• De stelling van deze week luidt:
    Realiteit bestaat alleen als je nergens in gelooft

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, alleen verschilt de realtiteit voor iedereen vaak.


    Tijd voor koffie.

    Brennan schreef:
    Oneens, want realiteit is een relatief begrip.

    ^Dit, is heel kort en krachtig waar het op neer komt. Trouwens, realiteit bestaat waarschijnlijk wel, onafhankelijk waar je in gelooft. Of je de realiteit ziet... dat zal altijd een raadsel blijven. Eveneens als wat de realiteit is. Niets is 100% zeker in deze wereld. Dat kan je beangstigen of geruststellen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Savoureur schreef:
    ""Realiteit bestaat alleen als je nergens in gelooft"" ?


    Je bedoelt: je gelooft alleen in de werkelijke realiteit, als je nergens in gelooft.

    Anders zou het betekenen dat alles waar jij in gelooft ineens wel bestaat, en waar je niet in gelooft, niet bestaat.

    Bedoel je niet ;" je ziet/leeft alleen in de werkelijke realiteit, als je nergens in gelooft."?
    anders krijg je dat het sowieso niet kan, want als je nergens in gelooft geloof je ook niet in realiteit

    [ bericht aangepast op 19 nov 2012 - 12:58 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    nee, want het gene waar je in gelooft, is voor jou de realiteit.


    Be Your Own Anchor

    Nee -.-

    Oneens wat er is een onderscheid dus echt en onecht of geloven of iets echt is .


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Brennan schreef:
    Oneens, want realiteit is een relatief begrip.


    Bowties are cool

    Madonna schreef:
    Pff, dat is wel heel diepzinnig.
    Maar ik ben het er niet mee eens, want: wat is de realiteit? Er zijn zo veel dingen waar je al dan niet in kunt geloven. Een god of meerdere goden, liefde, vriendschap, geesten, goed en kwaad, jezelf, anderen, en nog veel meer. Iedereen baseert zijn/haar geloof in die dingen op eigen ervaringen, waaruit een beeld ontstaat over de wereld en het leven: een eigen realiteit. Voor iedereen is dat dus anders, want verschillende mensen maken verschillende dingen mee. Niemand kan zeggen hoe het echt zit. Bestaat er een god? Bestaan geesten? Bestaat ware liefde? Iedereen heeft er een mening over en is overtuigd van zijn/haar eigen gelijk.


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Noyade schreef:
    Oneens. Dat waar jij in gelooft, ís jouw realiteit.


    “Things never happen the same way twice.”

    Fennec schreef:
    (...)
    Bedoel je niet ;" je ziet/leeft alleen in de werkelijke realiteit, als je nergens in gelooft."?
    anders krijg je dat het sowieso niet kan, want als je nergens in gelooft geloof je ook niet in realiteit


    Dat is een slimme opmerking! Zou wel eens kunnen kloppen.
    Moeilijke kwestie is het.


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    Madonna schreef:
    Pff, dat is wel heel diepzinnig.
    Maar ik ben het er niet mee eens, want: wat is de realiteit? Er zijn zo veel dingen waar je al dan niet in kunt geloven. Een god of meerdere goden, liefde, vriendschap, geesten, goed en kwaad, jezelf, anderen, en nog veel meer. Iedereen baseert zijn/haar geloof in die dingen op eigen ervaringen, waaruit een beeld ontstaat over de wereld en het leven: een eigen realiteit. Voor iedereen is dat dus anders, want verschillende mensen maken verschillende dingen mee. Niemand kan zeggen hoe het echt zit. Bestaat er een god? Bestaan geesten? Bestaat ware liefde? Iedereen heeft er een mening over en is overtuigd van zijn/haar eigen gelijk.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Madonna schreef:
    Pff, dat is wel heel diepzinnig.
    Maar ik ben het er niet mee eens, want: wat is de realiteit? Er zijn zo veel dingen waar je al dan niet in kunt geloven. Een god of meerdere goden, liefde, vriendschap, geesten, goed en kwaad, jezelf, anderen, en nog veel meer. Iedereen baseert zijn/haar geloof in die dingen op eigen ervaringen, waaruit een beeld ontstaat over de wereld en het leven: een eigen realiteit. Voor iedereen is dat dus anders, want verschillende mensen maken verschillende dingen mee. Niemand kan zeggen hoe het echt zit. Bestaat er een god? Bestaan geesten? Bestaat ware liefde? Iedereen heeft er een mening over en is overtuigd van zijn/haar eigen gelijk.


    this.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Fennec schreef:
    (...)
    Bedoel je niet ;" je ziet/leeft alleen in de werkelijke realiteit, als je nergens in gelooft."?
    anders krijg je dat het sowieso niet kan, want als je nergens in gelooft geloof je ook niet in realiteit



    oke, over dit ene kleine zinnetje kun je heel lang nadenken.....

    in ieder geval ben ik het met de stelling oneens, ik denk dat er wel genoeg goede redenen hier boven staan om te weten waarom.


    me: 5% reality, 95% dreams

    daar ben ik het niet mee eens, iedereen kan zijn eigen realiteit hebben. soms is het fantasie en soms niet, het is iets wat bij je past.


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Chat schreef:
    Nee, want als je ergens in gelooft kan je ook een eigen realiteit hebben.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt