• De stelling van deze week luidt:
    Realiteit bestaat alleen als je nergens in gelooft

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Chat schreef:
    Nee, want als je ergens in gelooft kan je ook een eigen realiteit hebben.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Realiteit zal er altijd zijn. Dat is gewoon niet voor iedereen het zelfde...

    Madonna schreef:
    Pff, dat is wel heel diepzinnig.
    Maar ik ben het er niet mee eens, want: wat is de realiteit? Er zijn zo veel dingen waar je al dan niet in kunt geloven. Een god of meerdere goden, liefde, vriendschap, geesten, goed en kwaad, jezelf, anderen, en nog veel meer. Iedereen baseert zijn/haar geloof in die dingen op eigen ervaringen, waaruit een beeld ontstaat over de wereld en het leven: een eigen realiteit. Voor iedereen is dat dus anders, want verschillende mensen maken verschillende dingen mee. Niemand kan zeggen hoe het echt zit. Bestaat er een god? Bestaan geesten? Bestaat ware liefde? Iedereen heeft er een mening over en is overtuigd van zijn/haar eigen gelijk.


    Mee eens.


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Oneens, iedereen heeft wel een droom waar zij of haar in gelooft ook al geeft die genen het niet altijd toe. al dat dan betekenen dat er helemaal geen realiteit is?


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    Oneens.
    Er is meer dan één realiteit...


    If it is meant to be, it will be !

    Savoureur schreef:
    ""Realiteit bestaat alleen als je nergens in gelooft"" ?


    Je bedoelt: je gelooft alleen in de werkelijke realiteit, als je nergens in gelooft.

    Anders zou het betekenen dat alles waar jij in gelooft ineens wel bestaat, en waar je niet in gelooft, niet bestaat.


    Never apologize for being awesome

    Reality is only a matter of perception.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oneens je moet eerst ergens in geloven voordat je de realiteit onder ogen kunt zien :)

    Savoureur schreef:
    ""Realiteit bestaat alleen als je nergens in gelooft"" ?


    Je bedoelt: je gelooft alleen in de werkelijke realiteit, als je nergens in gelooft.


    Dit klopt ook niet want dan geloof je in de "werkelijke realiteit" en geloof je dus ergens in.

    Ik vind het zelf een lastige maar toch oneens.
    Zoals andere al gezegd hebben: dan zou alles zo'n beetje nep zijn. Want je kunt ook in vriendschap etc. Geloven.

    X

    ooooonnnneeeeeeeennnnnsssss maar al mijn redenen staan er toch al dus ja!?!?!


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Maar nu dan mijn mening: Er is maar één realiteit, iedereen ziet deze anders. De realiteit kun je veranderen, maar niet door er anders over te denken.


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    Brennan schreef:
    Oneens, want realiteit is een relatief begrip.

    Et voila. Daarom is 't zo verdomde moeilijk om met geesteszieke mensen om te gaan, omdat hun realiteit anders is dan de jouwe.


    No growth of the heart is ever a waste

    Savoureur schreef:
    Maar nu dan mijn mening: Er is maar één realiteit, iedereen ziet deze anders. De realiteit kun je veranderen, maar niet door er anders over te denken.

    De realiteit voor jou als persoon word juist gedefinieerd door je gedachten. Als jij een paard een koe vind, is dat in jou realiteit zo, maar voor iemand anders hoef dat niet zo te zijn. Jij denkt dat het zo is, dus word het jou realiteit.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    oneens maar je kan ook in je eigen droomwereld zitten en toch in de realiteit leven? Niet?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dit is heel moeilijk . = / Geloof wat je wil geloven , niks is in mijn ogen realiteit


    bzzzt broem.