• Een meisje uit mijn klas wordt ontzettend gepest. Ze heeft extra gevoelige oren en kinderen uit de klas vinden dat irritant. Dat is het ook wel, maar ik vind het oneerlijk dat ze daardoor gepest wordt. Ik werd ook gepest, maar dat is voorbij. Bij haar is het veel en veel erger, maar iedereen blijft dat maar ontkennen. Ik moet toegeven dat ze het toch wel uitlokt door ontzettend raar te doen. Maar dan hieven die kinderen tob niet zo raar te doen?

    Bij het begin van het schooljaar kwam ze nieuw en vond ik haar wel aardig. Na een tijdje bleek dat ik haar toch niet zo aardig vond, en mijn vrienden en ik worden door haar nog steeds beschouwd als vrienden. Ook merkte ik tijdens onze vriendschap dat ik weer gepest werd.

    Mijn probleem is nu dat ik blijkbaar de enige ben die doorheeft dat het zo heftig is (hoewel ik nog wel één ander meisje het doorheeft) maar ik door angst gewoon meedoe. Ik durf gewoon niks, maar wat moet ik nou doen??? Help me alsjeblieft


    Spoiler alert: you will save yourself

    Naar een leerkracht stappen (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Calantha schreef:
    Naar een leerkracht stappen (:

    + Niet meedoen met de pesters..


    You are beautiful, you are love.

    Warpaint schreef:
    (...)
    + Niet meedoen met de pesters..

    + er zijn voor dat meisje (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Zoek meerdere mensen die eventueel voor het meisje willen opkomen maar het niet durven. Samen sta je sterk!
    En meedoen brengt je niet verder

    [ bericht aangepast op 30 nov 2012 - 13:40 ]


    26 - 02 - '16

    Niemand lokt pesten uit. Jullie zien iets afwijkends, jullie pesten haar daardoor. Stop met het pesten rechtvaardigen, grow a spine en stop met meepesten.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    Niemand lokt pesten uit. Jullie zien iets afwijkends, jullie pesten haar daardoor. Stop met het pesten rechtvaardigen, grow a spine en stop met meepesten.

    Hier ben ik het helemaal mee eens! Pesten lok je niet uit, echt niet.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    RainbowDash schreef:
    Niemand lokt pesten uit. Jullie zien iets afwijkends, jullie pesten haar daardoor. Stop met het pesten rechtvaardigen, grow a spine en stop met meepesten.

    Inderdaad, wat een bullshit.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    RainbowDash schreef:
    Niemand lokt pesten uit. Jullie zien iets afwijkends, jullie pesten haar daardoor. Stop met het pesten rechtvaardigen, grow a spine en stop met meepesten.

    RainbowDash schreef:
    Niemand lokt pesten uit. Jullie zien iets afwijkends, jullie pesten haar daardoor. Stop met het pesten rechtvaardigen, grow a spine en stop met meepesten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    RainbowDash schreef:
    Niemand lokt pesten uit. Jullie zien iets afwijkends, jullie pesten haar daardoor. Stop met het pesten rechtvaardigen, grow a spine en stop met meepesten.

    This indeed.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    RainbowDash schreef:
    Niemand lokt pesten uit. Jullie zien iets afwijkends, jullie pesten haar daardoor. Stop met het pesten rechtvaardigen, grow a spine en stop met meepesten.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Als je iemand pest betekent het dat je je onzeker voelt


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    het is moeilijk om jezelf te blijven in dit soort situaties. het is niet altijd makelijk.
    maar als ik zou moeten kiezen tussen respect, eerlijkheid en vertrouwen of uitschelden, ruzies en examen niet halen blijf ik toch liever mezelf hoor!
    Ik word ook gepest, maar ik blijf positief denken! na een half jaar krijg ik een ieuwe klas met nieuwe leerlingen etc.
    Alles nieuw dus, ik kan dus met een schone lei beginnen.
    Voor dat meisje is het echt niet fijn omsteeds maar afgeraakt te worden en gepest. haar zelfvertrouwen zal hier ook erg van dalen, wat jij waarschijnlijk ook wel weet.
    daarom is het fijn om met iemand te kunnen praten(ik zeg niet dat jij die gene bent, maar je zou bijvoorbeeld kunnen vertelen dat je het zielig vind voor haar)
    mischien heeft ze thuis ook veel problemen of heeft ze veel meegemaakt, hierdoor zijn veel mensen ook vaak afwezig en niet aardig.
    Mischien durft ze dingen gewoon niet en moet ze wel onaardig zijn om niet helemaal buiten de mand te vallen9als je begrijpt wat ik bedoel.)
    Vanuit de buitenkant kun je niks beoordelen, daarom ga ik ook altijd uit van het innerlijk.
    In iedereen schuilt weleens wat goeds.
    Vraag gewoon waarom ze zo onaardig doet en ga desnods een gesprekje met haar aan.
    Misschien begrijpt ze je en gaat ze erop letten.
    En misschien worden jullie later toch wel vrienden(of jullie laten elkar met rust en heben gewon respect voor elkaar enzo.)
    veel succes en laat me horen als je het advies hebt opgevolgd en als je nog wat te vragen hebt, kan het altijd:)


    If you can dream it, you can do it❤️

    Ai dat is best lastig, je weet hoe het voelt en wil dus niet dat zij dit meemaakt maar je wilt het niet zelf nog een keer meemaken.
    Stop iniedergeval met het meepesten. Het tegen je mentor kan ook goed zijn. Natuurlijk is het goed als je er ook wat van zegt tegen de pesters maar dat is wel moeilijk ( maar íemand moet het doen)


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Barnabas schreef:
    (...)
    Hier ben ik het helemaal mee eens! Pesten lok je niet uit, echt niet.


    Om aandacht schreeuwen doen sommigen wel, en dat kan pesten uitlokken. Hier ben ik het dan ook niet helemaal mee eens. Natuurlijk moet je je kleden etc. zoals je wil als dat je gelukkig maakt, maar je kan, vooral als tiener, verwachten dat je dan gepest wordt.
    Ik weet niet wat dat meisje precies doet dat mensen haar pesten, maar de kans is groot dat ze er zelf wel wat aan kan doen. Kijk, sommige mensen worden gewoon geboren met een vreemde neus, kromme benen, gedragsafwijking of in haar geval gevoelige oren, en het is dan ook diep triest om iemand daarom te pesten. Maar wanneer iemand bij wijze van spreken in een aardappelzak naar school komt, vraagt diegene er in mijn ogen wel een beetje om. Bewust of onbewust. 't Is in het algemeen niet lastig om zulke dingen te veranderen, als je het pesten zat bent. Zo heb ik een jaartje een emo-stijl uitgeprobeerd. De kleding vond ik stoer en het was leuk om er anders dan anderen bij te lopen. Maar ja, pubers zijn genadeloos en het pesten begon toen al snel. 't Ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan je manier van doen. Voor mij woog de emo-stijl niet op tegen het gepest, dus ben ik me weer 'normaal' gaan kleden.
    Ik zou nooit iemand kunnen pesten. Het is verschrikkelijk. Toch denk ik dat mensen het zoveel makkelijker voor zich zelf zouden maken als ze ook maar een beetje doen alsof ze 'normaal' zijn. Je hoeft niet te doen alsof je haar mag alleen omdat ze gepest wordt, die fout heb ik ook gemaakt. Gewoon niet meepesten en haar misschien eens advies geven hoe ze minder de aandacht trekt, is genoeg. Als het echt erg wordt, gewoon naar de leraar gaan.


    i put the fun in funeral