• Hush, Hush van Becca Fitzpatrick word eindelijk verfilmd!


    Nu de Twilight reeks zijn einde heeft bereikt is het niet vreemd dat er naarstig wordt gezocht naar een opvolger. Die lijkt te zijn gevonden in de romanreeks Hush, Hush van Becca Fitzpatrick.

    De reeks van Fitzpatrick bestaat uit vier verhalen rond ene Nora Grey, een ongelukkige tiener die kennismaakt met de mysterieuze student Patch. Na enig horten en stoten komt het to een vriendschap tussen de twee en blijkt Patch een gevallen engel te zijn met een duister geheim. Hierdoor geraakt Nora betrokken bij een oeroud conflict dat zijn weerslag heeft op hemel en aarde. Die strijd ontvouwt zich in de vier boeken Hush, Hush, Crescendo, Silence en Finale, dat onlangs verscheen.

    LD Entertainment, dat onlangs The Grey van Joe Carnahan met Liam Neeson presenteerde, wil de boekenreeks omtoveren tot een lucratieve franchise. Het scenario wordt momenteel geschreven door Patrick Sean Smith. De opnames moeten eind 2013 beginnen.


    Samenvatting van de vier boeken.

    Hush, Hush ( Drift )


    Engel of duivel? Er gebeuren vreemde dingen in het kustplaatsje Coldwater als een gevallen engel daar neerstrijkt, op zoek naar een prooi... Nora Grey, een heel gewoon meisje, krijgt een nieuwe klasgenoot: Patch. Hij is knap, ouder en heel irritant. Jammer genoeg moeten ze samen aan een project werken, hoewel Nora dat veel liever met haar beste vriendin zou doen.

    Patch blijkt heel veel over Nora te weten en dat is best raar. Bovendien lijkt het wel of ze hem overal tegen komt: in de bibliotheek, op de pier, in haar favoriete eettentje... Er gebeuren mysterieuze dingen en Nora weet niet meer wat wel of niet echt is. Dat Patch er iets mee te maken heeft is wel duidelijk. Maar wat precies?
    Wie is hij werkelijk en is hij wel te vertrouwen?


    Crescendo ( Dwalen )


    Patch is Nora's eerste liefde, haar grote liefde én haar beschermengel. Als Nora haar ogen moet geloven, is hij het die haar vader heeft vermoord. Hoe moet Nora hiermee omgaan? Kan het echt zo zijn dat Patch, de jongen waar ze zo van houdt, hiertoe in staat is?


    Silence ( Dromen )


    Nora wordt wakker op een kerkhof, hoe ze daar terecht is gekomen weet ze niet. Eenmaal thuisgekomen hoort ze dat ze al weken wordt vermist. Ze kan zich niets van de afgelopen vijf maanden herinneren. Nora probeert haar leven weer op de rails te krijgen: ze gaat naar school, hangt rond met haar beste vriendin, en ze probeert uit alle macht de enge nieuwe vriend van haar moeder te ontwijken. En dan zijn er ook nog de visioenen van engelenvleugels en griezelige wezens. Alsof dit allemaal al niet verwarrend genoeg is, ontmoet Nora een zeer aantrekkelijke jongen, met wie ze zich meteen nauw verbonden voelt...


    Finale ( Nederlandse titel is nog beken. )

    Nora is er zekerder dan ooit van dat ze verliefd is op Patch. Gevallen engel of niet, hij is de ware voor haar. Haar erfenis en noodlot kan betekenen dat ze altijd vijanden zullen zijn, maar er is geen weg terug. Maar nu staan ze tegenover hun grootste uitdaging. Kan hun liefde een bijna onoverkomenlijke scheiding overleven? En zal er op het einde genoeg vertrouwen over zijn om te herbouwen wat kapot is gegaan? De grenzen zijn getrokken, maar aan welke kant staan ze?

    [ bericht aangepast op 22 dec 2012 - 23:49 ]

    Check mijn verhaal op het vervolg van de Twiligh-serie en word abbo xD


    Sometimes people dissapear from your life for a reason...

    Twilighter02 schreef:
    Check mijn verhaal op het vervolg van de Twiligh-serie en word abbo xD

    Dat hoort hier niet in dit topic, reclame naar jouw eigen verhaal.
    Bovendien kan je het niet afdwingen. :'].


    Ik ben al dik twee jaartjes bekend met de serie en eerlijk gezegd vind ik het niets dat-ie verfilmd wordt.


    Searching heavens for another earth

    IK BEN ZO ZO ZO ZO ZO ZO ZO GELUKKIG. Alleen moet de acteur voor Patch wel perfect gecast worden, anders is het helemaal naar de tering. ):


    Dare to be heard.

    xDesire schreef:
    Klinkt een beetje als "Fallen",
    Ga ik niet lezen dus.


    Het klinkt inderdaad heel erg als Fallen. Vooral met de beschrijving van die liefde etc.


    "If you don't know where to go, any road'll take you there"

    Het is echt heel erg anders dan Fallen. Het gaat wel allebei over engelen maar het gaat niet over vorige levens enzo.


    'Baby, you're perfect for me.'