• Het ging ongeveer zo.
    Zij: "Waarom is Albus Dumbledore gay?"
    Ik: "Dat heeft JK Rowling een keer gezegd. Maar hoe kom je daar opeens op?"
    Zij: "O, dat stond in de inleiding van je verhaal."
    Ik: (Inwending: "O shit." ) "Aha."
    Zij: "Wat heeft dat eigenlijk met het verhaal te maken?"
    Ik: "O... dat heeft er wel iets mee te maken."


    Ieks, ik vind dit toch echt wel een beetje raar, lol. Ik wist dat mijn ouders mijn account hier op Q wel eens hadden bekeken, want ze zijn het per ongeluk via mijn zusje te weten gekomen die ik ervan had verteld zodat ik haar mijn verhalen niet steeds voor hoefde te lezen. Mijn vader leest echter nauwelijks en is al helemaal niet geïnteresseerd in HP of fanfictie, en bij mijn moeder ging ik er eigenlijk een beetje van uit dat haar hekel aan computers haar nieuwsgierigheid zou overwinnen. Blijkbaar was het echter andersom.

    Nou heb ik er op zich geen groot probleem mee dat ze mijn verhalen leest, maar ik denk niet dat ze beseft dat het grootste deel slash fanfic is, net als dat verhaal wat ze nu leest (jongen/jongen). Ik heb een beetje het gevoel dat ik haar erop zou moeten voorbereiden, maar ja, wat zeg je dan? x')

    Het voelt een beetje alsof ze in mijn dagboek heeft gespiekt, hehehe. O God. :W


    Hebben jullie ouders wel eens verhalen gezien die jullie ze eigenlijk niet wilden laten lezen?

    [ bericht aangepast op 11 nov 2012 - 21:59 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Lilium schreef:
    Mijn ouders weten dat ik op Q zit en ook dat ik schrijf, maar eigenlijk lezen ze nooit echt iets van me. Ze willen het wel, ook wel heel graag, maar ik vind het eigenlijk ontzettend raar om aan mijn ouders te laten lezen. Aan mensen van mijn eigen leeftijd of zo, vind ik het niet erg, maar als mijn ouders het lezen wel.
    Ze lezen wel af en toe eens SA's die ik schrijf, maar echt mijn langere verhalen niet.


    •*• Lululu •*•

    Jezus, dat mag je toch zelf weten, hoezo moeten je ouders zich daar nu mee bemoeien. >__>
    Gelukkig doen die van mij dat niet, die laten mijn obsessie voor Japan en anime en Vocaloid en Q voor wat het is, thankgod.

    Mijn zus heeft een keer enkele van mijn gedichten aan mijn moeder laten zien, maar mijn verhalen hebben mijn ouders nooit gelezen. Mijn moeder weet wel waar mijn verhalen over gaan, enkele ervan heb ik in geuren en kleuren aan haar uitgelegd. Maar aangezien ze niet van horror houdt (en mijn verhalen thriller/horror zijn), hoef ik me er geen zorgen over te maken dat ze mijn verhalen gaat lezen. Mijn vader houdt dan weer wel van thriller horror, maar die is niet zo geïnteresseerd in wat ik op de computer allemaal doe.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.