona ---> Skylla ronde I ingeleverd
    6. Kardia ronde I ingeleverd
    7. Selah ronde I ingeleverd
    8. Y0L0 ----> SateGoddess ronde I ingeleverd
    9. Bbrother ronde I ingeleverd
    10.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2012 - 19:03 ]


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Wat bedoel je hier precies mee?
    Mocht iemand alle vragen in een ronde goed hebben krijgt deze +4 punten!

    Ik twijfel. Ik maak heel graag quizzen, maar de thema's zijn zeker niet gemakkelijk.
    Oh wat even maak jij een quiz en moeten wij die beantwoorden of moeten wij een quiz maken voor jou?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik wil graag mee doen, de onderwerpen liggen mij heel erg!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Horizons schreef:
    Wat bedoel je hier precies mee?
    Mocht iemand alle vragen in een ronde goed hebben krijgt deze +4 punten!

    Ik twijfel. Ik maak heel graag quizzen, maar de thema's zijn zeker niet gemakkelijk.
    Oh wat even maak jij een quiz en moeten wij die beantwoorden of moeten wij een quiz maken voor jou?


    Nou wanneer iemand een ronde helemaal goed heeft krijgt deze +4 punten in het algemeen klassement.

    Ik maak de quiz voor jullie. :p


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Cheops schreef:
    (...)

    Nou wanneer iemand een ronde helemaal goed heeft krijgt deze +4 punten in het algemeen klassement.

    Ik maak de quiz voor jullie. :p
    Azo, nee, dan doe ik niet mee. Over bepaalde onderwerpen weet ik te weinig.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Cheops schreef:
    (...)

    Nou wanneer iemand een ronde helemaal goed heeft krijgt deze +4 punten in het algemeen klassement.

    Ik maak de quiz voor jullie. :p

    Als jij de quiz maakt, wat moeten de deelnemers dan doen?

    Ik denk dat je het concept 'quizwedstrijd' niet helemaal snapt. =S


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Als jij de quiz maakt, wat moeten de deelnemers dan doen?

    Ik denk dat je het concept 'quizwedstrijd' niet helemaal snapt. =S


    Net als in een quiz, vragen beantwoorden.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Cheops schreef:
    (...)

    Net als in een quiz, vragen beantwoorden.

    Ik ga nu niet zeggen dat het niet mag. Want volgens mij staat er nergens beschreven wat een quizwedstrijd inhoudt.

    Maar normaal is het de bedoeling dat jij als 'organisator' opdrachten geeft dat users zelf quizzen ineen steken. Niet jouw quizzen maken.

    Maar ik bewonder jouw creatieve invulling van quizwedstrijd. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    -

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 19:05 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik ga nu niet zeggen dat het niet mag. Want volgens mij staat er nergens beschreven wat een quizwedstrijd inhoudt.

    Maar normaal is het de bedoeling dat jij als 'organisator' opdrachten geeft dat users zelf quizzen ineen steken. Niet jouw quizzen maken.

    Maar ik bewonder jouw creatieve invulling van quizwedstrijd. =P


    ooh haha op die manier! nou ik hoop dat het op deze manier ook kan. Als een echte ouderwetse quiz! :p


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ik doe in welk geval mee, ik vind de onderwerpen echt vet! (headbang)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ga jullie stalken, als dat oké is.
    Geschiedenis vind ik tof, de onderwerpen zijn geweldig maar heb bijna geen tijd en vind het flauw om na een ronde dan al te stoppen (:


    But calm, white calm, was born into a swan.

    I LOVE HISTORY.
    count me in.


    -

    Overexposed schreef:
    Ik ga jullie stalken, als dat oké is.
    Geschiedenis vind ik tof, de onderwerpen zijn geweldig maar heb bijna geen tijd en vind het flauw om na een ronde dan al te stoppen (:


    je mag t best volgen? (: en jammer! Maar als het goed loopt is het misschien voor herhaling vatbaar?


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Cheops schreef:
    (...)

    je mag t best volgen? (: en jammer! Maar als het goed loopt is het misschien voor herhaling vatbaar?


    Ik hoop het, maar ik ga jullie sowieso wel even volgen.


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Cheops schreef:
    (...)

    Nou wanneer iemand een ronde helemaal goed heeft krijgt deze +4 punten in het algemeen klassement.

    Ik maak de quiz voor jullie. :p


    Maarmaarmaar... Google! Internet weet alles D:
    Hoe ga je dan zorgen dat niemand dingen googelt? Hoe weet je wanneer ze dat doen? Een quizwedstrijd over internet houden is... ingewikkeld vermoed ik.


    quidquid excusatio prandium pro